Kopermolenpad

Ontdek het mooie buitengebied van Wenum Wiesel. Wandelen langs beken, over historische paden en enken, door weilanden en beekdalen. Laat je verrassen door dit bijzondere afwisselende landschap. Klompen aan, rugzak op en gaan!

Rondwandeling: het Kopermolenpad (13 km)

Startpunt: Wenumse Watermolen, Oude Zwolseweg 164 in Wenum Wiesel

Openbaar vervoer: Bushalte Papegaaiweg in Wenum Wiesel

Opstappunt: Gewoon Gastvrij, Elburgerweg 1 in Wenum Wiesel

Markering: oranje markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen

Route combineren: het Kopermolenpad kan gecombineerd worden met het Holhorsterpad. Overstappunten en -routes zijn aangegeven op de kaart en in het veld

• Bakkerij Breden, Zwolseweg 393, Wenum Wiesel,
    Openingstijden: ma-vr 8.00-17.00 uur, za 8.00-16.00 uur.
  • Wok Sprengenhorst, Wieselse Enkweg 35, Wenum Wiesel,
    Openingstijden: ma-vr 12.00-22.00 uur, za 12.00-22.30 uur, zon- en feestdagen 12.00-22.30 uur.
  • Rustpunt Boerderij De Veldmaet, Veldmaterweg 9, Wenum Wiesel,
    Openingstijden: apr t/m okt dagelijks.
  • Gewoon Gastvrij, Elburgerweg 1 , Wenum Wiesel,
    Openingstijden: dagelijks 10.00-22.00 uur.
  • Koffie- en theeschenkerij De Wenum Hoeve, Wenumsedwarsweg 99, Wenum-Wiesel,
    Openingstijden: do -vrij 10.30 - 15.00 uur

Heeft u een klacht of aanbeveling met betrekking tot dit Klompenpad (bijvoorbeeld over de markering), stuurt u ons dan een mailtje via het contactformulier.

1. Onderwerp: kopermolenpad

Goedenavond,
    vanmiddag met z’n 3en de route gelopen.
    het begind mooi bij de watermolen dan een stuk langs de weg wat uiteraard wat minder is na zo’n mooi begin .
    het gaat al snel over in een zandweg met veel mooie beuken.
    vervolgens lopen we jammerlijk langs de zeer drukke zwolseweg.
    Bij le Triangle linksom lopend langs de verharde weg maar met mooie weiden aan de rechterzijde.
    vervolgens linksaf een single track met mooie sprengen .
    na enige tijd lopen we langs het wokrestaurant en missen wij de afslag naar links.
    we komen bij de inkortingroute uit en lopen het onverharde pad op. Hier zien wij het bordje rechts en door de verwarring lopen wij rechtom terug naar de koperweg. Teruglopend naar de Zwolseweg en overstekend langs de camping besluiten we om nog even onderlangs bij de watermolen te lopen wat absoluut een van de mooiste stukken van de route is. Na het nemen van wat foto’s van diverse paddestoelen. Lopen we de trap op en rechtsom terug naar de parkeerplaats. Ondanks het foutlopen door onduidelijkheden en de stukken langs de verharde weg blijft het een route die door de omgeving erg mooi is om te lopen.

Met vriendelijke groet,
    S .J.Pelgrim

2. Onderwerp: Kopermolenpad

Prachtige omgeving. Gevarieerd, hoofdzakelijk door weidegebieden. Wij hebben de route vanaf de parkeerplaats rechtsom gelopen. De route is jammer genoeg erg slecht aangegeven, al vanaf het begin. Ook bij splitsingen missen de bordjes.
    Dankzij de app op de iPhone konden we de route redelijk lopen.

3. Onderwerp: reactie op BV

Geachte heer/mevrouw Vlas,

Ik kan me voorstellen dat u zich afvraagt of u nog goed loopt, als u lange tijd geen bewegwijzering heeft gezien. Ik zal uw reactie aan de vrijwilligersgroep in het gebied door geven! Wij adviseren wandelaars wel altijd, om naast het volgen van de bewegwijzering ook de kaart, folder of app te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Saskia Bemer
    Beheer Klompenpaden Gelderland

4. Onderwerp: Bewegwijzering

In tegenstelling tot andere reacties vind ik de bewegwijzering niet zo geweldig. Het lijkt soms wel of er op langere rechte stukken bespaard moet worden op het aantal pijlen. Dat geeft de wandelaar een gevoel van twijfel: “heb ik een pijl over het hoofd gezien?”. Ik liep 20 min. op een fietspad met drie kruizingen zonder aanwijzing dat ik rechtdoor moet! Kan er echt niet een extra pijltje af, zodat dat gevoel van onzekerheid of je goed zit niet ontstaat?

5. Onderwerp: Kopermolenpad

Zaterdag 6 mei dit pad met mijn zus gelopen. Heel mooi pad en erg genoten! Een regelrechte aanrader!
    En helemaal een leuke verrassing bij het Rustpunt……….een leuk zitje ingericht met gratis koffie en thee. Superleuk!

6. Onderwerp: Een aanrader

Wat hebben Joke en ik genoten van dit prachtige klompenpad. Zeer afwisselend en stil. Je hoorde alleen de vogels fluiten. Goed bewegwijzerd. Wat een mooi rustpunt bij boerderij de Veldmaet. Een aanrader dit Kopermolenpad!

7. Onderwerp: Prachtig!

Prachtige wandeling, landelijk, maar zeer afwisselend.
    Ga ik nog wel eens lopen.
    Goed aangegeven.

8. Onderwerp: Winter wonderland

Vandaag in volop sneeuw deze prachtige afwisselende wandeling gelopen. Jammer dat we hier geen foto’s kunnen plaatsen. Ik heb plaatjes gemaakt! Hoewel inderdaad geen ‘echt’ klompenpad, wel veel mooie besneeuwde landweggetjes. Via de App gelopen. Héél veel bankjes en picknicktafels. Dat is echt fijn. Het is een hele leuke en mooie wandeling die niet door maar tussen de weilanden doorloopt, Dat is ook prima! Zeer de moeite waard. Tip: parkeren, starten en eindigen bij Gewoon Gastvrij voor sanitaire stop en koffie.

9. Onderwerp: Kopermolenpad.

Prachtige route, weinig obstakels. De gebruikelijke schouwpaden en weilanden kwamen we als wandelterrein nauwelijks tegen. Half om half: verhard en onverhard/bosrijk.
    Prima bepijling van begin tot eind. We hebben de route tegendraads gelopen, omdat je zo een keer uitkomt bij een pauzeplek die wel open is. Voor 11 uur zijn er nauwelijks rustpunten open. Daarnaast moet je vooraf ook nog bekijken of op jouw geplande wandeldag een café of restaurant wel open is. En in deze wintertijd zijn ook regelmatig diverse bedrijven gesloten, zoals bijv. het aardbeienbedrijf bij Oene. Vandaag kunnen pauzeren bij “Gewoon gastvrij” in Wenum Wiesel. In de folder wordt de vroegere naam van “De Triangel” nog steeds vermeld. De overige 3 pauzelocaties waren op onze wandeldag gesloten. Daarom na afloop ook nog even doorgereden naar de zorgboederderij bij Wenum Wiesel voor een bakkie. Lag niet op de route.
    Al met al was het een mooie tocht in een prachtige omgeving.

10. Onderwerp: Mooi in de mist

Vandaag, 26-11-2016 het Kopermolenpad helemaal gelopen met vreemd genoeg de gehele dag behoorlijke mist. Dat geeft het pad iets mysterieus… telkens doemen in het grijs nieuwe boerderijen op. Verder vonden ook wij het een prachtig pad, vol met afwisseling. En dames en heren vrijwilligers: chapeau ! De route werd keurig aangegeven. Ook aanbevelenswaardig als u hem nog niet heeft: de app. De weg kwijt raken is echt niet mogelijk meer.

11. Onderwerp: klompenpad

Gisteren 6 november. Voor het eerst met 5 personen het klompenpad gelopen. In 1 woord prachtig. Wat een afwisseling. Mooie herfst kleuren. We hebben genoten.Fam Nieuwenhuis.

12. Onderwerp: kopermolenpad

vandaag, 5 november dit prachtige pad gelopen. De herfst op z’n hoogtepunt! Wat een prachtige kleuren! En we zagen 3 reeën.!! Prima markering, ook op het punt waar de kans bestaat dat je een zelfde stuk van de route terugloopt. We gaan deze tocht vast nog een keer lopen en dan de hele 13 km; omdat het snel donker werd, kwamen we niet toe aan de laatste lus. Dit pad dus een topper.

13. Onderwerp: stil

Wat een mooi klompenpad! Op deze prachtige herfstzondag hier genoten van de mooie natuur en vooral op veel stukken, de stilte! Je hoort geen geluid van weg of verkeer, wat niet zo vaak voorkomt.
    Erg afwisselend, om nog eens terug te komen in een ander seizoen.

14. Onderwerp: Geen klompenpad

Vandaag het kopermolenpad gelopen met de klok mee gestart het weer was er perfect voor na anderhalf a 2 uur zat de eerste 10 kilometer er op inclusief de lus wat overigens best tegen viel na de eerste 10 kilometers de verkorte route terug genomen . En wel hierom wij kunnen dit geen klompenpad meer noemen hoe mooi de natuur ook is het pad is voor 90% toegankelijk voor vrijwel alle verkeer en zo goed als alle paden zijn verhard ( semie verhard ) geen weiland pad gezien of gehad dat zou je wel verwachten op een klompenpad . Deze komt zeker niet in onze top 5 voor . Toch maar weer de polder opzoeken tussen de boeren over klompenpaden .
    toch bedankt voor de wandeling.

15. Onderwerp: 2e keer

Vandaag 16 10 voor de tweede maal deze route gelopen. Het blijft een mooie route. De route is goed aangeduid. Vrijwilligers bedankt!

16. Onderwerp: Kopermolenpad

16-10-2016 vandaag deze zeer afwisselende wandeling gelopen wij hebben genoten geen een keer verkeerd gelopen.Prachtig weer en mooi beeld gekregen van het begin van de herfst.

17. Onderwerp: Wandeling Kopermolenpad

Wat een fantastische wandeling. Na 5 minuten wandelen, voelt t alsof je in het buitenland bent.
    Zeer afwisselend, mooi, gezellig.
    En, ja: we hadden prachtig weer.

18. Onderwerp: De "bankjes-route"

Een lekkere temperatuur voor een klompenpadwandeling: 22 graden, windje erbij, zonnetje!
    Vanaf de watermolen rechtsaf het bruggetje over en starten maar. Wat een pracht wandeling. Redelijk duidelijk aangegeven (met de app kom je er altijd uit), veel informatie, prachtige afwisseling door een glooiend landschap. Veel dieren te bewonderen, sierlijke huizen, strakke tuinen, bossen, diverse planten en struiken, lekkere bramen eten, leuke bruggetjes en een gratis bakkie koffie of thee bij rustpunt de Veldmaet. Wat wil je nog meer.
    Dit is een van de mooiste paden die we gelopen hebben.
    Voor elke wandelaar is de stappenteller-app ook een leuke toevoeging!
    Bedankt maar weer, vrijwilligers!!!

19. Onderwerp: Genoten

Vandaag dit prachtige klompenpad gelopen, wat een afwisseling.
    Genoten van het landschap en de rust.
    We hebben gelopen zonder kaart of app, en zijn niet 1 x verkeerd gelopen, dus hulde aan de vrijwilligers, die alles keurig hebben bewegwijzerd, ook dank voor het uitzetten van deze prachtige route, voor ons komt dit klompenpad zeker in de top 5, we hebben er al wel dertig gelopen, een aanrader dus.

20. Onderwerp: Topper van de Veluwe

Vanmorgen dit pad gelopen met de klok mee. Bij watermolen begonnen en via Triangel kwam ik na ruim een half uur weer in de buurt van Triangel. Vanaf Triangel opnieuw begonnen, bleek dat ik een bordje gemist had en op de route terug zat (Wenumsche Enk). Plattegrondje niet tijdig geraadpleegd. Eigen schuld, ik moet zeggen dat de bewegwijzering uitstekend was!
    Over dit pad kan ik kort zijn, super mooi, met name de lus. Weilandjes en maisveldjes met bosschages en mooie huizen, echt prachtig, zeer afwisselend. Het tweede gedeelte (na de lus) wat meer agrarisch met o.a. een smal asfaltweggetje tussen de maisvelden door. De mais staat hier hoger dan 2 meter. Elders is de oogst veelal mislukt.
    Vorige week 3 paden in Het Groene Hart gelopen, ook mooi, maar dit is weer heel iets anders.
    Als je van klompenpaden houdt, MOET je deze gelopen hebben.
    Iedereen maar weer bedankt voor de prettige wandeling.

21. Onderwerp: niet correcte aanwijzing

Gestart bij de watermolen richting triangel.
    Toen we voor landgoed de kopermolen langs waren kregen we de aanwijzing korte route rechtdoor en lange route linksaf. Wij zijn linksaf gegaan en kregen vlak voor een bruggetje een nieuwe aanwijzing. Dit was een aanwijzing die ons een pad rechtsaf deed inslaan waarna we aan het einde hiervan helemaal geen aanwijzing meer kregen .Wij zijn toen terug gegaan en het bruggetje overgestoken. Hierna zaten we snel weer op de route. Al met al een fantastische route. Wel graag even kijken naar het bewuste paaltje.

22. Onderwerp: Prachtige wandeling

Goed uitgezet, zeer afwisselend en heel goed aangegeven. Geen brochure maar de app gebruikt. Alle bezienswaardigheden en rustpunten tijdens de route zijn goed via de app weergegeven.

23. Onderwerp: Mooie route

Vandaag, 25 juni 2016, deze prachtige route gelopen. Goed bewegwijzerd, maar zeker handig om de route of het kaartje bij de hand te hebben. Een aanrader!

24. Onderwerp: Schitterend!

Prachtig pad, gisteren gelopen, zeer goed aangegeven, mooie startlocatie en ook onderweg veel moois. Beslist een aanrader!

25. Onderwerp: Hele mooie omgeving

Schitterende omgeving om te wandelen, veel afwisseling!
    Af en toe is het niet duidelijk waar je heen moet.
    Misschien wat meer bordjes plaatsen. En de pijl erop groter maken.

26. Prachtige wandeling heel goed aangegeven wij hebben er van genoten

27. Onderwerp: prachtige wandeling, alleen niet de hele route makkelijk te vinden

Ik vond het een prachtige wandeling, alleen het zou makkelijker zijn als de borden genummerd zouden worden zodat je weet of je de goede kant op gaat. Nu kwamen wij op een stuk wat wij al gelopen hadden en hebben dus niet de hele route kunnen vinden:(

28. Onderwerp: Mooie tocht

Gelopen door Ben en Atty samen met Josca en Adri op 27-02-2016. Mooie tocht. In aanvang enige last van verkeer. Enkele zeer modderige plekken. We hadden wat problemen op de plek waar we voor de 2e keer op hetzelfde punt kwamen. Verder prima uitgezet. We komen in de zomer zeker een keer terug.

29. Onderwerp: Prachtige wandeling

Dit gebied ken ik al heel lang ,toch heb ik nu stukjes gelopen die ik nog niet kende.
    Mooie afwisselende en goed aangegeven route, hier en daar wat modderig omdat het veel geregend had.
    In het voorjaar gaan we nog een keer !
    Nellie en Marjon

30. Onderwerp: Prachtige winterwandeling

Iets na tien uur gestart met een graadje vorst, een klein beetje sneeuw op de paden en de landerijen en een heerlijk zonnetje. Beter kon het niet. Wat een mooie, afwisselende wandeling is dit. Alleen in de buurt van de Zwolseweg is het wat lawaaiig, verder wandel je overal heerlijk rustig. Wat een leuke afwisseling van kleine paadjes, oude landweggetjes en wat modernere wegen. En wat een prachtige vergezichten!

31. Onderwerp: Schitterend gebied

Heel mooi gebied, we liepen hier gisteren op een prachtige ochtend met betoverend licht. De kampen zijn heel afwisselend met telkens weer de verrassing van een spreng/beek. Wij worden hier gewoon erg blij van.

32. Onderwerp: Kopermolenpad

Dit pad van de zomer gelopen met warm weer.
    Geweldig mooie route, goed aangegeven.
    Onderweg nog gebruik gemaakt van een gastvrije familie die hun tuin/schuur beschikbaar stelt om iets te drinken. Zelfs met waterkoker voor thee en oploskoffie.
    Door deze route zeer enthousiast geworden over de klompenpaden.
    Wij gaan er meer lopen!

33. Onderwerp: Wieselseweg

Ik ben er inmiddels achter. Ik rijd vaak over de Wieselseweg, maar die wordt op een gegeven ogenblik na een scherpe bocht naar rechts Greutelseweg. En dat wist ik niet.

34. Onderwerp: Mooie route

Vandaag met dit supermooie herfstweer het Kopermolen klompenpad gelopen. Echt een prachtige route en zeker aan te raden. Sommige stukken hebben we al wel vaker gelopen, maar het blijft mooi. En Alice de Graaf, ik weet niet waar jij op de Wieselseweg hebt gelopen, maar wij zijn daar echt niet geweest hoor!!

35. Onderwerp: Prachtig

Vanmiddag de route gelopen met prachtig wandelweer. Een schitterende wandeling. Alle complimenten voor de makers.