Teylingenpad

Ontdek het mooie buitengebied van Kamerik. Wandelen door de polder, over boerenland en langs de Kamerikse Nessen. Geniet van het veenweidegebied, het boerenland en de rust. klompen aan, rugzak op en gaan.

Rondwandeling: Teylingenpad (15 km)

Route verkorten: U kunt de route verkorten tot 5 km. Dit staat op de kaart aangegeven en is onderweg als zodanig gemarkeerd.

Startpunt: TOP Oortjespad in Kamerik. Volg de borden TOP Oortjespad

Openbaar vervoer: Bushalte Oortjespad of bushalte Teckopseweg

Markering: Oranje markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen

Broedseizoen: De route is tijdens het broedseizoen gesloten tussen 1 maart tot 15 juni.

Brochure: van dit Klompenpad is geen fysieke brochure beschikbaar.

1. Vandaag dit klompenpad gelopen, een pittige wandeling door polderlandschap en veengrond.Wel een echt klompenpad,lekkere drassige stukken en veel onverhard,maar nu nog goed te doen met hoge waterdichte wandelschoenen,denk na veel regen dat t lastiger wordt.Eerst ri Kanis en Kamerik, mooie huizen en leuke bruggetjes te zien,wel lang stuk,maar genoeg te zien! Daarna ri. de Boerinn en daar voorbij de weilanden in.Om vervolgens een lange route op het dijkje langs de Grecht te lopen,maar wat een prachtig stuk,leuke vergezichten over de weilanden, niet recht toe recht aan,maar kronkelend met leuke overstapjes,het verveelde ons totaal niet! Daarna stukje fietspad langs de Houtkade en vervolgens weer leuk lang stuk door de weilanden,om dan weer op een fietspad uit te komen ri. de vlonder naar het restaurant ‘T Ryck, aan een plas.Mooi gelegen en tevens einde route.We vonden het een prachtige wandeling, wel weinig bankjes onderweg vonden wij.

2. Het Teylingen pad rond Kanis en Kamerik is het op één na laatste pad dat ik stiekem nog moest lopen. Relatief gezien het pad dat het dichtstbij ligt voor mij.
    Vandaag kwam het er dan toch van. Geparkeerd aan het Oortjes pad bij het startpunt liep ik tegen de klok in. Bij de plas ontbrak het bordje dat me naar de doorgaande weg moest sturen. Na een stuk fietspad duik je een poos de polder in. Vooraf even lezen hoe gevaarlijk koeien kunnen zijn, na een incidentje in België vorige week. Het blijkt dat er meer mensen omkomen daar aanvallen van een koe, dan door aanvallen van een haai. Niet helemaal op mijn gemak liep ik langs een groep jonge koeien. Ook daarna is het lastig de route te volgen, bordjes ontbreken of zijn door begroeiing niet goed te zien.
    De houtkade richting de Grecht is lang, maar niet vervelend om te lopen.
    Langs de Grecht kies ik ervoor de route in te korten richting Kanis. (ik nam niet de routeverkorter!) Ik ontloop zo een enorm stuk langs de Grecht en langs de weg door Kamerik naar Kanis.
    Het stuk door de wei naar Kanis is weer vrij lang, maar goed te doen. Eenmaal in Kanis aangekomen is het nog anderhalve kilometer naar de auto.
    Een erg aardig klompenpad, goed in te korten wanneer het wat te langdradig wordt.
    video: https://youtu.be/EKjyWNRRCyE

3. Op 9 februari dit pad gelopen, tegen de klok in. Het stuk op de dijk langs het water is saai. Waarschijnlijk is dit zomers wat beter te doen. Overigens heb je als je daar loopt wel steeds een mooi uitzicht over de weilanden. Bewegwijzering is prima. Nog even lekker aande koffie gezeten bij de Boerinn.

4. Net heerlijk uitgewaaid op dit leuke klompenpad. Wel hebben we per ongeluk de verkorter gelopen dmv rechts de mijzijde op te gaan. Er ontbreekt een markering naar links op die splitsing, wat geen probleem is als je goed naar de markering kijkt.

5. Wat een heerlijk wandelweer zo eind oktober. Gelukkig waren de weilanden al aardig opgedroogd. Scheelt een hoop nattigheid. Verrassend mooie tocht. Veel weidevogels gezien en vee. Ja, ik werd aangenaam verrast door deze tocht.
    Bedankt voor het uitzetten/onderhouden.

6. Via Kanis en Kamerik de weilanden in. Langs de Grecht richting het pondje. Dan weer over fietspad en door de weilanden het laatste stuk. Een route die met recht een klompenpad mag heten. Heerlijk. Dank voor deze route

7. Op 5 juli dit mooie en rustige klompenpad gelopen. Juist in deze periode prachtig, omdat er overal van alles in bloei staat. Genoten.

8. Op 9 november het Teylingenpad gelopen. Veel onverhard en veel vogels te zien. Over de dijk van de Grecht, het wuivende riet aan de ene kant en aan de andere kant het weidse uitzicht over het land met zijn vele slootjes. Ook het stuk verhard door Kamerik en Kanis leuk, mooie huizen en bruggetjes. Genoten van de rust op dit mooie pad 👍

9. Deze route vandaag (20-9) gelopen. Afgezien het lange, monotone stuk over de dijk is dit een erg leuke route om te lopen. Waarschijnlijk in de lente/zomer wel afwisselend genoeg als er meer dieren in de wei staan en meer begroeiing in vorm van bloemen is. De route tegen de klok in gelopen.

10. Vandaag dit pad gelopen en het was vooral heel erg drassig; op sommige plaatsen zakten we tot onze enkels weg. Verder mooie wandeling met wel veel lange rechte paden, maar weinig bebouwing en rustig. Alleen het lusje waarbij je niet vanaf de Van Teijlingenweg rechtsaf het Oortjespad inloopt, maar eerst nog een lusje maakt waarbij je een stuk langs de weg moet lopen, voegt weinig toe.

11. We hebben deze wandeling gisteren gemaakt in combinatie met het Gravenslootpad. Schitterende wandeling, weinig asfalt, veel weilanden, veel vogels. Zorg wel voor goed waterdichte schoenen, want het is er knap nat en modderig.

12. Een schitterende wandeling! Ik heb deze vanmorgen gelopen en heb ervoor gekozen om deze tegen de klok in te lopen. Dat heeft voor mij twee voordelen. Ten eerste begin je het eerste stuk langs de drukke N212 en daarna stap je zo de natuur en rust in. Ten tweede heb je dan het stuk langs de rivier Grecht (4 km) de zon in het gezicht in plaats van in de rug.

13. Vandaag de route gelopen. Het is een prachtige route. De bewegwijzering was prima verzorgd.

14. Prachtig pad! Heerlijk wandelweer vandaag, een weiland als mijnenveld met vlaaien, en vooral het stuk langs de rivier is mooi. Wel flink wat harige grotebeerrupsen. Die schijnen te kunnen irriteren.

Wij vonden in een van de graslanden een brillenkoker met inhoud: een zonneklepje en een schoonmaakdoekje. Als iemand deze verloren is: hij kan opgehaald of verzonden worden.

Groet!

15. Goedemiddag Bas,

Leuk dat je ons Klompenpad gelopen hebt, maar inderdaad jammer dat je hebt moeten omlopen en niet door weilanden kon. Kun je aangeven op welke stukken weiland de koeien stonden, dan kunnen we daar melding van maken.

Met vriendelijke groet
    Hetty Wilming – coordinator Klompenpaden Woerden

16. Mooi pad, maar 5 kilometer omgelopen. We moesten een weiland propvol met koeien over. Dat hebben we, op aanraden van een bevriende boerin met koeien, maar niet gedaan. Is niet veilig. 10 koeien op een weiland kunnen we aan, maar hinderden is niet goed.

17. Mooi pad, maar 5 kilometer omgelopen. We moesten een weiland propvol met koeien over. Dat hebben we, op aanraden van een bevriende boerin met koeien, maar niet gedaan. Is niet veilig. 10 koeien op een weiland kunnen we aan, maar hinderden is niet goed. Tegen het einde van de route, zelfde verhaal. Gelukkig konden we nu over een naastgelegen weiland zonder koeien veilig passeren.

18. Mooi pad, maar 5 kilometer omgelopen. We moesten een weiland propvol met koeien over. Dat hebben we, op aanraden van een bevriende boerin met koeien, maar niet gedaan. 10 koeien op een weiland kunnen we aan, maar hinderden is niet goed. Tegen het einde van de route, zelfde, weer een weiland echt vol met koeien. Dit is onveilig. Gelukkig konden we nu over een naastgelegen weiland zonder koeien veilig passeren.

19. Oh jee, dat was nu niet de bedoeling. Ik zie nu inderdaad de meldingen op de site en de app, ik heb ze totaal gemist. Wij zijn gewend dat als je een broedgebied tegen komt, er altijd duidelijk een bord staat met vermelding van sluiting vanwege het broedseizoen. We waren dan uiteraard niet door gelopen. Er werd in het gebied voorbij de Boerinn (richting de Drecht) dan ook enthousiast gekanood en op de dijk kwamen we meerdere wandelaars en picknickers tegen. Er gaat dus iets behoorlijk mis.
    We zullen voortaan beter uitkijken en de site en app lezen. Beloofd. Maar bordjes in het gebied (door de terreineigenaar) kunnen m.i. verbeterd worden.

20. Beste Rob,
    Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat je genoten hebt van de route en onderweg vele vogels hebt gezien en gehoord. Dat in deze omgeving niet ongewoon, we hebben hier gelukkig veel weidevogels. Voor hen is het nu broedseizoen, en om de vogels rust te gunnen en de nesten te beschermen, zijn onze Klompenpaden van 15 maart tot 15 juni gesloten. Dit is aangegeven op de site, en ook bij de startpunten van de route(s) staan informatieborden met de data. Heb je geen bord gezien? Dan horen we dat graag zo dat we alsnog een mededeling kunnen plaatsen.

Hetty Wilming, coordinator Klompenpaden Woerden Kamerik

21. Vanuit Kamerik-zuid de route met de klok mee gelopen. Met een strak zonnetje. Voor de vogelaars: deze route is vogelrijk, dus verrekijkers mee ! Vluchten (regen)wulpen, ooievaars, tureluurs, reigers en één haas. En dat is nog maar wat ik op naam kan brengen (geen vogelaar). Verder heb ik een bonte verzameling vogels gehoord, maar niet gezien. Op de dijk langs de Grecht is het een kakofonie aan vogelgeluiden. Met af en toe een plezierjacht die langs vaart.
    Op hete zomerdagen straks: neem hoofdbedekking mee en erg veel vocht. Er is géén schaduw, en de dijk is erg lang. Maar wél mooi. Op de terugweg loop je via de lintdorpjes Kanis en Kamerik weer terug. Leuke route !

22. Beste wandelaar,

Vandaag hebben wij met een paar vrijwilligers van de Woerdense Klompenpaden de markeringen van het Teylingenpad geactualiseerd.
    Nu hadden we een tekort aan voorgeprinte pijltjes, die noodzakelijk zijn om u de juiste kant op te wijzen. Dit hebben we provisorisch opgelost door , waar nodig, met stift pijltjes op de bordjes aan te brengen. Even opletten dus, want het is minder duidelijk te zien. We herstellen de situatie zo snel mogelijk!

Plezierige wandeling,
    Hetty Wilming, coördinator Klompenpaden Woerden

23. Bedankt voor de waarschuwing Guus. Had anders ongetwijfeld op zondag 19 januari ook blindelings de ‘bekende’ weg gevolgd. Inderdaad is het noordelijke deel van de route geschrapt en is dit klompenpad zo’n 3 kilometer korter geworden. Vind persoonlijk het smalle fietspad van de Houtkade niet echt een verbetering tov het mooie stuk weiland dat geschrapt is. Maar Teylingenpad blijft desondanks toch een mooi klompenpad. En prima te combineren met Graveslootpad en/of Houtdijkenpad voor wie wat extra kilometers wil.

24. Vandaag Teylingenpad gelopen . Met de klok mee. Ik loop de route 2 keer per jaar. Omdat hij zo mooi en afwisselend is. Van te voren niet meer op de klompenpad site gekeken , want de route is mij ” bekend “. Blijkt onderweg de route te zijn veranderd.( Ik miste aanwijzingen op de bekende plaatsen) Nu niet meer vanaf het fietspad langs de Grecht (richting Woerdense Verlaat) rechtsaf het weiland in richting Van Teylingenweg. Maar nu had ik een afslag eerder moeten nemen : de Houtkade dit is Nieuw , maardit pad loopt ook naar Van Teylingenweg
    Maar dit zag ik pas weer thuis na t lopen route op de site. De weilanden waren op wat plassen na goed te doen. Mooi weer.

25. Vandaag deze route gelopen. Begonnen bij het Oortjespad. We zijn de richting opgelopen waar we na korte tijd even langs de 80 km weg moeten lopen. Eenmaal in Kemerik en Kanis valt in het bijzonder op dat veel schildjes/stickers vervaagd zijn. We lopen de route door via de TeylingENweg, daarna naar rechts de Teylingweg, dus zonder de ‘EN’. We zien aan de linkerkant een schildjes: we moeten rechtsaf een weiland in. We zijn dan nabij de bosrand van de kinderboerderij. Zo’n 50 geiten begroeten ons en geven ons nauwelijks ruimte om over het hek te klimmen. Niks aan het handje in principe. Wel is het opstapje bij het hek overwoekerd en het hek zelf kunstmatig opgehoogd met gaas en touw. Hierdoor is het nog al een klus om zonder letterlijke kleerscheuren en zonder ‘opgegeten’ te worden door de geiten over het hek te komen. Mocht iemand alleen wandelen, dan zal dit nog lastiger zijn denk ik. We gaan met 50 geiten in ons kielzog over het weiland. We zien geen schildje/sticker. Wel weer een hek dat moeilijk te overbruggen is. Vervolgens het laatste stuk weiland. Wij zagen hier wel de weg en het fietspad aan de overkant en links de bosrand van de kinderboerderij. We zien geen aanwijzing en zijn naar een hekje op de hoek van de bosrand en het fietspad gelopen. Hier staat wel een geel logo met paarse (?) pijl; die hebben we vaker gezien vandaag. Maar het hek is met een ketting afgesloten. Zien ook geen Klompenpad aanwijzing. We zijn over het hek geklommen en met een paar minuten waren we bij de auto. Op Google Maps zien we op de hoek van de bosrand en het fietspad/hekje een bruggetje de bosrand in. Die hebben wij niet gezien. Is deze er nog? Dan hebben we niet goed gekeken. Blijft raar dat het ene hek afgesloten was, want het is wel onderdeel van een andere route.
    We hebben bij de eerder genoemde Teylingweg, bij het hek met de geiten, voor het laatst een Klompenpad markering gezien.

Algemene indruk: veel lange stukken, weinig passanten, vrij veel dieren, lekker weer en meerdere malen slecht zichtbare markeringen.

26. Op 1 augustus 2019 dit pad nog eens gelopen, tegen de klok in, dan het mooiste als laatste.
    Gestart bij de Boerinn. Door Kamerik en Kanis, mooie huizen en boerderijen maar wel veel asfalt. Dan de lus Oortjespad, zou ik zeker niet overslaan, mooie plas met vlonder. Dan wel 1 km langs drukke provinciale weg lopen, dat moet dan maar.
    Dan weiland, een stukje harde weg, eventueel 1,75 km korte verlenging rondje weiland (niet zo interessant, paar keer over sloot via plank) en weer weiland, dan Grechtdijk/kade bijna 5 km, prachtige rietkragen en vergezichten. Dan weer door een perceel weiland waar nu ruim 200 roodbonte koeien liepen. In totaal 4 km weiland (5 km met verlenging) (3 of 4 percelen). Er is nu overal gemaaid, nergens lang gras meer.
    De modder waar eerder in dit boek over werd geschreven is geen probleem meer. De dam ligt nu een stuk hoger, wat de waarde daarvan is snap ik niet, maar ik ben ook geen boer.
    Hard 35% tot 44% afhankelijk van je route en of je langs de Grecht op het betonpad (1 km) wilt lopen of ernaast of op de dijk in het gras. (ligt eraan hoe lang het gras is)
    Per saldo voor mij een heel mooi boerenklompenpad.

27. Vandaag 16 juni een rondje met de klok mee gelopen vanaf station Woerden over het Graveslootpad en het Teylingenpad. Totaal iets van 22 km. Een prachtige rondwandeling en over het algemeen goed gemarkeerd. De westelijke Grechtzijde van de route is wel een stuk mooier dan de oostelijke Mijzijde. Vooral het asfalt van de lange rechte Mijzijde is even een paar kilometer flink doorbijten. Al maken de prachtige waterlelies en het vrolijke gekwaak van de Amerikaanse Brulkikker wel veel goed. Heb de lus langs de provinciale weg en het Oortjespad bewust overgeslagen omdat dit gedeelte van de route een vorige keer toch minder in de smaak viel. Wat verder opviel was het soms meer dan kniehoge gras. Beter niet vroeg in de ochtend aan deze route beginnen als je droge sokken wilt houden.

28. Als ik een klompenpad uit kies, kijk ik waar het is, hoe lang de route is en waar ik kan starten. Het klinkt misschien dom maar de rest lees ik niet. In dit geval was het dus daadwerkelijk dom omdat wij vandaag deze route hebben gelopen terwijl de route eigenlijk gesloten is vanwege het broedseizoen. Wij kwamen daarachter toen de boer (aardige man overigens) ons hiernaar vroeg er was nml. geklaagd. Omdat wij de 3e waren die hier vandaag gelopen hebben is het wellicht handig om het bericht over het broedseizoen wat nadrukkelijker kenbaar te maken door bijv. de tekst rood of vet te maken.

29. Vandaag dit pad nog eens gelopen tegen de klok in, gestart bij De Boerinn.
    Bij het Oortjespad zijn de problemen opgelost.
    De berg modder bij de dam van het ene naar het andere weiland was inmiddels wel wat droger. Links zakte ik ook een eind in de modder, maar rechts (klok tegen) was het te doen, enigszins opgedroogd. Toen ik net aan de overkant was kwam de boer eraan gelopen. Hij constateerde ook dat dit eigenlijk niet te doen was. Ernst schreef er op 23 augustus overigens al over. De boer zou er een paar planken overheen gaan leggen, zei hij. Dat hopen we dan maar. Verder een mooi pad. De werkzaamheden aan de Grechtkade zijn zo te zien voltooid.

30. Vandaag Het Teylingenpad gelopen. Voor de 2e keer. Route langs Grecht is mooi.Met de klok mee gelopen. Op gedeelte,het zgn : De Rosskamp-pad ( Van Teylingestraat naar N212) had de boer dit keer een enorme berg modder gedumpt precies ! op de doorgang tussen 2 hekken.( Raar). Geen ontkomen aan ik moet er doorheen en zakte tot enkels in de modderberg. ( nog een geluk dat het nog niet geregend had). Al met al mooie rustige route.
    Het Oortjespad was dit keer open, het is eigenlijk een geasfalteerd fietspad geworden.
    Op de route staan ook Wandelknooppunten aangegeven kan dus combineren met het Klompenpad.

31. Vandaag erg genoten van dit mooie gebied en de wandeling.
    Onze complimenten en dank voor al die fraaie wandelingen.
    Echter het oortjespad is totaal niet toegankelijk,was blij dat wij bij de boerinn hebben gekozen om met de klok mee te lopen,want anders weet ik niet hoever je komt voordat je vastloopt en weer terug moet.
    Maar als je bij het officiële startpunt begint en met de klok mee wil lopen gaat het gelijk mis,totaal niet toegankelijk en afgezet met linten,wij hebben noodgedwongen de hoofdweg gevolgd.
    De meerwaarde van de extra lus van 2 km. zien we ook niet ,is in het verleden denk beter onderhouden geweest.
    Een klein smetje op een verder schitterende wandeling.

Groeten John en Jolanda

32. Beste Tom en Beste Wim,

Jammer dat jullie ongemak en hinder ondervonden bij het wandelen van het Teylingenpad.

Het Teylingenpad is vanwege het groot onderhoud aan de Grechtkade al een hele tijd niet goed te wandelen zoals vermeld bij de bijzonderheden rechtsboven op deze webpagina. Om die reden is de betreffende App momenteel ook niet te downloaden. De route moet langs de Grechtkade opnieuw worden uitgezet omdat de bewegwijzering als gevolg van het onderhoud aan de kade is verdwenen. Hoewel je op de Grechtkade kunt lopen is deze daarvoor nog niet vrijgegeven door het waterschap. Als vrijwilligers zijn wij sinds de sluiting van het pad tijdelijk gestopt met het onderhoud. Als het hele pad weer begaanbaar is, herstellen wij daar waar nodig en nodig ik jullie graag uit voor de herkansing. De route – met name langs de Grecht – is prachtig.

Ron Beumers, medecoördinator vrijwilligers Teylingenpad, Graveslootpad en Houtdijkenpad.

33. Vandaag een deel gelopen. De route is geem aanrader. Lange rechte stuken en veel door weiland. Het toppunt is dan ook dat je na 2 km rechtuit in een weiland een kapotte brug tegen komt. Hierdoor moesten wij het hele weiland weer terug lopen. Dit was tussen punt 1 en de start locatie in.

34. Gisteren 6 september 2017 het klompenpad gelopen hele mooie ronde vooral de dijk ( met veel meevliegende
    tapuiten) .langs de Grecht. Een groot minpunt was het weiland in polder kamerik tussen punt (3) en (2) waar de
    boer een ijzeren hek heeft staan met aan bijde zijden ook nog een schrikdraad (of er werkelijk stroom op staat hebben we niet geprobeerd) het was heel lastig om hier langs te komen.
    ik heb gezien dat hierover in 2015 ook geschreven is, is hier geen oplossing voor te maken???

groet Ella en Wim

35. Mooie polderomgeving.
    Veel lange rechte stukken. Ook 1 km langs de provinciale weg, jammer.
    Neem het kaartje mee op je telefoon, bewegwijzering is meermaals niet heel duidelijk.
    Veel weilanden, dus drassig na regen.

36. In verband met de kadeverbetering aan de Grechtkade Oost bij Kamerik is het Klompenpad niet te wandelen tot medio 2017.

37. Op de website van De Boerinn staat nu dat het hek op zondag vanaf 12:00 open is. En dus niet om 11:00.

38. Vandaag dit pad gelopen tegen de klok in. Begonnen bij Boerinn. Eerst nogal wat asfalt door Kamerik en Kanis heen. Mooie huizen en boerderijen aan de Mijzijde. Maar ook wat oude rommelige huizen met onverzorgde tuinen gezien. Oortjespad prachtig. Slechts 1 km langs de provinciale weg (net als bij Houtdijkerpad). Mag de pret niet drukken, je kunt niet alles hebben. Lange stukken door het grasland, ’t is tenslotte een vrij lange tocht door de polder.
    En dan het allermooiste: een lang stuk op de dijk van de kronkelende Grecht met zijn rietkragen. Links, maar ook vaak rechts een wijds poldergezicht. Wat opvalt is dat het water soms wel een paar meter hoger staat dan de weilanden. Heeft met inzinken van het land te maken als ik het goed begrijp.
    Tip voor vrijwilligers: Als je de vlonder oploopt kom je een splising tegen. Hier zou een sticker moeten staan rechtsaf en aan het eind van de vlonder een sticker met linkisaf. Daar was het even zoeken, door de kleine afstanden was het met het plattegrondje van de site ook niet goed te bepalen. Verder bewegwijzering uitstekend.
    Dit was deze week mijn derde klompenpad in Kamerik. Ik heb weer genoten, al was het warm.
    Bedankt iedereen.

39. Gisteren heb ik samen met mijn man deze prachtige wandeling gemaakt. Het eerste stuk door Kanis en Kamerik was wat saai, maar het stuk door de weilanden en langs de Grecht was echt prachtig. Weids uitzicht, roofvogels boven je, een zwemmend reetje in de Grecht, vlinders, bloemen en bijen… Heerlijk! De route was qua begroeiing heel goed te doen en was duidelijk aangegeven (app is wel handig om erbij te hebben). Alleen na het gemaal moesten we over privé weilanden, waarbij de boer aan beide zijden van het hek schrikdraad had staan. Nu zijn wij niet zo bang aangelegd en hebben we het zelf los en vast gemaakt, maar onhandig was het wel en waarschijnlijk ook niet helemaal de bedoeling. Dit was ons eerste klompenpadroute , smaakt naar meer!

40. Gisteren, zondag 6 juli, deze wandeling gelopen. Veel asfalt, lange rechte paden (maar ja: polder, en bordjes niet altijd logisch of duidelijk geplaatst. Hek bij de “Boerinn” was dicht waardoor het niet duidelijk was of je dat pad ook écht op moest. Stuk langs het water moeilijk begaanbaar. Hoge gras was wel gemaaid maar niet weggehaald. Er waren mooie stukjes onderweg (bloemen, zingende vogels), maar niet genoeg om deze wandeling nóg een keer te doen.

41. Vandaag het Teijlingerpad gelopen. Het was heerlijk weer, alles was mooi groen en de vegels waren nog volop overal aanwezig. De wandeling was pittig, want het stuk langs de Grecht is moeilijk begaan baar door het hoge gras, waardoor het moeilijk lopen is. Gelukkig had ik een kaartje bij me want ik miste wel her en der wat routeverwijzing en volgens mij. Maar al met al een prachtig rondje met dank aan alle vrijwilligers en landeigenaren die dit hebben mogelijk gemaakt.