Breedlersepad

Ontdek Park Lingezegen en het oude boerenland, over akkers met oude heggen en hagen, boomgaarden, herinneringen aan het oorlogsverleden en met ruimte voor natuur en recreatie! Klompen aan, rugzak op en gaan!

Wandeling: het Breedlersepad (12 km)

Startpunt: De Grote Bredelaar, Breedlersestraat 7 in Elst.

Openbaar vervoer: Bushalte Parksingel, Verlengde Herckenrathweg in Bemmel.

Markering: Groene markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u zowel links- als rechtsom kunt lopen.

Route combineren: U kunt het Breedlersepad combineren met ’t Percksepad en het Zeegsepad. Overstappunten en -routes zijn aangegeven op de kaart en in het veld.

1. Onlangs dit pad gelopen.
    Wij waren licht teleurgesteld. verharde wegen is niet het probleem, wel dat er (te) veel auto’s rijden.
    De autoweg is vrijwel het hele pad te horen.
    Wel goed aangegeven (hulde vrijwilligers), maar bij een paar rondjes wel goed opletten.
    Een beetje saai ook is het pad ook wel.

2. Voldoet aan de beschrijving jammer dat t erg modderig was op sommige plekken paden waren gemaaid dank aan de mensen die t pad onderhouden mooi pad

3. Vanmorgen hier gelopen! Prima klompenpad, zeker nu alles in bloei komt! Prima aangegeven ook, de app niet nodig. Bij minder mooi weer of na regen kan het een zware route zijn! Maar vond hem zeker wel klompenpad waardig met alle opstapjes en bruggetjes! En de schapen/ geiten dat is natuurlijk altijd mooi als er levende have rondloopt

4. Toch knap dat de vrijwilligers erin geslaagd zijn om in een gebied dat ingeklemd ligt tussen snelwegen en de Betuwe spoorlijn, een gebied dat ook nog eens van oudsher qua natuur niet de mooiste is, zo’n aardig pad samen te stellen. Bedenk daarbij dat het hele gebied, onderdeel van Park Lingezegen, nog altijd volop in (her)ontwikkeling is. Vandaag in ieder geval heerlijk gewandeld, 19°C, mooie stapelwolken tegen de blauwe lucht en zonnetje erbij. Af en toe wat saai, maar toch is er genoeg te zien onderweg zoals het Mariakapelletje op de Heuvel, een prachtige hoogstam kersenboomgaard (cadeautje: de boomgaarden staan in bloei!), grote stoere Nederlandse geiten, een klein moerasgebiedje, parkje De Poel, etc. Kortom: een klompenpad die van mij zeker een dikke voldoende krijgt. Ik heb genoten!

5. Lekkere gewandeld. Ik was al om 8 uur op pad toen de frisse wind nog in mijn gezicht beet en daarna werd ik rustig opgewarmd door de lentezon.
    Ik begon de route met de GPS, maar de bordjes waren duidelijk.
    De ommetjes interessant.
    Ik loop altijd een beetje in gedachten en heb geen afslag gemist.

Misschien wat veel verharde paden, maar dat vond ik in dit geval niet erg.

Het lijkt me een wandeling die in alle seizoenen anders en mooi is.

6. Hebben dit pad gelopen maar vonden het beslist geen leuke wandeling ,was in bermen lopen langs de weg,zonde van onze tijd.

7. We hadden door de recensies geen hoge verwachtingen van dit pad,maar wij vinden de beoordelingen wel erg negatief,wij denken er anders over! Vandaag onder een heerlijk voorjaars zonnetje dit pad gelopen,gestart bij de grote Bredelaar,geitenboerderij en svr-camping.Wandelen ri.Bemmel,lekker veel onverharde paden,goed te belopen nu allemaal,weinig modder.Leuk stuk bij Bemmel,bruggetjes,overstapjes en watertjes.Langs de voetbalvelden en dan onder t spoor door langs een kleine boomgaard.Vervolgens nog een leuk stukje bij de Poel,klein idyllisch watertje met picknickbank.We vervolgen de route terug en komen weer bij de grote Bredelaar aan,door t weiland bij de boerderij.Wij vonden het een mooi klompenpad,ieder klompenpad heeft zijn eigen charme! Leuke stukjes genoeg!

8. Vanmiddag dit klompenpad gelopen, slecht bepijld en moesten op sommige punten echt zoeken naar de bordjes. Bijv. Het bordje waar je onder de A15 doorloopt, dit gevonden met behulp van de app zelf anders hadden we het nooit gevonden. Horecapunt Intratuin zoals vermeld in de app ligt totaal niet op de route. Ook loop je veel langs de doorgaande wegen. Voor ons geen tweede keer meer deze route. De paden die wij tot nu toe gelopen hebben waren echt een aanrader. Deze zeker niet!!

9. Vandaag dit pad gelopen, de 73e. Wij houden gewoon enorm van het buiten zijn en dat maakt het meestal sowieso wel leuk. En als je dan een mooi pad loopt is het extra leuk…Vandaag was een prima pad maar als we heel eerlijk zijn dit is nou niet een pad waarvan wij zeggen: kom op mensen, deze moet je echt gaan lopen” wij vonden ,m zo zo.
    Begonnen in heerlijk weer en uiteindelijk lopen glibberen in de regen. De nieuwe regenjas doorstond in ieder geval de test glansrijk.
    Op naar weer een volgend ,net iets mooier? Pad

10. Afgelopen vrijdag dit klompenpad gelopen. Geen spectaculair klompenpad, zoals ook al eerder aangegeven, ook niet in de zomer als alles in bloei staat en inderdaad altijd de snelwegen duidelijk hoorbaar. Als je hem niet loopt mis je niets, er zijn wat gekunstelde vierkante looproutes in weilanden aangelegd, maar als eerste wandeling voor het klompenpadjaar 2024 prima.
    Enige echte ergernis is dat er een stuk loopt langs de boomgaard aan het Rijnpadwaal/Kattenleger, je moet over een afrastering heen stappen om er dan voorlangs te lopen en een hond was absoluut niet van plan dit te laten gebeuren. Twee mannen die er bezig waren interesseerde het niet veel. Goed idee om daar de route aan te passen.

11. Ik heb inmiddels zo’n 40 verschillende klompenpaden gelopen, en dit was helaas de eerste die ik geen vijf sterren kan geven. Eerder twee. 🙁
    Vrijwel de hele route zijn de nabijgelegen snelwegen hinderlijk hoorbaar aanwezig. Ik begon linksonderaan (overstap van het Zeegse Pad), waar je een lange lus loopt tussen een snelweg en een spoorlijn in, en tussen hoogspanningsmasten door. Naar schatting 50% van de route loop je in de berm van 60/80km-wegen, waar men er lustig op los scheurt. Als dit het eerste klompenpad van je leven is, is de kans groot dat je nooit meer een klompenpad wilt lopen. Het klinkt hard, zeker voor de vrijwilligers die ook hier hard hun best doen natuurlijk, maar ik vind het de naam klompenpad onwaardig.
    De natte glibberboel hielp vandaag niet mee, maar dat ken ik van veel klompenpaden op het moment en kan de pret doorgaans niet drukken. Ik zal het in de zomer nog eens proberen, maar ik denk niet dat het dan veel beter zal zijn.

12. Afgelopen maandag dit relatief nieuwe klompenpad gelopen en mijn reactie sluit overwegend goed aan bij de andere berichten. Het pad is in dit jaargetijde waarschijnlijk minder afwisselend en verrassend, nu vooral nat en glibberig, hetgeen uitnodigd om langs de weg te lopen en dat is nu net wat je eigenlijk niet wil, met droog, zonnig weer in het voorjaar ziet het er waarschijnlijk heel anders uit. Al met al hebben wij lekker gewandeld en ons weinig aangetrokken van de omstandigheden, de ontmoeting was goed (en de broeken kunnen in de was). Dit was mijn 140e klompenpad en wij hebben dit gevierd met een lekker alcoholvrij speciaalbiertje, bedankt vrijwilligers

13. Op een regenachtige 19 december het Breedlersepad gelopen. Het begon al met glibberen door een modderveld. Daarna hebben we zo veel mogelijk geprobeerd de verharde weg te gebruiken wat makkelijk ging omdat het pad veel naast de verharde weg loopt. Misschien in een ander jaargetijde dat dit pad mooier is (zeker rondom de rietkragen) maar vandaag door de modder en plassen, tussen Betuwelijn en snelweg was het iets minder aantrekkelijk 🙁 Desondanks toch fijn gewandeld en overigens wel blij met de brug onder de snelweg, waar we even droog konden eten 😇

14. Het klompenpad is door de modder en regenwater niet te doen.
    De weilanden zijn blubberig en het water stond bijna in onze toch wel hoge wandelschoenen.Al snel teruggekeerd om
    Pelscherpad te proberen. Daar werden wij ook niet zo blij van. Hoofdzakelijk op het fietspad gelopen maar soms moesten we toch door modderige weilanden om niet te veel van de route af te wijken.
    Wij doen uiteraard een nieuwe poging als de paden weer beter begaan zijn.

15. Op een waterige zondag ochtend in november hebben een aantal enthousiaste hardlopers van loopgroep Huissen ( http://www.loopgroephuissen.nl ) het klompenpad uit getest. De naam klompenpad (Breedlersepad) doet zijn naam eer aan. Het was bijna niet te doen om door de weilanden en paden te hardlopen daar heb je in dit seizoen toch echt een paar stevige laarzen voor nodig.
    Maar de lopers van loopgroep Huissen laten zich niet kennen en we hebben lekker door de modder gestampt.
    De omgeving was prima en weer een keer iets anders dan bos, mooi gebied voor vogelspotters en wandelen, maar niet geschikt voor een hardloop parcours in de herfstmaanden. In de zomer nog maar eens proberen.

16. Helaas veel verkeerslawaai een veel verharde stukken. Het zou mooi zijn als er meer paden van het waterschap gebruikt zouden kunnen worden ipv stukken langs de verharde weg.

17. Saai klompenpad. Het westelijke stuk van de route is alleen interessant als verbinding tussen Zeegsepad en Percksepad, waarbij ik via boerderij Bredelaar naar Waterrijk Oost zou lopen ipv nog een stuk langs de toch al overaanwezige A325.

18. Het nieuwste klompenpad, het Breedlersepad, is gisteren officieel geopend. Het pad ligt tussen Bemmel en Elst in de Betuwe.
    Ontdek Park Lingezegen en het oude boerenland, over akkers met oude heggen en hagen, boomgaarden, herinneringen aan het oorlogsverleden en met ruimte voor natuur en recreatie! Aldus de beschrijving in de klompenpaden app.
    Het was regelmatig glibberen en glijden door kletsnatte weilanden en modderige akkers.
    Nieuwsgierig naar de route?