Assenradepad

Ontdek het mooie buitengebied van Hattem, een Hanzestad aan de IJssel. Wandelen over een oud spoortracé, door een polder, bossen, en een landgoed. Klompen aan, rugzak op en gaan!

Wandeling: het Assenradepad (11 km)

Startpunt: Herberg Molecaten, Molecaten 7 in Hattem

Opstappunt: Jachthaven IJsseldelta Marina, Geldersedijk 20 in Hattem

Openbaar vervoer: Bushalte Centrum in Hattem (vanaf station Apeldoorn en Zwolle). ’t Kleine veer (vaartijden: van de laatste week van april tot de laatste week van oktober)

Markering: Blauwe markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen.

Route combineren: Het Assenradepad is te combineren met het Wiseperpad, het Assenradepad KIDS en het Hoenwaardsepad. Overstappunten en -routes zijn aangegeven op de kaart en in het veld.

1. De klompen kan je wel thuis laten bij dit pad. Een lang stuk voert over een betonnen fietspad. Het stuk door Hattem zelf is weinig verassend. Wel heb ik genoten van het stuk ten zuiden van Hattem.

2. Ik heb dit pad tegen de klok in gelopen. Afwisselend met een stukje stad, polder, bos en landgoed Molencate. Het relatief lange stuk rechtdoor langs het spoortracé is minder interessant. De routeverlenger zou ik zelf nooit gevonden hebben als wandelpad, maar was een klein, maar interessant stukje wandelen.

3. De eerste 4 km zijn fraai, daarna heeft het niets meer met een klompenpad te maken. De laatste 500 mtr zijn ook nog aardig. Komt bij ons onderaan de lijst te staan; niet voor herhaling vatbaar.

4. Vandaag dit Klompenpad gelopen. Mooie afwisselende wandeling. Met de klok mee vanaf de herberg tot Hattem. En na de koffie met iets lekkers op een gezellig terrasje zijn we overgestapt op het Hoenwaardsepad. Dus het kanaal over en langs de kolk. Daarna weer de volgende brug over en verder de route gevolgd tot we weer bij de herberg waren. Dit was samen ongeveer 13,5 km.

5. Vandaag, 1 maart, hebben we met fris, zonnig voorjaarsweer dit Klompenpad gelopen. Het was afwisselend, goede bewegwijzering, de app hebben we nauwelijks nodig gehad. We liepen tegen de klok in, dus het mooiste voor het laatst bewaard. Dankzij het prachtige weer waren ook de rechte stukken langs de dijk en de spoorbaan goed te doen. Het allermooiste stukje was bij het bruggetje over de beek van Molencaten. Langs de spoorbaan hebben we ons verwonderd over een kunstwerk: een zeepaardje met wattenstaafje in een grote eikenboom (van de reclame?). Als het blad aan de bomen zit kun je het niet zien.

6. Woensdag 11-01-2023 dit klompenpad gelopen. In Hattem miste ik een sticker en ben gaan dwalen. Uiteindelijk kwam ik op het Hoenwaardsepad uit en dit verder gevolgd tot herberg de Molecaten. De routeverlenging, die ik onderweg tegenkwam, kon ik op het kaartje niet terugvinden.

7. Gisteren dit pad gelopen. Als je het Hoenwaardsepad ( vond ik erg mooi) bij Hattem hebt gelopen zou ik niet weten waarom je het Assenradepad zou moeten lopen. Het mooiste stuk, het bos, heb je dan nl. al gelopen. Ik liep hem met de klok mee, dus eerst punt 12 enz, omdat ik dacht dat je dan tegen het einde van de route langs het water zou lopen. De route in de app klopt niet helemaal. Ineens liep ik op een routeverlenger, terwijl de app aangaf dat dit de hoofdroute is. (net als de kaart op de website klompenpaden)  Komende vanuit de verlenger eens gekekn hoe dit van de andere kant aangegeven werd. Daar werd aangegeven dat de hoofdroute rechtdoor was, terwijl de app rechtsaf aangaf. De lange stukken betonnen saaie fietspaden vond ik verschrikkelijk, bij de rivier kwam je niet het bleef bij een stukje hobbelen langs een sloot.  De route aan de rand van Hattem was erg slecht aangegeven. Mijn wandelapp kwam op 13,4 km. ipv de genoemde 11 km. Ik zie in de reacties van vorig jaar dat de ontbrekende/slechte markeringen bij Hattem genoemd worden. Ik snap dat het door vrijwilligers moet worden gedaan, Maar een paar stickers op landaarnpalen moet toch te doen zijn. Een kort fotoverslag op mijn website : arievanhensbergen.nl

8. Leuke omgeving maar zelden zo’n slechte bewegwijzering meegemaakt.

9. Gisteren dit klompenpad gelopen en gestart vanaf bushalte Hattem centrum via fietspad opgelopen richting
    spoorlijn en dat een flink stuk gevolgd paralel daaraan met eerst een leuk smal zandpaadje tussen weilanden door.
    Zeer ruimtelijk gebied met links van mij uitzicht op Hattem om vervolgens stukkie dijk op te gaan en over smal
    zandpaadje tusse wat huizen verder de polder in om vervolgens het prachtige bos in te gaan met zijn markante
    beuken en stoere douglasbomen. Ook nog langs een spreng gekomen en Spaase grafheuvel.
    Afwisselende en mooie wandeling met goede markering.

10. Vandaag deze leuke en afwisselende route gelopen. En wat is het prachtig om over het landgoed Molecaten te lopen. We hebben genoten.

11. We hebben genoten van deze route. Het was een veelzijdige route, eerst een stuk door het bos, dat waren we wel gauw zat. Daarna tussen de weilanden, langs een meertje, door het dorp, dus voor ons erg leuk. In het dorp is het wel goed opletten op de bordjes, daarnaast volg ik de route in de app, dus geen probleem.

12. Vandaag ( 13 juni 21 ) bij mooi weer dit pad voor de tweede keer gelopen. Vanaf de jachthaven met de klok mee.
    Een stukje Hattem en dan een groot stuk bos o.a. landgoed Molencaten. Mooie bospaden, mooie wandeling.
    Maar dan de laatste kilometers. Een saaie heel lange betonbaan langs het spoor. Dan de Geldersedijk. Onderaan de dijk moest gelopen worden. Veel te lang gras en een keiharde ongelijke bodem die je niet kon zien vanwege het gras.
    Echt heel irritant en naar voor voeten en enkels. De laatste kilometers waren echt vervelend.
    Markering was goed. Wel enkele markeringen slecht zichtbaar door lang gras en sommige verbleekt door de zon.
    We beseffen ons terdege dat niet elk hoekje van een klompenpad top kan zijn. Wij wandelen er veel. Irritant hebben we nog nooit iets gevonden. Vanmiddag wel.

13. Vandaag dit klompenpad gelopen. Mooie omgeving maar helaas groot deel slecht weer. Daardoor was het extra vervelend dat de bordjes op meerdere cruciale punten ontbraken. Ik loop ook altijd met gpx dus meestal geen probleem maar met regen is de telefoon lastig te bedienen.
    Overigens ook de kaart in de klompenpad app blijkt op verschillende punten af te wijken.

14. Voor mij het 57e klompenpad, een klompenpad met duidelijk twee gezichten, maar ook weer een stukje Nederland gezien. Dank vrijwilligers, hij staat genoteerd op mijn lijst.
    Voor een persoonlijk sfeerverslag zie ook; https://sprakeloosverhalen.wordpress.com/2021/05/02/een-illusie-armer-en-het-57e-klompenpad-het-assenradepad/

of meer foto’s op Instagram titiissprakeloos

TIP aan de vrijwilligers: De brug bij de Spaanse brug is aan inspectie tot van een technische man of vrouw. Of het ligt aan mijn 100+ gewicht. Die inspectie ligt bij mezelf trouwens.

15. Wij, twee meiden van 65+, hebben vandaag dit pad gelopen. Omdat in de voorgaande reviews wisselende reacties te lezen waren, hadden we geen al te hoge verwachtingen. Daardoor waren we toch aangenaam verrast. We liepen het eerste stuk door een mooi bosgebied met soms verharde (fiets)paden, maar ook leuke bospaden. Het stuk langs de spoorlijn was inderdaad een stuk rechtdoor, maar dat heeft ons niet gestoord. Veel hazen gespot die in de “lente stemming” waren. Het volgende stuk vlak langs de weg en het water is het minst mooie gedeelte. Daarbij hadden we ook nog de pech dat we net op dat traject een korte maar stevige bui cadeau kregen. Het stukje door Hattem is weer echt heel leuk. Wat ons betreft had er nog wel wat meer historisch Hattem aan toegevoegd mogen worden. Het afsluitende gedeelte ging weer door landelijk gebied. Samenvattend is het naar onze mening een heel aardige route. We hebben genoten.

16. Vandaag het Assenradepad gelopen. Gestart met de beklimming van de ca. 40 meter hoge Trijsberg. Vervolgens mooie boswandeling met prachtige zonnestralen door de bomen. Daarna weidse weidevelden en een kleurrijke muurschildering langs het spoor. Vervolgens stukje door de uiterwaarden van de IJssel, waar de route zijn naam “klompenpad” eer aan deed, want het was af toe behoorlijk drassig. Daarna kopje koffie gedronken met uitzicht op de jachthaven en de IJssel. Vervolgens via pittoreske paadjes langs de Grote Gracht en gelunched aan het Waa. Via landgoed Molecaten en de verdedigingswallen uit de 80 jarige oorlog, naar de bron van de Molecaatse beek. Veel vogels gezien (o.a. de Goudvink) en gehoord (o.a. de Specht). Tot slot vermoeid maar voldaan weer bij de Trijsberg uitgekomen, aan de voet waarvan wij onze fietsen hadden geparkeerd. We hebben weer een erg mooie dag mogen beleven!

17. Wij vonden het Assenrade pad echt wel een mooi pad om te lopen. Op vrijdag 19 Febr, begonnen bij de haven, dan eerst wel een deel rechte wegen, maar toch ook leuk een smal paadje, langs de wei.
    Zeker een aanrader. Toch niet elk deel kan even mooi zijn!

18. de recensies hier waren niet overdreven positief, maar ik vond het echt wel een mooie wandeling hoor. Inderdaad wel een paar wat saaiere stukken, maar die werden dan weer opgevolgd door hele mooie en rustige stukken. Niet het allermooiste klompenpad, maar zeker de moeite waard!

19. Dit is een van de minst leuke klompenpad die ik ken. 6,5 km over fietspad langs het spoor of de weg. Daarna nog door Hattem, zeker niet het mooiste gedeelte.

20. Gisteren het Assenradepad gelopen. Net als veel anderen vonden wij het stuk door het bos echt mooi. Ook leuk om door Hattem te lopen, vooral ook omdat er heel lekkere gloeiend hete chocomel to go bij Suikerbuik (naast de molen) te krijgen was. Stiekem even op het bankje vlakbij opgedronken. Daarna werd het pad echt heel lang saai. Geen kwaad woord over de vrijwilligers, want het pad is goed onderhouden, maar het is echt jammer dat meer dan de helft van het pad niet de moeite waard is.

21. Een koude dag om te lopen. De pessimist zou het een sombere dag noemen. Wij hebben genoten van dit Klompenpad. Veel afwisseling:eerst over het landgoed, toen de Vuursteenberg over, door de Wrange. Vervolgens langs het spoor waar wij vooral prachtige knotwilgen aan de rechterkant zagen. Een stukje langs de Gelderse dijk passeerden we de naamgever van het pad. Via de historische stad Hattem en haar buitenwijk kwamen wij weer bij ons startpunt. Prima aangegeven en keurig onderhouden.

22. Vandaag onder prima weersomstandigheden dicht bij huis dit klompenpad gelopen. Een fijne wandeling gemaakt en gestart op het prachtige landgoed Molecaten. Tussendoor een stukje langs spoor en drukke weg, maar de wandeling door stadje Hattem maakte e.e.a. voor ons wel weer goed. Prima bewegwijzering, zodat je ontspannen kunt lopen. Er zijn inderdaad mooiere klompenpaden, voor de afwisseling mag deze wat mij betreft niet ontbreken. Door de afwisseling voor een ieder wat wils!

23. Vanmorgen een mooi zonnetje aan de hemel en ondanks de niet al te lovende recensies dit pad gelopen. Mijn 70ste pad dus heb wel wat vergelijkingsmateriaal. Ik heb hem met de klok mee gelopen en het begon veelbelovend. Landgoed Molencaten. Ik zag bekende plekken en dat klopte ook wel. Ik zag dat er gedeeltes overlapten met het Hoenwaardsepad. Dat vond ik echt een prachtig Klompenpad dus mijn verwachtingen werden toch wel wat hoger. Prachtig landgoed met al die herfstkleuren. Genoten! Het bos uit en dan hoor je de snelweg. Negeren. Maar dan kom je bij de weg langs het spoor. Rechts zie je wel weiland maar je oog wordt alleen maar naar het spoor en de bedrijven getrokken. Deze weg is lang. De zon gaat langzaam weg en mijn goede loop humeur ook. En daarna kom je bij de (lange) Geldersedijk. De auto’s razen voorbij. Dan moet je de drukke weg oversteken om vervolgens door het gras langs een slootje te lopen. Dit liep parallel aan de weg. Dit om toch het Klompenpad gevoel op te roepen? Ik ben weer terug gegaan naar de Geldersedijk waar tot mijn verbazing ook de bewegwijzering hing. En toen kwam nog een stuk woonwijk om vervolgens het laatste stukje weer bij Molencaten uit te komen.
    Ik heb het commentaar van team klompenpaden gelezen en ik weet dat het soms moeilijk is om toestemming te krijgen om over land eigendommen te lopen waardoor je soms even over een minder stukje moet lopen.
    Als dit mijn eerste pad was geweest die ik gelopen had, had ik een heel verkeerd beeld gekregen van klompenpaden en had ik er geen eentje meer gelopen. Dit pad vind ik echt niet Klompenpad waardig en doet mijns inziens afbreuk aan de prachtige organisatie Klompenpaden.

24. Wij zijn gestart bij de jachthaven, richting het spoor. Het eerste stukje is minder landelijk, maar het werd steeds mooier. Echt een mooie en afwisselende route. We hebben er erg van genoten.

25. Beste klompenpadwandelaars,

Bij de ontwikkeling van een Klompenpad wordt gestreefd naar de ontsluiting van oude en soms nieuwe paden, bij voorkeur via de weilanden en langs akkers en over onverharde wegen.. De uiteindelijke route is echter afhankelijk van de vrijwillige medewerking en openstelling van particuliere grondeigenaren. Om tot een rondwandeling te kunnen komen is gebruikmaking van verharde, openbare wegen en de aansluiting van stad en landschap soms onoverkomelijk.
    Het is overigens begrijpelijk dat dit verschillend wordt gewaardeerd.
    Veel Wandelplezier!

M.v.g.
    Team Klompenpaden

26. Vandaag dit pad gelopen dat de naam klompenpad niet mag dragen. De eerste 2 uur was het een stadswandeling en industrieterrein. Leuk om te vermelden dat het langs een oude spoorweg gaat, maar de omgeving was gewoon niet mooi. Langs de IJssel lopen leek ons ook wel wat, we hebben een glimp van het water opgevangen. Route was niet duidelijk , oversteken of niet, richting IJssel. Pijl stond twee richtingen op. Toch maar gedaan om even later weer over te steken. Laatste uur was door het bos en dat was mooi. Maar waarom dit een klompenpad heet is ons een raadsel. Jammer.

27. Afgelopen vrijdag, in de hitte, dit Klompenpad gelopen. Er zitten lange rechte stukken in, maar die laten ook iets zien van de omgeving van Hattem. Langs de IJssel, door agrarisch land en dan weer de bossen in. Voldoende afwisseling. Het uitstapje naar de IJsboerderij IJscowd is zeer de moeite waard.

28. Assenradepad is veel minder mooi geworden door verleggen van route.heel jammer

29. Wat een tegenvaller. Het begon met de enorme herrie van deA50, daarna kilometerslange langs de spoorlaan op een asfaltpad. Langs de Gelderse dijk was helaas ook heel erg druk met veel uitlaatgassen., het alternatief was ook niet de moeite waard. Kortom, dit zijn we van de klompenpaden niet gewend. Geen aanrader.

30. Gisteren, zondag 21 juni deze route gelopen icm het Hoenwaardsepad.

Vanaf Herberg de Molecaten, een leuk stuk door het bos, met klimmetjes en dalen.
    Dan op een gegeven moment kom je in Hattem, loop je over een oude spoorweg, ook leuk om te weten.
    Daarna voor de IJssel rechtsaf, en op zoek naar het monument van de oude spoorbrug. Echter kom je dan bij een hek van een particulier terrein waar een groot kruis door het blauwe bordje staat. Jammer, iets terug lopen en onder de dijk langs naar het volgende object. De steenovens, maar helaas, ook hier een bordje verboden toegang en een groot kruis door het schildje. Toch wel jammer. In Vervolgens verder naar Hattem over een saai stukje. Dan Hattem in, en via een leuk stukje groen en een woonwijk nog een stukje bos terug bij de Herberg.
    Op zich vond ik het wel een leuke route, maar de verwijzingen naar het monument en de steenovens kunt u er wel uit halen, deze zijn niet meer te benaderen.

31. Hattem is een erg leuk stadje, het deel door de bossen is erg, erg mooi. Daarna viel het pad mij tegen: veel asfalt, langs drukke wegen, door woonwijken, over beton…..
    De video is hier te zien: https://youtu.be/H8wJ4iHOt88

32. Hallo vrijwilligers,
    We hebben vandaag, in corinatijd, het Assenradepad gelopen. We hebben ervan genoten. Alles was duidelijk aangegeven.
    Dank voor al het werk wat jullie verzetten.

33. Hallo,
    We lopen al jaren Klompenpaden en hebben bijna alles, behalve de hele korte, wel gelopen.
    Een recensie zal ik niet snel schrijven omdat de meeste wandelingen wel een aantal plussen en minnen kennen.
    Dat is inherent aan het volgebouwde land waarin wij leven, de meeste Klompenpaden zijn gewoon de moeite waard.

Vandaag het Assenradepad gelopen.
    Het spijt ons, vooral voor de vrijwilligers, te moeten constateren dat dit pad wat ons betreft afbreuk doet aan het concept “Klompenpaden”.
    Met de klok meegelopen en eerst lijkt het nog wel wat.
    Dan de saaie kilometers over het beton langs het spoor naar Hattem.
    Vlakvoor Hattem is het onduidelijk hoe de route loopt,.
    Sticker geeft aan dat we de drukke weg over moeten, dus hoopvol richting IJssel, helaas loopt het pad hier dood.

Natuurlijk is Hattem een mooie plaats, maar het is een Klompenpad en geen stadswandeling.
    Dan door de Hattemse nieuwbouw het, drukke, bos in.
    Wel aardig en interessante dingen tegengekomen, maar wederom niets met een Klompenpad te maken.

Mogelijk is er nog iets van te maken als je een stuk langs de IJssel zou kunnen lopen.
    Wat ons betreft is huidige route de titel ”Klompenpad” onwaardig.

vriendelijke groet,

Ria en Brutus

34. Dank voor uw berichtje over de staat van de bewegwijzering bij het Klompenpad. Ik meld dit aan de coördinator van de lokale vrijwilligersgroep. Zij lopen maandelijks de route na en controleren daarbij o.a. de bewegwijzering en toegankelijkheid. Met een berichtje zoals dit kunnen we gezamenlijk zorgen voor Klompenpaden als kwalitatief hoogwaardige wandelroutes

Overigens geldt voor alle Klompenpaden (en zo staat dat ook vermeld op de website) dat het aan te raden is om naast de bewegwijzering in het veld (paaltjes met plaatjes of stickers) ook gebruik te maken van de gratis app voor de smartphone, of de folder met kaartje plus achtergrondinformatie (à € 2,- verkooppunten op http://www.klompenpaden.nl), of van het eenvoudig uit te printen kaartje op deze zelfde website (gratis). De app wijst onderweg de weg zonder dataverkeer (kost dus geen Mbs). Ook met een simloze tablet kan de route gelopen en de route-items bekeken worden.

35. Prachtig pad!
    Jammer dat de bewegwijzering richting IJssel doorgestreept is. Daardoor richting centrum gelopen maar ook daar later geen klompenpadaanduiding gevonden.
    Hopelijk kan dat verbeterd worden.

36. Vandaag het Assenradepad gelopen. Gestart bij de jachthaven en tegen de klok in gelopen. Dan krijg wel je direkt de verharde route in het noordelijke deel. Later wordt dit ruimschoots goedgemaakt met veel onverhard. De markeringen zijn prima verzorgt en zijn op alle belangrijke punten aanwezig. Makkelijk is het als je de route app met gps gebruikt. In dit geval met Hattem in het laatste gedeelte van de route prima om nog even een terrasje te pakken.

37. 11 augustus 2019.
    Vandaag dit klompenpad gelopen, Vooral het gedeelte bij molecaten was erg mooi. Inderdaad de markering laat hier en daar wat te wensen over, maar metde app erbij ben je snel weer op de goede route.
    Stukje langs de ijssel hebben we door het missen van een bord dus gemist.
    al met al wel de moeite waard.

38. Vandaag deze route gelopen, wij vonden het wat tegenvallen. Veel over verharde (fiets)paden. De routebordjes bij de IJssel waren doorgekruisd, zodat we zelf onze weg moesten zoeken via de app. Deze ging door het hoge gras, brandnetels onder aan de dijk. Verder wel mooi afwisselend landschap en Hattem is prachtig.

39. Ondanks dat we toch wel wat te veel op asfalt moesten lopen erg genoten van dit pad. Soms is het goed uitkijken maar dan gaf de app altijd wel weer de oplossing.
    Niet direkt een hoogstandje maar leuk om te doen en zeker leuk te combineren met b.v. de stadswandeling, Deze route is aan te schaffen bij de VVV in Hattem.

40. Tegenvaller. Vorige week dit pad gelopen en we hebben al heel wat klompenpaden gelopen, maar dit pad viel ons tegen. Geen “klompenpadgevoel”. Ook is de route niet goed onderhouden, hoog gras, takken over de paden en de bewegwijzering niet goed of niet duidelijk. Wij hebben een poging gedaan bij Hattem langs de IJssel de weg over te steken en daar de route langs de IJssel te lopen. Het is volstrekt onduidelijk aangegeven. Men heeft met een stift een kruis gezet over de bewegwijzering heen, die er vervolgens afgeregend is (zagen wij later toen we met onze neus zo ongeveer tegen het bordje aanstonden), met als gevolg dat het onvindbaar blijkt te zijn. Jammer omdat eigenlijk alle klompenpaden goed worden onderhouden en de route goed staat aangegeven.

41. Hallo als bewoner hoek Langenberg/ Eikenlaan wil ik even aangeven dat de kleine stickers veelal niet gevonden worden op de lantaarnpalen.
    Gevolg dat ik dagelijks vragen krijg waar het pad heenloopt..
    Naar mijn inziens kan hier beter een bordje op een paal in de berm gezet worden.
    Ook heb ik onlangs bij de gemeente Hattem een bankje aangevraagd, daar best veel wandelaars hier hun pauzes zittend in de berm of op het Ziggo kastje..nemen.
    Vriendelijke groeten

42. Vandaag het assenradepad gelopen wij vonden het een grote teleurstelling 11 kilometer lang hebben wij het geraas van de snelweg gehoord er was geen wind missschien daarom .maar ook de wandeling zelf vonden wij niet leuk veel asfalt en hoogspanningsmasten, de mensen daar zijn we heel aardig en wij
    vonden Hattem wel heel mooi daar hebben wij ons eigen rondje maar gedaan

43. Vandaag, 24 september, stond dit pad op ons lijstje. Een mooi stukje door Hattem en langs de molen ( prachtig en open voor koffie enz )
    We kozen voor het gedeelte dat bij laag water goed te doen is. Dat was het ook, maar we waren wel blij dat we als ondersteuning onze klompenpad app aan hadden gezet. De bewegwijzering op dit stukje was ons niet geheel ( geheel niet) duidelijk.
    Verder is dit pad ook leuk als je van geocachen houdt. Twee traditionals aardig dicht langs de route.
    Niet 1 van onze favorieten, maar wel de moeite waard !
    Fijn dat er mensen zijn die het onderhouden en ons zo de kans geven om weer een mooi stukje Nederland te zien

44. Mooi zeer afwisselend pad met als toppers het landgoed Molencate en het historische centrum van Hattem.
    Het is raadzaam het internetkaartje bij de hand te houden want de blauweklompjes-bewegwijzering is niet optimaal.

45. Op 16 mei het Assenradepad gelopen. Een mooi stukje bos ter afwisseling van weiland en grasveld. Langs het landgoed Molecaten erg mooi. Bij een bankje naast de haven gegeten, ook daar een prachtig uitzicht. Bij herberg Molecaten nog een kop thee gedronken. Een zeer hartelijke ontvangst en vriendelijk personeel. Kortom: weer een prachtig pad, veel weide vogels gezien en kikkers met dril. Herberg Molecaten aan te raden. Onze complimenten weer!

46. Vandaag heerlijk dit klompenpad gewandeld. Erg afwisselende route, wel jammer dat sommige stukjes gelopen moest worden op de weg, maar zeer goed bewegwijzerd en goed te doen met onze dochters van 9 en 12 jaar, al waren ze aan het eind wel een beetje moe. Ruim voldoende rustmogelijkheden onderweg met een heerlijk boerenijsje toe. Kortom, wij hebben ons prima vermaakt!

47. Vandaag 30 april deze route gelopen. In het begin al een klompje gemist. Wij lopen altijd op de klompjes zat aan andere kant v.d.straat hoog aan een pa al. Waarom niet aan 1 kant rechts of links.maar verder een prima pad. Van alles wat. Hattem een heel mooi stadje leuk dat de route er Door komt.gelopen met 5 personen. Geweldig Dank aan vrijwilligers. Fam Nieuwenhuis.

48. Vandaag, in de mist het Assenradepad gelopen. Ik ben begonnen bij de jachthaven. Hier is een grote Parkeerplaats en tevens een openbaar toilet. Vanaf de jachthaven de weg overgestoken en heb eerst het stuk door Hattem gelopen. Een mooi stadje. Vlakbij de molen kom je langs een bakker. Het stuk door het landgoed Molecaten is erg mooi. Het laatste stuk langs het spoor e.d. kon mij niet erg bekoren. Maar goed, dit is slechts mijn mening :). Verder is het prima aangegeven.

49. Hallo Ellen,

Op deze pagina staat hierboven waar eetgelegenheden of horeca is. Ook is er in het centrum van Hattem voldoende horeca. De route loopt door Hattem.

50. Hallo
    Mijn vriendin en ik willen dit pad morgen gaan lopen maar vragen ons af of er onderweg ook eetgelegenheden zijn op de route.
    Groetjes Ellen

51. Vandaag het Assenradepad gelopen. Begonnen bij de jachthaven en zo langs de dijk, langs de nieuwe wijk Assenrade gegaan. Een hele verbetering is het nieuwe stukje pad onder de spoorbaan langs. Voor zover ik het begrepen heb komt hier een wandelpark. Al met al weer een mooie tippel gemaakt en veel wandelaars tegengekomen.

52. Beste wandelaar,
    Nav van een aantal opmerkingen heeft de klompenpadwerkgroep de bewegwijzering weer kritisch nagelopen en enkele verbeteringen aangebracht.
    Ook is recent het Assenradepark (ten noorden van Hattem) geopend, de route van het klompenpad loopt hier nu doorheen, een mooie verbetering van de route.
    Nog veel wandelplezier op de klompenpaden gewenst!
    Karen Hinkamp, Landschapsbeheer Gelderland

53. pad gelopen bewegwijzering kan veel beter, en te veel langs fietspaden. Verder maar een paar rustbankjes onderweg.
    Al met al een matig klompenpad!!. kan wel aanpassingen gebruiken dit pad!!.

54. Woensdag 7 september deze bijzondere, afwisselende en mooie route gelopen. Route was goed gemarkeerd en makkelijk te volgen.
    Afgezien van de mooie route vonden we het heel bijzonder dat de mensen, onderweg, allemaal vriendelijk groetten.

55. Vandaag dit pad gelopen met de klok mee. Eerst een boswandeling, deels ook woensdag j,l, gelopen bij Hoenwaardsepad. Wel een uniek stukje over de 80 jarige Spaanse oorlog. Dan mooi stukje landschap en vervolgens zo’n anderhalve km betonblokken langs spoor. Aan de overkant van spoor eerst mooi landschap en rechts een paar bijzondere varkens gezien. Iets verderop moet je de linkeroogklep opdoen (bij een manege te koop) en naar rechts kijken, weids landschap. Echte kleinschalig agrarisch gebied. Bewegwijzering was wel goed, behalve bij de ingang van Hattem. daar was de markering zeer slecht. Geen bordje meer te vinden. Een hele groep wandelaars stonden daar te zoeken. Aan de hand van het plattegrondje van de site toch gevonden, maar zeker een kilometer geen stickers gezien en eerst de stad helemaal doorgelopen.
    Al met al een matig klompenpad. Toch iedereen maar weer bedankt.

56. Gisteren deze route gelopen. 1 keer misgelopen bij het stukje splitsing mbt hoog water. Het was laag water dus de weg overstoken maar aan de overkant het bordje gemist ivm hoog struikgewas en zo het hele stuk richting de boerderij gelopen waar we weer om konden keren. Het stuk bos was heerlijk, zeker met deze temperaturen. Het stukje door Hattem was ook wel mooi maar door de lange stukken langs de fietspaden vonden we het geen klompenpad.

57. 9 April deze route gelopen samen met het Hoenwaardsepad. Beide erg plezierig om te bewandelen. Alles staat goed aangegeven en vooral de stukken door het bos zijn zeer rustgevend. Dank aan de vrijwilligers.

58. Naar aanleiding van meerdere opmerkingen van wandelaars is contact opgenomen met de eigenaar van het bos rondom Molencaten. De bosaannemer heeft inmiddels opdracht gekregen om de bospaden te herstellen en dit wordt momenteel uitgevoerd.
    Nog veel wandelplezier op de klompenpaden gewenst!

59. Begonnen bij Rooseboomspoor, idd bovenlangs en gestopt bij het Rooseboomspoor bij de ‘oude bakkerij Beumer’. In de bos prachtige spechten gezien en een goudvink paartje. Enorm genoten. Bosbeheer geeft idd geen professionele indruk. Ga zeker de andere helft ook nog wandelen….

60. Zaterdag Asseradepad gelopen vanaf Herberg Molecaten, daar koffie gedronken op terras, en daarna Hoenwaardse pad. We hebben genoten, het was fantastisch wandelweer. Beide mooie paden, maar Hoenwaardse pad vonden wij het mooist: afwisselender en minder verhard. En het is een aanrader om de routeverlenging naar het kleine veer bij de Ijssel te maken.
    Als je de combinatie wilt lopen: eindig met Hoenwaardse pad en loop dit dan zo, dat je niet 2x deel bij Molecaten in zelfde richting loopt.
    Zie https://klaskedejong.wordpress.com/2016/03/27/klompenpaden-rond-hattem/ voor foto’s

61. Gelopen op een miezerige zondag in maart. Ik vind het een prima wandelpad met mooie afwisseling van landschappen. Mooi zicht op de sprengkop van de beek. Ook leuk een stukje door het oude gedeelte van Hattem. De bewegwijzering was geheel in orde.
    Helaas was een deel van de wandeling over de bospaden slecht begaanbaar . Tijdens het bos onderhoud zijn met grote machines een aantal paden behoorlijk aan gort gereden. Ook is met dit materiel in het bos veel schade aangericht. Een typisch voorbeeld van slecht bosbeheer wat ook nog amateuristisch lijkt te zijn uitgevoerd. Jammer.

62. Gewandeld 10 jan 2016. Mooie route. Bewegwijzering goed ( soms erg hoog)
    Opletten : “”Rosenboomspoor”” volgen op de hogere zandwal en niet op het rijwielpad !

63. Weer een mooie route gelopen. In verhouding tot het andere klompenpad in Hattem heeft dit pad relatief veel verharde stukken.
    Bij hogenkamp zijn de markeringen niet makkelijk.

64. paar zondagen terug was ik met de kleine groep deze pad gelopen,mooie route langs de oude dorpje Hattem en ook klein stukje buiten Hattem,inderdaad was wel even een lange fietspad om naar het bos te wandelen.Het was veel verharde wegen,paar stukjes langs de weilanden.Maar wij het groep hebben genoten en wij deze samen in combinatie met hoenwaardpad gelopen en totaal was 21,5 km…

65. ik heb ditpad gelopen op woensdag de 23e december.
    Een erg mooi pas, helaas het tweede gedeelte veel verhard, daar in tegen het eerst e deel volledig onverhard.
    helaas heb ik 1 maal niet goed opgelet, of het bordje was er niet, hierdoor ben ik verkeerd gelopen.
    ik was wel erg blij eindelijk weer een nieuw pad wat goed te lopen is volgens de aangebrachte markering, de 2 paden die ik hiervoor heb gelopen was één groot drama, sorry dat te moeten zeggen, ondanks dat ik wet hoeveel inspanningen er gedaan worden om de markering op order te hebben/houden. iedereen bedankt die heeft bijgedragen aan dit mooie pad in een prachtige omgeving

66. half december dit klompenpad gelopen.rondom molecaten is het mooi maar dit is daar meer een boswandeling.een vrij lang saai stuk langs het spoor op een fietspad,en heel weinig door of langs een weiland,waar de klompenpaden om bekend staan.of het gebied leent het zich er niet voor of er had een betere route gemaakt kunnen worden.het pad gaat ook te veel door de bebouwde kom.

67. Veel natuur stukje drassig graspad in de bebouwde kom kleine hindernis ( ze waren aan ’t asfalteren )
    aan het begin en het einde en een stukje onder weg loopt de route samen met Hoenwaardsepad