Zeegsepad

Ontdek het mooie buitengebied van Ressen in Park Lingezegen. Wandelen langs zegen, eeuwenoude bouwwerken, door weilanden, boomgaarden en over historische paden. Laat je verrassen door dit bijzondere afwisselende landschap. Klompen aan, rugzak op en gaan!

Rondwandeling: het Zeegsepad (6 km)

Startpunt: Landwinkel de Woerdt, Woerdsestraat 4 in Ressen

Openbaar vervoer: Station Nijmegen Lent (4 km), bushalte P+R Waalsprinter (800 meter), bushalte kerkenhofstraat in Ressn

Markering: Oranje markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen.

Heeft u een klacht of aanbeveling met betrekking tot dit Klompenpad (bijvoorbeeld over de markering), stuurt u ons dan een mailtje via het contactformulier.

1. Onderwerp: Mooi gevarieerd pad

Op 3 maart dit pad gelopen. Mooi kort pad en leuke afwisseling tussen de boomgaarden, de ecologische oever en de prachtige oude postroute. Ik ga dit pad zeker vaker lopen: als de fruitbomen bloeien en om te zien hoe de net aangelegde ecologische oever zich ontwikkeld.

2. Onderwerp: Zeegsepad mbv app

Hallo,

gisteren de route gelopen mbv de app (23/3)

in mijn beleving wijkt de (app) route af van het te volgen pad en wel het laatste stuk van de Bemmelse Zeeg..
    (bij linksom wandelen).
    Is het niet de bedoeling dat je de Zeeg volgt langs de zitbanken (zo te zien staan die daar nog niet zo lang) ipv dat je halverwege de Zeeg links af wordt geleidt?

Groet, Gerard

3. Onderwerp: Mooi (kort) klompenpad

Vandaag dit pad gelopen tegen de klok in, nadat ik in Spijk het Rijnweidepad heb gelopen.
    Elders in de Betuwe heb ik ook een paar keer dwars door fruitboomgaarden gelopen (zelfs met ooievaarsnesten)
    dat is geweldig mooi. Ook verderop b.v. langs beek mooi. Bewegwijzering goed, op de bordjes staan zelfs twee pijltjes! Soms staan die pijltjes niet goed, moeten ze omhoog wijzen i.p.v. links. Kleinigheidje, wat ik ook één keer bij Rijnweidepad tegenkwam.
    Bij het alternatieve stukje had ik ook problemen, maar ik ben niet rondgelopen. Als je op de Woerdsestrraat bent moet je niet bij de eerste gelegenheid weer links af, maar een stukje verder lopen, en dan linksaf. Is inderdaad niet juist gemarkeerd of verwarrend. Verder wel goed gemarkeerd, vond ik.
    Heb nog zo’n 6 km Ommetje de Pas gelopen, erg mooi. Iedereen weer bedankt, dat was weer zo’n 23 km vandaag en het was warm. Dit was pad nummer 83. deze week komen er weer een paar nieuwe bij, maar goed ook.

4. Onderwerp: Verwarring over volledige route

Naar aanleiding van de onderstaande opmerking:

Het onnodig rondwandelen is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt doordat de ketting op de ene plek (in de boomgaard) dicht was en op de andere (aan de Woerdsestraat) nog open was. Om verwarring als deze in de toekomst te voorkomen is de pop-upinformatie in de app aangepast.

Erik van Eek
    Beheer Klompenpaden Gelderland

5. Onderwerp: Helaas niet de volledige route gelopen

Vandaag geprobeerd het Zeegsepad te wandelen. Ondanks de gedownloade route beschrijving en de app, is het ons niet gelukt de volledige route te lopen en bleven wij mede door de aanleg van de EVZ in een rondje lopen. Op het punt waar de ketting over de loopplank was gespannen en je rechtsaf moest naar de Woerdsestraat zijn we vervolgens bij de eerst volgende aanwijzing weer links afgeslagen de boomgaard met de oude bomen in, je komt dan weer op het punt bij de loopplank met de ketting. Na wat heen en weer lopen kwamen we door de app. uit bij de aanleg van de EVZ en zijn we door de modder gebaggerd naar uiteindelijk de Zandsestraat, daar stuurde de app en de klomp ons de verkeerde kant op. Indien we naar links waren gelopen hadden we de route kunnen afmaken. Het bovenstaande doet echter niets af aan de schoonheid van deze route. Heel bijzonder dat je zo tussen de fruitbomen mag lopen. Deze route lijkt mij straks met de bloeiende bloesem en als de appels aan de bomen hangen nog mooier.

6. Onderwerp: Lekker struinen

Fantastisch initiatief die klompenpaden! Ik heb er nu al meerdere gelopen en allemaal een geweldige beleving. Heerlijk om door de natuur te struinen over de vaak smalle paadjes. Als je zorgt dat je kleding en schoeisel goed is afgestemd op het weer dan kan het niet mis gaan, mede omdat de bewegwijzering duidelijk en op de juiste plaatsen is aangebracht.

Dank aan alle mensen die de klompenpaden, en vooral deze, mogelijk maken!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *