Ganderpad

Ontdek het afwisselende landschap van Gaanderen. Wandelen langs de Oude IJssel en beken, over rivierduinen en langs oude sporen van de ijzerindustrie. Klompen aan, rugzak op en gaan!

Rondwandeling: het Ganderpad (13 km)

Startpunt: Herberg – Restaurant Het Onland, rekhemseweg 175 in Doetinchem. Het startpaneel van het Ganderpad staat bij het westelijke parkeerterrein van Zalencentrum ’t Onland

Opstappunten: Treinstation Gaanderen, Hoofdstraat 26 in Gaanderen. Stuw- en Sluiscomplex De Pol, Nieuwe Sluisweg 1 in Doetinchem

Openbaar vervoer: Treinstation Gaanderen, Hoofdstraat 26 in Gaanderen. Halte De Pol in Doetinchem (16 min lopen naar startpunt of hier opstappen)

Markering: Bruine markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen

Heeft u een klacht of aanbeveling met betrekking tot dit Klompenpad (bijvoorbeeld over de markering), stuurt u ons dan een mailtje via het contactformulier.

1. Onderwerp: Goede verbetering

Vanmiddag slechts een gedeelte van het Ganderpad gelopen
    Wij vonden het pad van de Kerkstraat en de brug bij de Watertapweg geweldig verbeterd. Onze complimenten voor deze verbetering van het pad. Ongetwijfeld zullen we het nu vaker lopen!!!

2. Onderwerp: Reactie Harry en Ria

Harry en Ria,
    Bedankt voor de reactie! Het schildje was was afgevoerd mét het verwijderen van de vorige lantaarnpaal. Ik heb dit nu spoorslags hersteld.

3. Onderwerp: Ganderpad

Vandaag 2e Paasdag deze route gelopen. Wij vonden het ook een mooie afwisselende route en hebben ook de verlenging meegepakt. De totale lengte is dan 13.7 km. De verlenging is inderdaad een heel mooi gedeelte. We hebben de route met de klok mee gelopen. Omdat de IJsselweg in Terborg is vernieuwd ontbrak op de kruising met de Akkermansbeekweg een bordje. We hadden de GPS-route bij ons en verdwaalden daardoor niet. Misschien kan de routecoördinator hier nog even een kijkje nemen. Verder is de bewegwijzering perfect. Hulde aan de coördinator.

4. Onderwerp: Ganderpad

Vandaag ( zaterdag 18-2-2017 het Ganderpad gelopen. (tegen de klok in )
    Prachtig weer. Heel mooie route / omgeving. Prima bewegwijzerd ! ( mag ook wel eens gezegd zijn ! )
    Voor ons een absolute aanrader !

5. Onderwerp: gangerpad

Goede, afwisselende route. De verlenging was zeker de moeite waard !!
    Ook wij liepen bij de Tuinstraat op een gegeven moment op de verkorte route.
    Niet goed opgelet, denk ik.
    Alle makers van deze route hartelijk dank !

6. Onderwerp: Bewegwijzering

Inderdaad, ik begrijp het. Bij de stal is de prullenbak verzet (en gedraaid) en daarom heb ik wat pijltjes weg gekrabd om te voorkomen dat men helemaal de andere kant op zou lopen. Een paar nieuwe bordjes worden nog geplaatst.
    Groet, Dick.

7. Onderwerp: Genoten van dit klompenpad

Vandaag hebben wij dit klompen pad gelopen wat een geweldige route.
    Wij hebben al verschillende wandelingen in deze omgeving gemaakt en dan kwamen we vaak de bordjes tegen van dit pad maar nu dus voor de eerste keer daadwerkelijk gelopen.
    Wat hebben we genoten de route is mooi en heel afwisselend…het is natuurlijk een geweldig mooie omgeving.

Het ging wel een keertje fout net als bij een vorig bericht van Henk Dirksen.

Als je langs de beek hebt gelopen en die verlaat kom je langs een soort stal waar een prullenbak staat nog voor het hek om het natuurgebied te verlaten.
    Op deze prullenbak staat wel een sticker met klompen maar zonder pijl dit maakt het even lastig.
    Wij moesten ook even zoeken maar gelukkig gauw weer op kunnen pakken.
    Verder heerlijk genoten en deze gaan we zeker vaker lopen!
    Een aanrader.

8. Onderwerp: Uw reactie

Jammer dat u niet zo heeft kunnen genieten als vele anderen.
    Wat betreft de verkorter: voor zover ik na kan gaan hebt u al eerder in de Tuinstraat een bord dat de verkorter aangeeft gemist en dus de hele route gelopen. De verlenger was overigens nog een mooi stuk bos geweest over en langs de rivierduinen net als het pad over de verkorter. Misschien nog eens op herhaling in het voorjaar.
    Met vriendelijke groet, Dick.

9. Onderwerp: Niets bijzonders

Zaterdag dit pad gelopen, vol verwachting vanwege de recensies maar dat viel bar tegen. Wij vonden dit pad niet bijzonder weinig bos en verder wat vlak. Overigens wilde wij de route verkorten bij de watertapweg afkomstig vanaf de richting Huileweg en dit klompenpad begonnen op rekhemseweg 175. Ik heb geen idee hoe dit de route verkorten is want zo loop je vanaf je opstappunt af. Omdat wij hier iets later achter kwamen zijn we maar met de gewone navigatie terug gelopen naar ons opstappunt en hadden in totaal 15 km op de teller staan. Veel langer had het voor ons niet hoeven duren we vonden dit maar een saai klompenpad we hebben veel mooiere gelopen.

10. Onderwerp: Top 5

Omdat we alle klompenpaden bij ons in de buurt hebben gelopen, moeten we nu wat verder van huis.
    Na een rit van drie kwartier begonnen we aan het Ganderpad, wat een mooi klompenpad, veel variatie. Leuke onverharde paden, watertjes, bospaden, maisvelden en weilanden
    In tegenstelling wat dhr van den Brandhof schreef dit keer wel grazende koeien. Ook zagen we veel verschillende soorten vlinders, kortom genieten. Wat ons betreft komt dit klompenpad zeker in de top vijf.
    Ook de bewegwijzering was prima in orde, een echte aanrader dus.
    Dank aan alle vrijwilligers en landeigenaren om dit mogelijk te maken. Zonder dit, en ander klompenpaden, zouden wij als wandelaars heel wat moois missen.

11. Onderwerp: Een schitterend klompenpad

Na 90 km rijden bij het NS station in Gaanderen aangekomen en dit pad gelopen, met de klok mee. Laat ik maar gelijk schrijven dat het de moeite waard was, een prachtig pad. Eerst zo’n 3 km asfalt en betonnen fietspad, maar wel mooi langs de Oude IJssel. Even het geruis van de snelweg, maar dat viel mee. Verder alleen maar lof, prachtige binnen weggetjes vlak langs of over boerenerven. Ook mooie gedeelten in het bos. Vergeet vooral de verlenging niet, dat zou zonde zijn. De tweede helft vond ik prachtig, zeer landelijk. Wel weer even jammer dat er grote oppervlakten weilanden zijn, zonder koeien. Bij grote boeren wonen die vaak in de grote stallen, dat zag ik ook bij de boer waar je het erf overkomt. Maar ik heb weer genoten.
    De bewegwijzering was uitstekend.
    Eigenlijk was het Leuvenschepad aan de beurt, maar er zijn in het gastenboek al een jaar klachten over de bewegwijzering van dat pad. Hebben ze nog even de tijd om e.e.a. te herstellen (hoop ik). Maar ik vrees toestanden zoals in Oene, Klompenmakerspad.

12. Onderwerp: Heerlijk gewandeld

Het Ganderpad is prima te lopen. De bewegwijzering was maar op 1 punt wat onduidelijk en dat was waar je een provinciale weg oversteekt en je langs een winkel voor deurbeslag moet lopen. Die had ik even gemist. Verder prima.

Tip is misschien om in het Klompenpad ook een rondje over het knuppelpad mee te nemen waar je langs komt.

De app heb ik maar 1 of 2 keer nodig gehad om even te controleren of ik nog op de goede weg was.

Kortom, weer een mooi stukje Nederland gezien, gratis en voor niemendal…………met dank aan de niet nader te benoemen sponsoren 😉

Bedankt……………..

13. Onderwerp: Afwisselende route

Vandaag ganderpad met onze kids gelopen. We hebben de route verkort en daarna verlengd. We kwamen uit op 13.5 km. Wat een leuke afwisselende route!
    Als vervent geocachers hebben we bij Gaanderen nog een aantal caches onderweg gezocht en (deels) gevonden.
    Een echte aanrader wat ons betreft.

14. Onderwerp: bekend gebied maar vol verrassingen

Gisteren (6 mrt. 2016) een deel van het Ganderpad gelopen. Ondanks dat ik het gebied ken kwamen we vaak op verrassende en mooie plekken terecht.
    Wij zijn in Gaanderen bij stal Akkerman (kruising Akkermansweg, Voorboek) gestart, en hebben de ‘bovenste’ helft (bijna 11 km) van de route gelopen. Op die manier hadden we restaurant Het Onland halverwege de route, een mooi punt voor een kop warme chocolademelk.
    Onderweg(!) de app ontdekt en gedownload. Daar hebben we op enkele twijfelpunten gemak van gehad.
    Binnenkort lopen we de onderste helft van de route.

15. Onderwerp: Mw

Op een cruciaal punt ontbrak een bordje. In beide richtingen. Duidelijk moedwillig eraf gesloopt. Hierdoor hebben we een extra lusje gelopen maar kwamen we gelukkig per ongeluk weer goed op de route.
    Komende vanuit de richting Akkermansweg op de hoek waar je de Tuinstraat links in moet slaan.

16. Onderwerp: Ganderpad begin

Prachtig klompenpad, het Ganderpad! Begin is alleen beetje lastig. Als je voor het onland staat (rug naar pand) kun je links af de Ooijmanlaan op, en net na de brug steek je over en volgt het paadje tussen het bosje +akkerland. Vanaf hier zijn de stickers met de klompjes goed weergegeven. Echte aanrader 🙂

17. Onderwerp: ECHT MOOI ROUTE LANGS WEILANDEN

Ik heb afgelopen zondag in me eentje gewandeld, mooie route waar ik kleine puntje bij oversteken van spoorlijn (richting Terborg)waar ik twijfel of ik goed loopt, blijkbaar niet goed aangegeven, maar teruggelopen naar spoorlijn. Gelukkig had ik kaart bij zich en toen kun ik het vinden, het paaltje lag aan de lage kant. (even naar beneden kijken) Kortom heerlijk gewandeld!

18. Onderwerp: Ganderpad

Vandaag met José, Martha en Christien het ganderpad gelopen. Mooie route! Mooi weer, maar dat was een gelukje.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *