Beukenburgerpad

Ontdek het mooie buitengebied van Groenekan en de Bilt. Wandelen vlakbij de stad Utrecht, op de grens van de Utrechtse Heuvelrug en het veenweidegebied. Geniet van het slagenlandschap, historische landgoederen, lanen en fort Voordorp. Wandel langs weilanden en door lanen. Klompen aan, rugzak op en gaan.

Rondwandeling: Beukenburgerpad (14,5 km)

Startpunt: Parkeerplaats Groenekanseweg bij het viaduct onder de A27 (ter hoogte van Groenekanseweg 40).

Openbaar vervoer: Bushalte Groenekan Centrum

Markering: Blauwe markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen.

Heeft u een klacht of aanbeveling met betrekking tot dit Klompenpad (bijvoorbeeld over de markering), stuurt u ons dan een mailtje via het contactformulier.

1. Onderwerp: Mooie route

Wij hebben op 29 November het Beukenburgerpad gelopen. We hadden ons tevoren ingesteld op een mindere route vanwege de recensies. maar wij hebben een prachtige dag gehad. Het was ten eerste al een stralend zonnige dag met lichte Vorst waardoor er rijp op de weilanden lag. De snelweg hebben we maar 2x gezien en nog in de verte dus wij vonden het totaal niet storend. Er waren wel een paar stukjes bij die wat minder waren maar die heb je in alle klompenpaden wel. Over de hele route kunnen wij alleen maar zeggen dat het weer een mooie en leuke wandeling was.

2. Onderwerp: Spoorwegovergang afgesloten

Vandaag dit palmet een collega/vriendin gelopen. De eerste zeven kilometer genoten van het herfstbos. Helaas bleek toen de spoorwegovergang afgesloten en konden we niet verder. We konden er voor kiezen om rechtsaf te gaan, de routeverkorter terug naar het startpunt, maar daarmee was de wandeling al haast gelijk afgelopen en dat vonden we zonde. Toen maar de zelfde weg terug genomen. Was jammer maar niet te voorzien. Op het laatst ontdekten we nog een boekenkastje langs de weg. We hebben beiden een boek gekozen en na uitwisseling gaan we gewoon terug om de boeken terug te brengen en de rest van de route te lopen! Dit deel was in ieder geval prachtig.

3. Onderwerp: Deels schitterende route, maar geen klompenpad

Vandaag dit pad gelopen, eerst de lus van 8 km met de klok mee en de andere lus tegen de klok in.
    Als dit pad geen klompenpad zou heten maar een boswandeling kreeg de eerste 8 km een 9 (zonder stuk ventweg langs provinciale weg na benzinestation zou ik zelfs een 10 geven).
    De eerste helft van het tweede stuk is heel mooi, dan is het afgelopen. Dit stuk kan voor 99% met de fiets worden gedaan, Ongeveer 95% is verhard. Niets met klompenpaden te maken. Tweede helft veel verkeer.
    Van het geruis van snelwegen had ik weinig last.
    De omgeving is geweldig mooi in deze streek (kende ik al). Maar dit pad is absoluut klompenpad-onwaardig.
    Dit was pad nr 84, vanaf december 2015.

4. Onderwerp: Rand van de heuvelrug

Wat dit pad interessant maakt is het feit dat je hier net naast de rand van de heuvelrug loopt en je de vroege ontginning ervan kunt zien. Je hebt mooie doorkijkjes over de weilanden,een paar erg mooie beukenlanen en op verschillende plekken leuke cafeetjes.
    De wandeling vind plaats onder de rook van Utrecht en dicht bij de A27 maar ik vond het tijdens mijn wandeling niet hinderljik. Wel vond ik de zuidelijke loop niet de moeite van het lopen waard: vrijwel geheel over asfalt, gedeeltelijk door een woonwijk en een groot deel langs een doorgaande weg.

5. Onderwerp: pad

Op 8 juli 2016 liepen we alleen de noordlus van dit pad (8 km).
    Het was niet het mooiste pad dat we gelopen hebben. Nogal veel verkeersgeluiden (snelweg en later een stuk langs een provinciale weg). Nadat we van de provinciale weg rechtsaf gingen om het laatste stuk vd wandeling te vervolgen, werd het beter.
    Zelf zou ik hem niet snel opnieuw lopen.
    Het tankstation bied uitkomst precies op het moment dat er een fikse regenbui viel. Lekkere koffie met heerlijke gevulde koek en appelflap.

6. Onderwerp: Noordring is mooi

Gisteren heb ik op een mooie winterdag dit pad gelopen. Het stuk rondom Groenekan en ten noorden daar van is zeer mooi en leuk om te lopen. Het natuurgebied Beukenburg van het Utrechts Landschap ligt er mooi bij en heeft leuke paden om over te wandelen. De zuidelijke ring langs de Bilt is niet een aanrader om te wandelen. Als je wel die kant op loopt is het misschien leuker om heen en weer naar het fort te lopen.

7. Onderwerp: Mooie landgoederen

Vandaag dit klompenpad gelopen. Op basis van eerdere reactie er voor gekozen om eerst de zuidelijke lus te maken. Je loopt langs een gebied wat nog in ontwikkeling is en daarna even langs een wat minder boeiend stuk. Wel loop je langs een oud fort; altijd aardig.
    Het tweede deel, de noordelijke lus over de landgoederen, is (ook in de winter) erg mooi. Prachtige lanan, leuke paadjes. Al met al een leuke wandeling, vlak onder de rook van Utrecht. Dus ja, de drukte is niet ver weg maar er valt gelukkig genoeg te genieten. Zeker het tweede deel is de moeite waard.
    Horeca is er onderweg eigenlijk niet dus je eigen boterham mee is wel zo verstandigd. Volgens mijn meting was de route 13,25 km lang.

8. Onderwerp: Niet de beste

Vandaag op deze haast lente-achtige decemberdag deze route grlopen. Het eerste deel is beste mooi en afwisselend, maar het tweede deel gaat hoofdzakelijk over asfalt en langs drukke binnenwegen. De herrie van de nabijgelegen snelweg is bijna voortdurend te hore. Een kindonvriendelijke route, waarvan de titel Klompenpad niet passend is. Er zijn veel mooiere.

9. Onderwerp: Mooi pad met paddenstoelen

Zondag 25 oktober was een goede dag voor het pad. Natuurlijk veel beuken, maar ook nog paddenstoelen in diverse kleuren en formaten. Prima!

10. Onderwerp: Een druk hart van Nederland

Op vrijdag 19 juni jl. dit klompenpad gelopen. Wel afwisselend maar…. ingeklemd tussen drukke verkeers- en spoorwegen. En dat is gedurende de hele wandeling te merken. Ook grotendeels verharde wegen en paden en daarmee zeker niet ons favoriete pad.

11. Onderwerp: Mevr en Hr

Woensdag 27 Augustus 2014 de ingekorte route gewandeld is ruim 8 km wij vonden het een mooie route en goed aangegeven. Behoudens op de hoek van punt 8 staat geen aanduiding om de verkorting naar punt 1 te gaan lopen.

12. Onderwerp: Beukenburgerpad

Vandaag heb ik een deel van het Beuken-burgerpa d gelopen en er is 1 teken onjuist geplaatst. Vanaf de Voordorpsedijk wordt je geleid over een graspad dat naar een hospice voert en vlak daarvoor is een brug naar Weltevreden. Maar vóór die brug staat een klomp met een teken naar links i.p.v. naar rechts en dat betekent het moeras in. Nu ben ik wel wat gewend maar na 2x het moeras in gedoken te zijn en op een water gestuit ben ik toch maar omgekeerd. S.v.p. corrigeren dus.

13. Onderwerp: Mooie route!

Wij hebben het pad 2e pinksterdag gelopen, zijn om 9.45 uur gestart vanaf het viaduct.
    Wij vonden dit een hele mooie route, grotendeels onder grote bomen van landgoederen met zicht om weilanden, slootjes en oude boerderijen.
    Natuurlijk zijn er ook fieters, maar wij hebben deaar helemaal geen last van gehad!
    We hebben echt genoten van alles wat we te zien kregen en de paden waren prima. Slechts een klein stukje langs een grotere weg, maar daar was genoeg om ons heen te zien.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *