Huinerpad

Wandelen over essen, door weilanden, langs akkerranden, over landgoederen en boerenerven in het prachtige buitengebied van Putten. Ontdek het mooie buitengebied van Putten. Wandelen over essen, langs akkerranden, over landgoederen, door weilanden en over eeuwenoude boerenerven. En lees de geschiedenis van dit afwisselende landschap. Een ware belevenis! Klompen aan, rugzak op en gaan!

Rondwandeling: het Huinerpad (14 km)

Startpunt: parkeerplaats Verenigingsgebouw Huinen, Huinerschoolweg 3, 3882 TJ Huinen

Markering: blauwe markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen

Route combineren: U kunt het Huinerpad combineren met het Oldenallerpad, het Hoeverveldpad en het Kruishaarderpad. Overstappunten en -routes zijn aangegeven op de kaart en in het veld

• De Blokhut , Oude Nijkerkerweg 19, Putten,
    Openingstijden: mei-sep do-za 11.00-16.00 uur.
  • De Zoete Inval, Broekermolenweg 5, Putten,
    Openingstijden: 15 mei-15 sep, zo gesloten

Heeft u een klacht of aanbeveling met betrekking tot dit Klompenpad (bijvoorbeeld over de markering), stuurt u ons dan een mailtje via het contactformulier.

1. Onderwerp: twee hondjes

Op 14 mei deze prachtige, afwisselende route gelopen.
    Ook wij zijn de twee blaffende, agressieve hondjes tegengekomen. Zij waren erg vervelend. Een man die in het veld bezig was (de eigenaar van de hondjes?) kwam uiteindelijk naar ons toegelopen en probeerde de hondjes onder appél te krijgen. Daarna konden we onze weg vervolgen.

2. Onderwerp: Huinerpad

Vanmiddag dit klompenpad gedeeltelijk gelopen met onze jongste kinderen (5.9.11). Wij hadden hem zelf al eens eerder gelopen. Een erg mooi pad, vooral als je bij de start van het eigenlijke pad rechtdoor gaat. Bij de kruising Hogesteeg/Goorsteeg zijn we met de kinderen de Goorsteeg op gegaan. Die hebben we helemaal afgewandeld en toen kwamen we bij start weer uit. We hebben 3 reeën gezien onderweg.

3. Onderwerp: Pas op

Hebben op zondag 2 april 2017 dit klompenpad gelopen. Het is een hele mooie wandeling maar let op! Op een pad met aan het begin een bord verboden toegang(??) , kwamen twee hondjes blaffend op ons af. Één daarvan heeft mij in mijn kuit gebeten. De wandeling was hierna helaas verziekt. Hopelijk volgende keer meer geluk.

4. Onderwerp: mooie route

2 April in een heerlijk voorjaarszonnetje deze wandeling gelopen. Mooie route prachtige huizen en heerlijke rustige stukken. Vrijwilligers en erfeigenaren hartelijke dank voor deze mooie route

5. Onderwerp: Huinerpad: top !

We liepen vanaf het schoolgebouw met de klok mee. En we werden meteen overvallen door een prachtig begin. Snelle afwisseling tussen akkerranden en stukjes bos, spannende paadjes, mooie gezichten. Dit blijft zo de hele zuidrand van het pad. Ik werd érg enthiousiast.
    Alleen de noordwesthoek was over een korte afstand wat minder. Maar 14 km kwaliteit achter elkaar is ook niet te doen. Verder was het overal een prachtige route door een stil gebied. We zagen daarbij ook nog een ree en wat leek op een dassenburcht.
    Behalve de – verdiende – complimenten aan de vrijwilligers mogen de handen ook wel eens op elkaar voor de boeren, die toch maar toestemming geven om op hun land te lopen.

6. Onderwerp: prachtig gebied

Een mooie wandeling door een fraai stukje Nederland!

7. Onderwerp: Aan alle wandelaars

Wij bedanken alle wandelaars die in 2016 het HUINERKLOMPENPAD hebben gelopen.
    En een ieder wensen wij in 2017 een mooi klompenpadjaar toe.
    Geniet van de paden!

De vrijwilligers van het Huinerklompenad.

Cornella, Marijke, Ed en Jan.

8. Onderwerp: Absolute topper!

Dit Klompenpad staat hoog in mijn persoonlijke top 5! Een zeer afwisselende wandeling. Weiland, akkerland en bos in één van de mooiste gebieden van Nederland. En verder kom je in het weiland en op particulier terrein van alles tegen ondanks het late seizoen. Een aantal koeien (nog steeds in de wei) en verder schapen, paarden, een paar ezeltjes, lama’s, eenden, ganzen, kippen, pauwen, konijnen, hertjes en zelfs een kolonie mara’s… Wat heb ik genoten van deze wandeling. Compliment voor de vrijwilligers van dit Klompenpad. Straks in het voorjaar of het begin van de zomer, loop ik deze mooie wandeling zeker nog een keer.

9. Onderwerp: Prachtige afwisselende route

Gisteren deze route gelopen met de klok mee. Gelukkig is het de gehele wandeling droog gebleven en kwam af en toe de zon door. Deze route is zeer gevarieerd en goed onderhouden. Af en toe de App moeten checken om ervoor te zorgen dat ik niet verkeerd loop (volgens mij missen er een paar markeringen, of ik was met mijn gedachte ergens anders). De afwisseling en de schoonheid van de natuur doet mij overwegen om deze route in de toekomst nog een keer te lopen. Een echte aanrader!

10. Onderwerp: reactie

Op dinsdag 15 november heb ik het Huinerpad gelopen. Ondanks het nevelige en druilige weer heb ik genoten van afwisselende route. Veel mooie achteraf paadjes over houtwallen en langs weilanden. Mijn auto had ik langs de weg geparkeerd, precies voor de school. Bij het wegrijden merkte ik pas dat het verenigingsgebouw naast de school staat, met ruime parkeergelegenheid. Voor een verslag met foto’s van mijn wandeling kun je kijken op https://willemswonderlijkewandelingen.wordpress.com/2016/11/15/huinerpad/

11. Onderwerp: Bos en wei

15 november het Huinerpad gelopen. Een mooi afwisselend pad met veel bos. Ondanks het natte weer viel de modder erg mee. Wel natte sokken maar meer van de regen. De route is zeer goed bewegwijzerd. We lopen altijd met de app als controle maar die hadden we niet nodig gehad. Een foutloze route!!

12. Onderwerp: Huinenpad 30 oktober

Prachtige wandeling in heel fraai weer. Vooral het zuidelijke deel van de route en het stuk langs Heihoef zijn schitterend. Maar ook het deel langs Huinen mag er zijn. Al met al, een goede en mooie mix van boerenland en natuur. De bewegwijzering was perfect.

13. Onderwerp: Prachtige route, een klompenpad waardig

Wat een heerlijk herfstweer hadden we bij het lopen van dit mooi klompenpad. Goed bewegwijzerd met dank aan de mensen, die dit pad onderhouden. Een echte aanrader voor een ieder die van dit mooie landschap houdt. Wij zijn beslist van plan om deze route vaker te lopen. In de winter en het voorjaar zal het beslist ook mooi zijn.

14. Onderwerp: Huinerschoolpad blijft onze favoriet

Opnieuw deze prachtige route gelopen. geen lastige honden ontmoet. Voor ons staat dit klompenpad nog steeds op de eerste plaats. We hebben en ree en en hert gezien. Opnieuw veel dank voor de vrijwilligers.

15. Onderwerp: huinerpad

weer een prachtige wandeling gelopen. samen met een vriendin genoten van de afwisselende omgeving onderweg.
    kortom een prachtig wandelgebied.
    is echt aan te raden als je rust en natuur om je heen wilt zien en horen.
    Heerlijk.
    Groetjes en tot een volgende keer.

16. Onderwerp: mijn top 3

Gister dit werkelijk prachtige klompenpad gelopen. Het was ook nog eens prima weer. Een afwisselende route, boerderijen, bos, weiland. Wat hebben wij genoten. Op twee punten even moeilijk de route te vinden maar we zijn er uitgekomen. Dank aan de mensen die deze paden mogelijk maken. We hebben er al heel wat gelopen, dit pas staat in mijn top 3, echt een aanrader.

17. Onderwerp: Prikkeldraad

Beste Marcel.
    Je hoeft niet tussen het prikkeldraad te lopen je mag daar door het weiland lopen.
    Groet Jan
    Coördinator huinerpad

18. Onderwerp: Huinerpad

Vandaag met mooi helder herfstweer samen met een vriend dit prachtige pad gelopen, met aansluitend het Oldenallerpad,
    Heel afwisselend, net een Engels voetpad zonder heuvels, dwars door weiden en velden en heel weinig asfalt. Ook goed aangegeven. Alleen idd zoals al beschreven erg smalle doorgangen, met name een paadje tussen twee weilanden met aan weerszijden hekken met prikkel- en schrikdraad, die steeds dichter bij elkaar kwamen.
    Wat ook zeer gewaardeerd wordt; de rustpunten bij de boerderijen voor een koffie of iets anders.

19. Onderwerp: Rustig/stil en mooi rondje

Op maandag 3 oktober dit mooie klompenpad voor de derde keer gelopen. Dit rond mijn eigen dorp.
    Heten elke keer weer verrassend , zoals een buizerdpaar boven het weiland vliegend en een familie staartmees .
    De mooie bosperselen met de dassenburchten. Geen wandelaar tegenkomen.
    Alleen de palen die moeten verhinderen dat er fietsers over de paden gaan zijn wel er dicht op elkaar geplaatst .
    Met een rugzak op , is dit een hindernis.

20. Onderwerp: zonnebril ( op sterkte verloren)

Op 19 juni heb ik dit fantastische pad gelopen. Helaas ben ik mijn zonnebril ( op sterkte) verloren. Deze zit in een zwarte brillendoos. Merk bril: Vogue. Kleur donkerbruin. Heeft iemand deze bril gevonden wilt u zich dan melden via verloren/gevonden. gemeente Putten?
    Bij voorbaat hartelijk dank

21. Onderwerp: ontbrekende bordjes en stickers weer aangevuld

Fijn om te lezen dat iedereen zo geniet van het wandelen van het Huinerpad. Vorige week zijn door een vrijwilliger alle ontbrekende stickers en bordjes weer aangevuld!

Met vriendelijke groet,

Team Klompenpaden

22. Onderwerp: De eerste helft een speurtocht en de rest genieten

Vandaag de tocht gelopen linksom, tegen de klok in. Dan hou je het mooiste tot het laatste en vergeet je het ongemak van de ontbrekende route stickers. Werk aan de winkel! Op 3 aug. 2015 werd ook al melding van gedaan. Het eerste gedeelte is zonder kaart of App niet te lopen omdat de stickers op de lantarenpalen allemaal zijn overschilderd. Het tweede gedeelte is een genot door de bossen via kleine padjes met schitterende uitzichten. Wat is Nederland mooi!!!!

23. Onderwerp: vrij !!

Vandaag dit heerlijke klompenpad gelopen,
    is een echt klompenpad, veel door het boeren buitengebied, over zandpaden en door bossen.
    Wel moet deze een keer nagelopen worden, er zijn wat schildjes weg of onleesbaar, paaltje uit de grond enz.
    Had gelukkig de route op gps.

24. Onderwerp: Klompenpaden

Fijn dat ik ze zomaar kan vinden.
    Bedankt.
    Annie Munneke

25. Onderwerp: Prachtig klompenpad

Het Huinerpad is een regelrechte voltreffer onder de klompenpaden. Absoluut hulde aan de routemakers. Het pad laat je kennismaken met het eeuwenoude cultuurlandschap rond Gerven en laat je de meest fraaie facetten van dit landschap zien, zoals houtwallen, oude boerderijen en beken. Ook leuk vond ik dat men nog zoveel zandpaden en wegen gevonden heeft. Zelfs oude kerkpaden kom je tegen. Ik heb vandaag op 17 maart 2016 met volle teugen genoten en kom beslist nog eens weer!

26. Onderwerp: Mooie route

Vandaag dit pad gelopen met een zonnetje en milde temperatuur. We vonden het een mooie rustige route. Hebben geen hond gezien, op een paar na die gewoon uitgelaten werden door hun baasje. Ook de hoeveelheid asfalt viel ons erg mee. Zo kort bij huis (15 min rijden) en toch het gevoel hebben ver weg in een andere wereld te zijn. Dat is het mooie van deze paden.

27. Onderwerp: Prachtige route

Vanmorgen deze route gelopen. Zeer fraaie route. M.i. niet echt (te)veel asfalt, zeker geen 50%, zoals iemand schrijft. Asfaltfietspaden in de bossen, naast zandwegen (geweldig voor fietsers) noem ik geen asfaltwegen.
    Heel veel fraaie boerderijen met mooie beesten die buiten lopen. Ook prachtige villa’s en bungalows.
    Honden heb ik wel gehoord, maar nauwelijks gezien en zeker geen last van gehad.
    Voor mij was dit het 4e klompenpad in deze buurt. Voor mij komt dit pad samen met het Griezeveenpad op de eerste plaats.
    Als ik dan iets negatiefs moet vertellen, dan is het de geur van de enorme kalverschuren. De boeren zullen mij dat niet in dank afnemen, maar het is echt een beetje uit de hand gelopen.

28. Onderwerp: Mooie route

Prachtige route vorige week gelopen. Bij de kerk begonnen met de klok mee, mooie herfstkleuren en veel paddestoelen gezien. Viel wel tegen hoeveel we over asfalt gelopen hebben (voor mijn gevoel wel bijna de helft in tegenstelling tot eerdere reacties ), de stukken door bos of weiland waren prachtig. Geen last gehad van loslopende honden o.d. Bij begin van route achter de kerk vonden we bij het hekje over het schrikdraad een onderdeel van een camera, deze hebben we op het paaltje gelegd (ring om cameralens).

29. Onderwerp: Waakse honden

Deze route 3 maal geprobeerd. Telkens afgebroken door waaks blaffende honden die de boeren los laten lopen op hun erf. Dat recht hebben zij. Het is hun erf. Gastvriendelijk is het niet. Dus voor mensen die geen angst hebben voor rottweilers, dobbermannen en andere grote blaffende wezens. Zal het een best mooie route zijn. Voor mij was dat niet het geval. Ps, ik ben sowieso geen honden liefhebber.

30. Onderwerp: Hoort al bij onze favorieten!

Heel fraai landschap, afwisselend bos en boerenland. Zeer Klompenpadwaardig met veel onverharde stukken. Klompjesmarkering kan beter, sommige bordjes zijn verdwenen of slecht zichtbaar. Gisteren de verkorte route gelopen, binnenkort het hele pad! Aanrader!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *