Broekerpad

Wandelen over landgoederen, boerenerven en langs beken in de Gelderse Vallei. Ontdek het mooie buitengebied van Woudenberg en Scherpenzeel. Wandelen op de grens van Gelderland en Utrecht. Door het agrarisch gebied, over landgoederen, boerenerven en langs beken. Klompen aan, rugzak op en gaan.

Wandeling: Broekerpad (7 km)

Startpunt: Kulturhus de Breehoek, Marktstraat 59, Scherpenzeel

Openbaar vervoer: Bushalte Scherpenzeel kerk

Markering: Rode markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen.

Route combineren: U kunt het Broekerpad combineren met het Oudenhorsterpad en het Dashorsterpad. Zowel in de brochuretekst als in het veld vindt u aanwijzingen waar de routes op elkaar aansluiten.

1. Vandaag dit leuke pad gelopen. We zijn met de klok meegelopen. Wij hebben ervaren dat het handig is om met de App te lopen, aangezien we niet altijd de bordjes konden vinden. Desondanks hebben we ons prima vermaakt. Ja, je loopt misschien veel over verharde paden, maar er is genoeg te zien. Prachtige omgeving, mooie gebouwen, beekjes, de grebbelinie. Ook nog even kaas gekocht bij de boer. Leuke korte wandeling! De moeite waard. Vrijwilligers bedankt!

2. Leuke route
    Enige aanmerking is begin en eind teveel door woonwijken
    Middenstuk heel mooi
    Fijne korte wandeling
    Bedankt vrijwilligers voor het mogelijk maken van mijn hobby

3. Na bijna 3 jaar weer eens deze route gelopen. Toch teveel steen en huizenstraten onderweg. Soms slecht aangegeven.
    Route door en langs weilanden en vaart waren mooi.

4. Een prachtige route door het bos en landerijen en erg van genoten onderweg een punt waar je een kopje koffie, boeren softijs.
    Het is een goede route om te lopen met warme dagen. Het was 30 graden en genoeg beschutting dat het heerlijk was om te wandelen
    De bewegwijzering was op een paar plekken zoeken vooral aan het begin in Scherpenzeel.

Een aanrader

5. Gisteren hebben we ’s middags deze wandeling gelopen. Gewoon om even het hoofd leeg te maken en net voordat de regen op ons hoofd zou vallen. We hadden perfect getimed want de eerste spetters waren net op ons t-shirt gevallen toen we weer in de auto stapten.

We hebben de route tegen de klok in gelopen. Hier en daar is het even zoeken naar de route want er missen een aantal bordjes en sommige zijn zo verschenen dat ze niet direct opvallen. We hebben genoten van de wandeling. Mooi om door de oude dorpskern te lopen en dan ook door de mooie natuur. Op het einde mogen we nog van het landgoed genieten en komen we langs het ’t Struykgewas. Daar krijgen we meteen allerlei ideeën om bijvoorbeeld daar lekkers van het land te verkopen, een mooi terras te maken, etc.

Dank je wel weer voor een mooi klein rondje klompenpaden.

6. We zochten voor maandagmiddag 10 april 2023 een korte wandeling omdat er regen aankwam. Het Broekerpad is een mooie en korte route maar helaas erg veel verharde paden. Het 2 km lange gedeelte boven de Dorpsstraat kan men er beter afhalen. Dat voegt niets toe. Alleen stoepen en minder mooie straten. Onderweg hoorden wij van andere wandelaars dat de bewegwijzering niet in orde zou zijn. Wij denken dat het aan de mensen zelf ligt want wij liepen zonder problemen de route uit. De route is momenteel zeker geen top 10 waardering waard.

7. Vandaag dit pad gecombineerd met het Oudenhorsterpad,we kwamen op 14,5 km uit.We vonden het zo samen een mooi afwisselend pad!Het stuk vd Grebbelinie is erg mooi,Scherpenzeel heeft een prachtig wit landhuis en een mooie kerk,het asfalt viel ons erg mee,ook was de route niet drassig.Mooie weidse uitzichten over de landerijen en het lange pad(vroegere spoor) was ook mooi,geen roofvogels nog gezien.Wij hebben genoten van dit klompenpad(beiden),zeker vandaag met dit mooie voorjaarszonnetje.

8. Zondag 18 december dit pad gelopen. Ons 29e pad. Het verveelt nog steeds niet. Geen top 10 en tegelijkertijd heerlijk afwisselend en vooral uitnodigend om te mogen ontdekken wat er allemaal is en nog gaat komen. Fijne feestdagen allemaal.

9. Ons 70e klompenpad op zondag 13 november gewandeld. Wij hebben genoten, zowel van het bewoonde gedeelte als van de bospaden. Genoeg bankjes en goed onderhouden. Wel blij dat we met app erbij liepen, want op sommige plekken was het niet hellemaal duidelijk welke richting we moesten nemen.
    Op naar de 71e. Wat fijn dat deze paden bestaan

10. Wij hebben genoten van deze route! We misten wel op meerdere plekken de bewegwijzering.
    De route is, zoals in eerdere reacties aangegeven, inderdaad deels verhard, maar dat vonden wij niet erg.

11. Leuke wandeling. Erg afwisselend met veel mooie doorkijkjes en prachtige paadjes. Alleen het laatste stukje was door een woonwijk.
    Bewegwijzering was goed. We hadden ook het kaartje uitgeprint en daarmee kon het helemaal niet meer misgaan.

12. Begin juni deze route gelopen. Erg teleurstellend. Ongeveer 1 km is onverhard, de rest loop je over wegen en fietspaden. Er zijn een paar aardige stukken maar het is vooral veel lopen door sfeerloze woonwijken of langs megastallen met grote velden ‘grasfalt’. Je kunt dit geen klompenpad noemen. Bovendien is de bewegwijzering aan het begin nogal gebrekkig.

13. Na de broekerweg kan je links of rechts om. Maar geen aanwijzing meer🤷‍♂️

14. Een mooie afwisselende route met veel variatie. Niet al te lang dus leuk voor een zondagmiddag kuierrondje.
    Alleen bij de start is de route wat verwarrend, maar met de rug naar het kulturhuis dan rechtsaf. Geniet van het buitengebied en de kazematten.

15. Broekerpad is niet een klompenpad te noemen; veel verhard lopen en slechte bewegwijzering in de bebouwde kom. Gelukkig heb ik ook de Klompenpaden app. Het deel in het buitengebied en over landgoederen is mooi.

16. Een minder mooi klompenpad met uitzondering van het buitengebied. Ik sluit me helemaal aan bij de toelichting van Gert Jan. Inderdaad veel verharde wegen in het dorp en ook slecht aangegeven waarvan op een schildje een pijltje voor rechtdoor staat in plaats van rechts. Het is tegen de klok in op een kruispunt tegenover de bakker,nadat men de lange weg hebt gelopen. Gelieve daar even ernaar kijken en aanpassen.

17. Vandaag het Broekerpad gecombineerd met het Dashorsterpad gelopen (beide met de klok mee). Totaal ca. 19 km en gestart bij begin Broekerpad. Deze is niet echt bijzonder, hier en daar een leuk stukje. In Scherpenzeel zelf was de route slecht aangegeven, maar de app bracht uitkomst. Toen door het tunneltje richting het Dashorsterpad. Dit is een compleet ander pad waar ik blij van wordt. Veel natuur, prachtige omgeving, struinpaadjes en zelfs glibberen over paadjes bij de schietbaan. Tijdens de route stond de koffie klaar bij een boer/landeigenaar. Hoe bijzonder is dat ?. Nog een praatje met hem gemaakt. Echt een klompenpad zoals ik ze kan waarderen. Ook het nodige asfalt, maar genoeg te zien om van te genieten. Iedereen bedankt die dit mogelijk maakt.

18. Tot nu toe het minst mooie klompen pad , is meer een dorpswandeling . Veel verharde wegen door groot gedeelte oninteressant gebied. Sterk af te raden maar ieder zijn meug.

19. Kun je na twee keer al spreken van een traditie?
    Vorig jaar op Koningsdag liep ik het Broekerpad, dit jaar weer. Het was de bedoeling met een speciaal lunchpakket het rondje weer te gaan lopen. Ik was te vroeg, en wilde niet wachten op het lunchpakket. Onderweg kwam ik hele families tegen met het lunchpakket in een flinke papieren zak.
    Opnieuw een aardig rondje, maar dit klompenpad komt niet in mijn top-10. Je mist de weilanden en de akkers. Het pad is maar 7 km lang en naar verhouding is er wat veel asfalt.

20. Ik heb ergens gelezen over een speciale Koningsdag uitvoering van het Broekerpad? Is daar nog informatie over?
    Lijkt me leuk dit pad nog eens te lopen.

21. Vandaag het oudenhorsterpad en het broekerpad gecombineerd.

Begonnen op het oudenhorsterpad en dan vanaf het startpunt gelijk de weg overgestoken over het lange stuk. Dit viel ons een beetje tegen.
    Vanaf het moment dat we overstapten op het broekerpad werden we positief verrast. Dit pad was een stuk leuker. Onderweg een boze zwarte zwaan gezien die zijn gezin beschermde. Stuk langs landgoed Scherpenzeel ook erg mooi. Het stuk daarna richting het startpunt van het broekerpad ook prima, maar het stuk om en na de sportvelden was niet zo.

Toen het laatste stuk over het oudenhorsterpad en de grebbelinie gelopen. Dit was nog erg leuk door de loopgraven waar je doorheen kon lopen.

Eindstand: 13km gewandeld, totaal aantal gelopen klompenpaden staat nu op 59.

22. Vandaag samen met mijn dochter eerst het Breeschoterpad gelopen. Daarna drie kilometer in de auto en gestart met het Broekerpad.
    Een verrassend leuk en afwisselend pad.
    Wij hebben ons geen moment verveeld.
    De stukjes door Scherpenzeel zelf waren best leuk om te lopen.
    De stukken asfalt hebben ook geen moment gestoord.
    Elk Klompenpad, en dus ook dit Klompenpad, is altijd wel positief verrassend.
    Stuk rondom huis Scherpenzeel en de Grebberlinie waren de moeite waard.
    De route was prima aangegeven.

Frank

23. Dit was eind 2019 mijn eerste klompenpad en ben er toen verknocht aan geraakt. Ik was verrast door de schoonheid van mijn eigen dorp. De klankkleur trio pianissimo was geweldig zo in het open veld en de Grebbelinie blijft bijzonder om overheen te lopen, met het Valleikanaal er langs. Dank aan de vrijwilligers, leuke route.

24. Vandaag een wat korte wandeling gemaakt van 7 kilometer. De route was prima aangegeven. Het Kulturhus waren we al voorbij gereden. Die staat namelijk direct aan de binnenkomende rotonde. Een kolossaal rechthoekig gebouw. Met dito parkeerplaats. Niet getreurd, we zijn vanaf de kerk vertrokken. Mooi landgoed over gelopen, afwisselend. Veel ouderwetse boerderijen. Het laatste stuk is via woonwijkjes. Daar zie je de verschillend stijlen in bouw door de jaren heen maar met het klompenpad heeft het niets van doen. Het oude, kleine centrum van Scherpenzeel is nog redelijk intact wat oude stijl betreft. Dat heeft ook zo zijn bekoring om zoiets te zien in eigen land.

25. Beste Gerrit,

Erg jammer dat je dit zo hebt ervaren. Wij zijn erg benieuwd waar het fout ging. De route is dit jaar helemaal opnieuw gemarkeerd en wordt tweemaal per maand gecontroleerd door de vrijwilligers. Graag horen we van je waar het fout ging , doe dit via een contactformulier (https://klompenpaden.nl/contact/?onderwerp=Broekerpad).
    Met deze informatie kunnen we kijken of een verbetering in de markering nodig is.

Met vriendelijke groet, Ronald Kaat (vrijwilliger, coordinator Klompenpaden Landschap Erfgoed Utrecht)

26. Dit pad gewandeld zaterdag namiddag 7 november. Deze route doet mi afbreuk aan een Klompenpad. Alles is inmiddels half verhard of zelfs fiets en autoroute. Wij zijn gestart huizenscherpenzeel omdat al zichtbaar was dat je anders rondje dorp doet. Direct tegenover de kerk het pad opgepakt. De route gaat veel langs en tussen de huizen door. Dit lijkt te komen omdat Scherpenzeel inmiddels enorm is uitgebreid. Een aantal jaren geleden lag dit pad zeker verder en veel meer buiten de bebouwde kom.
    Wij hebben 1 misser gemaakt. Vanaf de grebbelinie (lambalgseweg) was ons schildje niet te zien. Hier zou mi schildje moeten met rechtsaf de brug over. Omdat we deze gemist hebben gingen wij het oudenhorsterpad pad op. Na ongeveer 1 km kwamen we achter onze vergissing. We hadden een mooie zonsondergang dus geen straf om wat extra meters te maken.

27. Afgelopen woensdag het Broekerpad gelopen. Het was rustig weer met 12 graden en heerlijk gewandeld.
    Stuk door de woonwijk inderdaad wat minder, maar het grootste deel was prachtig en veel te zien. Geen smalle paadjes dus corona veilig te lopen. Mathijs en Jolanda we hebben een witte klomp gezien maar geen idee waar die hing 🙂

28. Mooie wandeling. Maar laatste stuk (als je met de klok mee loopt) door woonwijk is saai. Tip. Kort de route in door startpunt te leggen bij Huize Scherpenzeel en de lus door het dorp zelf er uit te halen.

29. Gisteren hebben we het Broekerpad gelopen. Het gehele pad is Corona veilig te lopen! We parkeerden onze auto op een groot en verlaten parkeerplaats bij het Kultuurhus. Het pad is mooi en afwisselend en zo goed aangegeven dat je het waarschijnlijk zonder app ook kunt lopen, maar dan mis je natuurlijk de wetenswaardigheden van de omgeving. Het pad naar huize Scherpenzeel hadden we nooit gezien als we op de bonnefooi waren gaan wandelen. De werkzaamheden aan het huis zijn klaar of de omzetting is zo goed gedaan dat wij het niet als hinderlijk hebben ervaren, wat een mooi stukje Scherpenzeel. In het groene gedeelte hebben we jonge ganzen gezien, kalfjes, jonge geitjes, echt lente! De kinderen hadden grote lol bij het klauteren op de kastanje die over de beek gevallen is. Wij moesten lachen om hoe de lokale agrariërs je minimaal groeten als je in de berm plaats voor ze maakt. Het stuk door de woonwijk is zoals hieronder al beschreven iets minder aantrekkelijk, maar dat kun je natuurlijk wel leuker maken. Zo heeft een van de huizen een witte klomp aan de gevel hangen, wie weet deze te vinden? Je kan de tuinen en het snoeiwerk te bewonderen. Ook hebben we nootjes en kaas gekocht bij de delicatesse winkel en de bakker heeft heerlijke puddingbroodjes. Aan het einde is een buitenzwembad, hoe heerlijk kan het zijn om met je hele gezin een duik te nemen na de wandeling. Even daarvoor zit een leuke speeltuin waar mijn kinderen graag even hadden gespeeld. Helaas was deze tijdelijk dicht. Al met al een mooie wandeling!

30. Wat een leuk klompenpad! Scherpenzeel blijkt een erg leuk dorpje te zijn (als getogen Barnevelder reed ik er vroeger vast wel eens doorheen). Vrij veel asfalt maar op de één of andere manier is dat niet altijd erg. Rond Huis Scherpenzeel is het mooi: bomenlanen, de Lunterse Beek, mooi! Het deel langs het Valleikanaal is leuk, het laatste deel door Scherpenzeel wat minder.
    De video is hier te bekijken: https://youtu.be/o9UPpufdvMc

31. Op zondag 19 april dit klompenpad gelopen. Mooie route en mooie omgeving. Genoten van dit klompenpad, met name het historische stuk langs de Grebbelinie. En inderdaad gaat een stuk door de bebouwde kom, maar dat vonden wij helemaal niet erg. Leuk om door het dorp en omgeving Scherpenzeel te lopen en dit beter te leren kennen.

32. Tsja, wat zal ik zeggen. Na een stukje bebouwde kom al snel op landgoed Scherpenzeel. Ook nog even naar de voorkant gelopen om dit te bekijken, al lag het niet op de route. Al snel over prachtige verharde paden langs weilanden, een bospad langs het Valleikanaal. Kikkers gehoord en de vogels floten prachtig. Dit gedeelte vond ik schitterend. En dan komt de desillusie. Dwars door Scherpenzeel woonwijk, sportvelden en zwembad. Nu weet ik, na 28 paden gelopen te hebben, dat je af en toe langs huizen loopt, maar dit zijn dan prachtige woningen, boerderijen etc. Dit was in verhouding zo’n groot stuk van de route dat ik het mooie alweer vergeten was en eigenlijk onvoldaan bij de auto aankwam. Jammer, want de stukken buiten de woonwijk om waren werkelijk prachtig!

33. Ja,dit is n heel erg leuk pad,waarom?
    Begint leuk door het plaatsje, mooie kerk, mooi kasteeltje, leuk kasteelpark.
    Gaat door stukje bos, langs boerderijen waar je leuk kan zitten,stukjes weiland.
    De grebbelinie neemt de route ook nog mee,kom weer terug door het plaatse en stukje woonwijk wat helemaal niet vervelend ofzo is maar ja dat is persoonlijk!
    Route is ook goed aangegeven.
    Kortom lopen!!

34. Vandaag in Winterweer Broekerpad gelopen met mijn zoon. Prachtige tocht weer met het mooie coulissenlandschap.
    We kwamen ook weer bij de Grebbelinie uit welke we ook een stukje hebben gevolgd. Vorig jaar hebben we daar ook al gelopen maar dan in augustus. Zo zie je dat elk jaargetijde een tocht weer anders maakt. We zijn ondanks dat we een kaart mee hadden 2 keer fout gegaan maar dat komt omdat je dan gefocust bent op de omgeving. We waren fout gegaan bij het Hotel De Witte Holevoet. Deze is al 2 jaar gesloten en staat in de steigers. Dat mag bij de informatie worden aangepast. Verder was alles op zondag dicht. Maar Hotel restaurant De Dennen was wel open. Het omlopen koste volgens de Polar app 8.27 km van de 7 km op de website. Valt dus ook wel weer mee. Op naar de volgende klompenpad.

35. Vanwege de 29 graden vandaag maar voor een kort klompenpad gekozen. Het begin is veelbelovend, eerst door de dorpskern maar daarna de mooie kerk en entree naar t Landgoed. Erg mooi gedeelte volgt met prachtige boerderijen en doorkijkjes. Slaperige koeien onder de bomen en springende hazen. Voor de muziekliefhebbers onder ons; er staat een heus bespeelbare piano onder een afdakje thv de tweede Broek!!! Nog nooit zoiets gezien, geweldig !! Ook het stuk langs de Grebbelinie is prachtig. Dan de laatste anderhalve kilometer valt tegen. Langs sport accomodaties, een saaie woonwijk en zwembad, beetje jammerlijk einde.
    We vonden het leuk om deze gelopen te hebben maar een tweede keer doen we niet.

36. Het deel van de route over het Grebbeliniepad is prachtig met een gevarieerde plantengroei, veel verschillende vogels en doorkijkjes naar het valleikanaal en de landerijen. Door bij Lambalgen niet over de brug terug te gaan, maar het mooie liniepad verder te volgen tot de volgende brug, wordt de route een kilometer langer.
    Een minpuntje vond ik dat het bord bij het startpunt niet prominent in het zicht staat, maar bijna onzichtbaar in een hoek van het grote parkeerterrein.

37. Wat een mooi gebied! Heerlijk gewandeld langs mooie oude boerderijen en meanderende beekjes. Prachtig oud landgoed met slotgracht. Scherpenzeel heeft prima horeca: voor een heerlijke cappuccino en een goed verzorgde lunch bezochten wij “Bij Thomas”. Aanrader!

38. Wij hebben voor t eerst een Klompenpad gelopen en zijn gelijk enthousiast. Langs boerenerven, door weilanden, langs water, verharde en onverharde paden en overal gekwetter van vogels.

Wij hebben het Broekerpad gecombineerd met t Oudenhorster -en Dashorsterpad om wat meer kilometers te maken en hebben de auto geparkeerd bij t Kulturhus. Daar zit een VVV met toilet. Met de uitgeprinte route en de Klompenpad schildjes zijn de routes goed te volgen.

In Scherpenzeel hebben wij na de wandeling van zo’n twee uur, gezellig geluncht bij het eetcafé.

39. Ondanks een temperatuur onder het vriespunt en een stevige wind zijn we gisteren toch gaan wandelen. Het Daatselaarsepad stond op het programma, maar vanwege de koude hebben we toch maar besloten om 7 km te wandelen ipv 14 km.
    Het pakte goed uit met een rondje Scherpenzeel. Het is een keurig aangegeven klompenpad. Het zal zeker in elk jaargetijde zijn bekoring hebben. Het gebied kent een stukje geschiedenis (Grebbelinie) en ook de natuur is mooi. Een haas, vlaamse gaai, roofvogels, schapen en paarden lieten zich zien. Het geluid van de vogels doet je goed. Je loopt verhard en onverhard. Echt een wandeling om zo even te lopen.
    Diverse bankjes en vergezichten onderweg en in de horeca in Scherpenzeel is het ook goed toeven (dit keer de Kromme Hoek).
    Onze dank aan de vrijwilligers!

40. Prachtige en afwisselende wandeling met slingerpaadjes, oude boerderijen, Grebbenlinie, riviertjes en vergezichten.
    Route was goed aangegeven ook.
    Erg van genoten, bedankt!

41. Hoi,

Hoewel we er bijna wonen hadden we deze nog niet eerder gelopen. Het is een mooie (korte) wandeling langs huis Scherpenzeel, de beek, mooi oud centrum.

Alleen de laatste kilometer mag er wat ons betreft af. Ga gewoon rechtsaf terug naar de parkeerplaats en stuur ons niet een rondje om een voetbalveld en parkeerplaats. Dat had geen toegevoegde waarde. Verder heerlijk gewandeld.

Henk & Conny

42. Prachtige route! Een echte aanrader.
    Een opmerking: ter hoogte van de Hovenierstraat is de hele weg opengebroken wegens rioolwerkzaamheden. Daar zou men met de klok mee rechtdoor die kruising moeten oversteken, het schildje op de lantaarnpaal is niet of liever gezegd nauwelijks zichtbaar. Wellicht zou de vrijwilligersgroep een nieuw schildje kunnen plaatsen?

43. Gisteren het Broekerpad gelopen. Vanaf het Kultuurhuis de Breehoek tegen de klok in gelopen dus eerst om de voetbalvelden en zwembad. Dit gedaan om in het eerste stuk via de woonwijk pas in het mooiste gedeelte te komen.
    Bij de Holevoetlaan/school “De Wittebergen” hebben we lang moeten zoeken hoe we verder moesten. Nu was de weg wel opgebroken, maar geen schiltje dat we rechtdoor moesten. Na het prachtige stukje lang de “Luntersche beek” weer geen schildje dat aan geeft dat je de Broekerweg moet gaan volgen. Ook het naambordje van de Broekerweg was er op dat punt ook niet, dus dit was onduidelijk. De schildjes als je met de klok mee loopt waren, op beide punten waar wij moesten zoeken, wel in orde.
    Vooral als je de dit klompenpand op deze wijze loopt is het een mooie wandeling.

44. Voor ons een wat kortere wandeling maar zeker niet minder leuk en gezellig. Je komt weer over een andere route en altijd weer iets nieuws. Je moet het natuurlijk wel willen zien. Ontspan je en genieten zeg maar.:)
    De markering is inderdaad uitstekend. Ook dit pad op de bordjes gelopen. Arme app’ie bleef weer werkeloos toezien.
    P.s. Het geven van cijfers, ben er niet voor.

45. Een mooie landelijke route die halverwege langs verschillende oude Bunkers van de Grebbelinie loopt. De verleiding is hier groot om over te stappen naar de Oudenhorsterpad om wat meer van de Grebbelinie, en de nagebouwde loopgraven, te zien. Maar ik heb gewoon de route van het Broekerpad gevolgd en ga ook zeker het Oudenhorsterpad lopen!
    Jammer is dat je aan het einde van deze route een stuk door een woonwijk moet lopen om weer bij het beginpunt te komen, maar ondanks dat een heerlijke ontspannen route om te lopen.
    De markering was trouwens uitstekend!

46. Doorgaans zijn klompenpaden uitstekend gemarkeerd, maar dit pad vormt de uitzondering op de regel.
    Vanaf de bushalte in de Dorpsstraat loop ik naar de Breehoek. Hier ben ik zeker een half uur aan het zoeken naar de rode klompjes, die op dit punt onvindbaar zijn. De dame bij het VVV (kulturhus) zegt dat ik terug moet naar de Dorpsstraat. Ik vertel haar dat klompenpaden altijd in 2 richtingen gelopen kunnen worden, dus dat ik ook de andere kant op moet kunnen lopen.
    Gelukkig lukt het om de app van dit pad te downloaden, die me de Breelaan op stuurt. 10 minuten later zie ik eindelijk de eerste klompjes. Ook op andere punten langs de route heb ik lopen zoeken.
    Verder is het een mooie route, heerlijk wandelweer dus ik heb genoten.

47. Vandaag het Broekerpad gelopen. Op mijn site geef ik daarna een waardering op basis van sterren (1 t/m 5). Het Broekerpad komt er niet beter vanaf dan 3 sterren. Het begin is leuk en mooi, maar zodra de Lambalgerkeerkade is verlaten op weg naar het beginpunt is het een en al ellende. Alleen maar door woonwijken en waar nauwelijks een stukje groen is te zien. En dat alleen maar op weer bij Kulturhus de Breehoek te komen. De suggestie die ik zou willen geven maakt het pad wel wat korter, maar wel fraaier. Verplaats het beginpunt naar de Nederlands Hervormde Kerk in de Markstraat tegenover de toegangspoort naar het park van Huize Scherpenzeel. Terugkomend hoef je alleen de Dorpsstraat door te lopen om weer bij de kerk uit te komen en nog belangrijker: je mist niets van het mooie op dit pad. De opwaardering maakt het pad een stuk mooier.

48. Vanavond hebben wij dit leuke, afwisselende pad gelopen. Een groot deel van de route is over verharde paden, maar wel tussen het groen en totaal niet storend. Dit pad zullen wij waarschijnlijk nog wel een keer lopen.

49. Vandaag het Dashorsterpad nog eens gelopen. Ik weet nu waarom het Broekerpad is uitgebreid met 2 km verharde weg door Scherpenzeel (niet mooi). Nu is de overstap naar het Dashorsterpad wel gemakkelijker.
    Het Oudenhorsterpad kan m.i. het beste worden verlengd met het Broekerpad (zonder extra lus van 2 km) en het Dashorsterpad kan eventueel verlengd worden met het Schutpad.

50. Dinsdag 28 juni het Broekerpad gelopen. Het begon erg leuk, door het “park” van huize Scherpenzeel en een stukje langs de grebbelinie. Helaas was het daarna alleen bebouwde kom, veel verharde weg en weinig bijzonders te zien. Jammer, maar des ondanks wel een gezellige wandeling. We maken er toch altijd wat van.

51. Gisteren, 2 april 2016 dit klompenpad gelopen met m’n lieve zus. In tegenstelling tot onderstaande berichten vinden wij de afwisseling dorp, park, boerenland wel erg leuk.
    Ook het feit dat er veel over verharde wegen wordt gelopen vinden we geen enkel probleem. Ook dat was verrassend. Een erg leuk en afwisselend klompenpad. Complimenten voor de makers.

52. Zie mijn schrijven bij het Oudenhorsterpad. Dat pad is geweldig mooi, deze niet.

53. Het Broekerpad was altijd als wandelingetje van 5 km leuk om te lopen (ofwel te combineren met het Oudenhorstpad). De uitbreiding naar 7 km levert slechts een dodelijk saaie 2 km extra op door (de nieuwbouw van) Scherpenzeel. Ik vind dit echt geen verbetering. In Scherpenzeel zelf is het leuk toeven op een terrasje maar laat mensen niet onnodig “genieten” van 2 km over straat lopen.

54. Dit was 10 jaar geleden het eerste klompenpad wat ik heb gelopen. Nu, na 10 jaar, weer eens op herhaling op een zonnige zondagmiddag. Het nieuwe startpunt en de 2 km extra door Scherpenzeel vind ik geen verbetering en voegt niet veel toe. De rest van dit pad is prachtig en zeer afwisselend. De route aanduidingen waren goed in orde.

55. Het broekerpad is een leuk ommetje.

Het onverharde pad over de liniedijk is het mooiste stuk van de route, de rest gaat over verharde wegen in het dorp(saai) en daarbuiten(fietspaden)

het is mooie combinatie met oudenhorsterpad

56. Op zondag deze wandeling gelopen. Het buitengebied is mooi, maar het gedeelte in Scherpenzeel saai.