Doesburgermolenpad

Ontdek het mooie buitengebied van de Doesburgerbuurt ten noorden van Ede. Wandelen over boerenland, langs een oude wildwal, over de eng en voormalige heide en langs historische plekken van de Doesburgerbuurt. De afwisseling van cultuur en natuur bepaalt hier de sfeer.  Klompen aan, rugzak op en gaan!

Wandeling: het Doesburgermolenpad (8 km)

Route verkorten: U kunt de route verkorten tot 5 km. Dit staat op de kaart aangegeven en is onderweg als zodanig gemarkeerd.

Startpunt: Parkeerterrein van Landgoed Kernhem, Kernhemseweg 3 in Ede

Opstappunt: 50|50 Hotel en Congrescentrum Belmont, Goorsteeg 66 in Ede

Openbaar vervoer: Buslijn 5 (Veenendaal-De Klomp) vanaf NS station Ede-Wageningen, halte N224/Veldhuizen (9 minuten lopen)

Markering: Roodbruine  markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen.

Route combineren: U kunt het Doesburgermolenpad combineren met het Turfvelderpad (let op: u wandelt over het terrein van de Petra kerk. Hier stuit u op een hek; dit hek is open en u kunt u route gewoon vervolgen). U kunt het Doesburgermolenpad ook combineren met het Kreelsepad en het Meulunterenpad. Overstappunten en -routes zijn aangegeven op de kaart en in het veld.

1. Vanmorgen deze wandeling gelopen. Lopen te genieten. Pad was prima begaanbaar. Goed duidelijk uitgezet. Heerlijk wandelweer, de struiken beginnen groen te kleuren, de lente komt eraan. Het pad is gevarieerd, iets dat ons erg aanspreekt. In een ander jaargetijde wil ik hem nog wel eens lopen.

2. Erg leuk pad en kan me voorstellen dat het er in de zomer nog mooier uitziet.
    Met de klok mee gelopen. Bordjes waren goed te vinden, de paden waren goed begaanbaar en zelfs in de regen goed te doen. We houden van de afwisseling, bos en weilanden. De molen was een leuke onderbreking en we hebben daar nog een mooi bloemstukje gekocht. Onderweg veel kramsvogels en spreeuwen gezien rond de spoorwegovergang.
    Na afloop koffie met gebak bij Pannenkoeken & Partyboerderij ‘Kernhem.
    Leuke wandeling!. Vrijwilligers bedankt hoor!

3. Op 10 januari heb ik dit pad mogen lopen.
    Wat een leuk en afwisselend pad is dit.
    Alles wat een klompenpad mort zijn zit in deze 8.5 km.
    Een zeer goed begaan pad.
    Alle dank aan de vrijwilligers die dit pad onderhouden

4. Vandaag dit pad gelopen, mooi,afwisselend, lekker veel door bos,verharde paden,en lekker veel onverhard, over spoorwegovergangen, en een pad over de grond van een bomenkweker.
    Wij vonden het een verrassend pad.

5. Wat een mooie afwisselende route! Wij hebben genoten van dit klompenpad op een zonnige dag eind september. Prima bewegwijzerd. En erg leuk ‘rustpunt’ vlakbij de Doesburgse molen. Aanrader

6. Zojuist dit klompenpad gelopen. Helemaal top! Knap, dat er in acht km zoveel afwisseling kan zitten. Keurig bewegwijzerd.

7. Mooie route alleen moet je wel de bordjes volgen en NIET op de GPX routes lopen aangezien de onbewaakte spoorovergangen zijn opgeheven en de GPX routes niet zijn bijgewerkt.

8. Een leuke wandelroute, die een stuk groener was dan ik had verwacht. En gelukkig ook met voldoende kruip-door-sluip-door-paadjes, wat ik altijd waardeer. Op 11 augustus 2023 deze route gewandeld met voornamelijk zonnig weer.

9. We moeten echt weer even een stukje wandelen. We hebben de afgelopen dagen de helft van het Trekvogelpad gewandeld, maar mogen door een probleem met de achillespees niet verder met onze trektocht, helaas. Dus in de opbouw op zoek naar een paar mooie klompenpaden. En die hebben we in deze route gevonden.

We hebben de auto bij het pannenkoekenhuis gezet en lopen hem met de klok mee. De bebording is vlekkeloos. We hebben de app niet nodig gehad, alle borden staan er gewoon. Wij hebben echter 9 kilometer gelopen over de ‘lange’ route.

We starten in het bos en lopen hier over de kronkelige, gezellige paden. Vervolgens lopen we over open terrein langs akkers en weilanden met schapen, koeien en paarden. De randen zijn allemaal voorzien met bloemenmengsels. Overal zien we zonnebloemen en andere gekleurde bloemen. En het leeft! Er zitten heel veel bijen en hommels in. En dat is toch wel voor het eerst dit jaar dat we zoveel leven zien. Het pad is goed gemaaid en onderhouden. We lopen ook langs akkers met mais en dat zorgt ervoor dat we zin hebben om zelf mais te gaan maken voor het eten. Michiel wijst me er echter op dat het nog wel een maandje kan duren voordat de eerste mais echt klaar is. Dus nog even geduld. Tenminste als je Hollandse mais wilt eten. We komen ook nog langs de Doesburger molen. Een mooi exemplaar. Het laatste stuk gaat dan weer door het bos en voor we het weten zijn we dan ook alweer terug bij de auto.

Echt genoten van dit mooie klompenpad.

Stiekem zijn we daarna met de auto naar Theehuis Grootveen geweest. Een plek waar er gewerkt wordt met mensen met een verstandelijke beperking of ontwikkelingsachterstand. We worden uiterst vriendelijk ontvangen en alles is perfect verzorgd. We maken met iedereen even een praatje en krijgen een kleine rondleiding over het terrein van Careander. Zo zien we de mooie schilderijen, vogelhuisjes, kaartjes, breiwerken van alle medewerkers. Een dikke chapeau van ons en zeker een plek om even heen te gaan en een kijkje te nemen (en koffie met appeltaart te eten – ook als je geen zadelpijn hebt)!

10. Beste wandelaars,

Ik reageer even op het bericht van Geen over de bewegwijzering nabij het scoutinggebouw langs het Doesburgermolenpad. Ik heb contact gehad met de vrijwilligers die dit pad onderhouden en controleren. Zij pakken dit op, zodat de bewegwijzering hier weer op orde komt.

Alvast veel wandelplezier op de Klompenpaden!
    Saskia Glas
    Beheer Klompenpaden Gelderland

11. Het klompenpadpaaltje op landgoed Kernhem ter hoogte van de kruising bij het scouting gebouw is vervangen of verplaatst en zorgt nu voor verwarring of je daar nu rechtdoor moet via de Doolhoflaan of rechtsaf.

12. Vrijdag jl. dit leuke klompenpad weer een keer gelopen, de trein ging gelukkig pas om half 1 voor het eerst die dag rijden, dus het was een heerlijk rustig. Voorbij de molen een klein stukje doorgelopen om lekkere koffie te drinken bij het rustpunt. Goede bewegwijzering, hulde aan de vrijwilligers.

13. 27 januari 2023 gelopen, mooi afwisselend pad, onderweg boerderijwinkel weer open, vanaf 11e januari, dus kopje thee en wat lekkernijen gekocht. Genoten en alleen bij de witte wief even abuis, mooie oude bomen, echter landhuis ligt aan de andere kant van het spoor dus even teruglopen .:):)

14. Wij hebben de wandeling op 11.01.2023 gelopen. Misschien lag het aan het seizoen, maar wij hebben op geen enkele manier “food” onderweg ervaren en toen we op het eind naar het pannekoekenhuis wilden, was dat gesloten.
    Het was een leuke wandeling, het weer was goed en er zijn meer pannekoekenhuizen in de buurt, dus we hebben niet getreurd.

15. Mooi rustig en afwisselend klompenpad in herfstsfeer. Hier en daar nog prachtige paddenstoelen gezien , maar er zijn er niet veel meer. Route is goed aangegeven. Bijna aan het eind van de route (of aan het begin als je de route andersom loopt), kom je de Wagenschuur tegen. Daar kun je heerlijke koffie of thee drinken met eigengemaakt gebak!

16. Op 8 augustus 2022 dit mooie afwisselende pad nagelopen als vrijwilliger.
    Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat er vanaf 9 tot en met 16 augustus werkzaamheden plaatsvinden bij de spoorwegovergangen op het pad waardoor het waarschijnlijk niet mogelijk zal zijn om het pad in zijn geheel te lopen.

17. Pannenkoeken als afsluiter

Het is de tweede keer dat ik dit klompenpad kies. Eerder in wintertijd met kaal landschap en nu dus de groene ‘voorjaarseditie’.
    De auto kan wederom prima op de parkeerplaats bij het landgoed. Ik ben vroeg dus er is voldoende plek. De wandeling loopt langs stukjes bos, boerenland, een boomkwekerij en uiteraard de Doesburgermolen. Het is deze dag Nationale Molendag en ik tref de wieken van de molen in versiering en rondom staan allerlei gezellige kraampjes. Hoe verdrietig is het dan ook dat juist op deze uiterst zonnige dag er geen enkel zuchtje wind te bekennen is. De wieken staan jammer genoeg helemaal stil. Daarnaast heerst er droogte en ziet het ingezaaide akkergebied er stoffig uit. Samen met de boeren hoop ik sterk op neerslag.
    Vlakbij de molen herinner ik me het uitstekende Rustpunt In Goede Aarde voor koffie en de eigengemaakte heerlijke Doesburgerkoek. Ik zit even lekker in de zon te genieten achter bij het zitje. Net als de wieken van de molen staat ook hier de tijd even helemaal stil. In Goede Aarde is één van de betere Rustpunten van deze omgeving en heeft ook een goede sanitaire voorziening.
    Eenmaal terug bij het Landgoed doe ik mijzelf op het zonnige terras tegoed aan een pannenkoek. Wat een goeie afsluiter is dit.
    Geen drassige paden of overstapjes maar lekker doorstappen met horeca aan begin en eind en halverwege het zeer welkome Rustpunt In Goede Aarde.
    Aanrader! Veel plezier!

Voor sfeerimpressies:

18. Een leuk goed bewijzerd pad
    En gelijk 2in 1met de nationale molendag

19. Wederom weer een prachtige route met geweldig weer erbij! Wij komen zelf uit Ede maar hebben toch stukken gelopen die we nog niet kenden. Afwisselende route en van vele kanten te lopen, we hebben genoten

20. Gisteren, 12 februari dit pad, bij ons in de achtertuin gelopen.
    Ondanks dat we de buurt goed kennen diverse onbekende juweeltjes gewandeld.
    Lekkere uiensoep bij het pannenkoekenhuis Kernhem als beloning.

21. Gisteren dit pad gelopen. Heerlijk zonnig weer. Maar wat een mooi pad. Ook fijn dat de route zo goed wordt aangegeven. En bankjes, heerlijk. Konden fijn even ons broodje eten. Langs bosranden, door bosrijke omgevingen, zicht op weilanden. We hebben genoten.

22. Op dinsdag 25 januari hebben we dit pad gelopen. Mooie route met veel afwisseling en heel veel bankjes. Route was goed uitgezet. Ondanks de vele bankjes, mistte ik een bankje bij de Barteweg. Een omgezaagde berk deed dienst als bankje om een pauze te houden. Op dit punt zaten we met de rug naar het bos en aan de voorkant was er een mooi uitzicht over het land. Er ligt daar ook een fietspad. Misschien is het leuk om daar ergens een bankje te plaatsen. Intussen hebben we heel wat klompenpaden gelopen, maar het aantal bankjes is op deze route het grootst. De wandelpaden lagen er ook goed bij. Ga zo door… Kortom een tevreden wandelaar.

23. Vandaag het 50 ste klompenpad in 2021 wat wij samen gelopen hebben. Gisteren de lange wandeling van het Termatenpad gelopen dus vandaag een kortere. Deze wandeling is 9 km.
    Nog nooit zoveel bankjes op een klompenpad tegengekomen als hier en de bewegwijzering was perfect. Het was erg rustig, geen enkele wandelaar tegengekomen. De omgeving was matig. Je loopt eerst door een parkbos bij Kernheim waar we een fazant zagen. Daarna richting de molen met de akkerrand vol bloemen. Dat is erg mooi. Dan de Doesburger Eng op en dat is een saai zandpad met links en rechts weilanden. Een stukje door het terrein van een boomkwekerij en dan langs de spoorlijn waar om de 10 minuten de blauwe trein van de Valleilijn doorheen rijdt. Bosgedeelte bij het Leger des Heilshuis Zonneoord had een mistroostige uitstraling , containers met dichte rolluiken die op t bos “uitkeken”. Onderweg heel wat dassensporen en tunnels gezien, veel houtduiven op de lege maisakkers. Hierna weer een gedeelte langs de spoorlijn met het treintje. Het laatste stukje door de lanen bij Kernheim waar de beuken mooi goudgeel kleurden.
    Prima gelopen, heerlijk rustig en kilometers gemaakt, maar het was geen spectaculaire wandeling.

24. Ik heb deze heerlijke wandeling gemaakt op 7 november. Ik liep tegen de klok in vanaf het startpunt. Bij mij kwam de teller op 9 KM. Het stuk langs het spoor vond ik niet nodig. Er reden veel fietsen en zelfs brommers. Ik ben na de elektriciteitscentrale rechtsaf het bos in gegaan en heb daar parallel aan het spoor heerlijk door het bos gewandeld. Echt een aanrader deze aanpassing! Verder genoten van de afwisseling van de omgeving, heel veel paddenstoelen, mooie bloemenkragen en de molen.

25. We startten met frisse lage mist op de weilanden, maar het werd al snel zonniger en warmer. Mooi en afwisselend klompenpad. Goed onderhouden en aangegeven. Genoten!

26. Wat heb ik genoten van dit mooie klompenpad. Mooie afwisseling van bos/akkers en prachtige bloemenvelden. De route was goed aangegeven. Ik liep 1 keer verkeerd maar dat kwam omdat ik zelf niet goed had gekeken.

27. Prachtig klompenpad, en heerlijk rustig. Voldoende rustplekken en overweldigende natuur. Prachtige oude bomen, wilde bloemen, en niet te vergeten de Molen.En doe vaak een meting van hoe schoon is de lucht. Gebeurt niet zo vaak maar in de buurt van de molen was de luchtkwaliteit GOED.

28. Vandaag dit klompenpad gelopen. Fijne afwisselende route door park/bos, langs weilanden en gewassen. Staat goed aangegeven.

29. Mooie, rustige route over paden, gras, langs gewas, bloemen etc. en goed onderhouden paden. Picknicktafels en bankjes volop aanwezig. Geen last van langsrazend verkeer. Sommige ‘klompenbordjes’ waren verstopt / vergroeid in gras en of brandnetels. Daardoor iets meer gelopen. Een heerlijke middag gehad!

30. Leuke wandeling over de landerijen en zelfs door de gewassen. Vrijwel geen asfalt, zo hoort een klompenpad te zijn toch

31. Op zondag 6 juni deze mooie wandeling gelopen. Heerlijk rustig, vaak waren alleen de fluitende vogels te horen. Een echt klompenpad, veel onverhard en door boerenland en buitengebied.

32. Prachtig weer en een prachtig klompenpad. Wij hebben genoten!

33. Prachtige wandeling in het buitengebied van Ede. Goede bewegwijzering.
    Wel aan te raden deze te lopen bij wat droger weer. Nu erg drassig/modderig op veel plekken.
    Ondanks dat weer genoten van dit klompenpad.

34. Onlangs dit prachtige pad gelopen en wat een succes weer! Sinds ik de Klompenpaden heb ontdekt ben ik fan. Dit was mijn 12e pad. Dit pad komt in de top drie! Geen grappige details, klim en klauter-acties of bruggetjes maar wel zeer afwisselend. Inderdaad bankjes op schitterende plekjes. Bekijk een filmpje van dit pad op mijn Instagram. geeri_wandelt. Hier staan nog veel meer impressies van Klompenpaden.

35. Vandaag, terug van dit mooie klompenpad. Regen en wind in de morgen konden ons niet deren. Halverwege kwam de zon en was het droog. Prachtig pad! Zeer afwisselend en met bankjes, heel fijn. Goed aangegeven. Het bordje op de kwekerij lijkt de verkeerde kant op de staan maar dat komt omdat het paaltje is gesplitst. Even goed opletten dus (links af). Zeer de moeite waard en gaan we de komende zomer zeker nog eens lopen. Douze points.

36. Leuk klompenpad. Gevarieerde route, door bos en over platteland. Bijna helemaal onverhard.

37. Vandaag in het heerlijke voorjaarszonnetje genoten van deze mooie diverse route; door het bos, langs de weilanden, langs de molen, over het erf van een grote boom/struikkwekerij en weer door de weilanden, naar het bos. Ook nog even genoten van een jonge jachthond (een golden retriever) die op een braak liggend terrein getraind werd door zijn baasjes om de ‘uitgezette’ dummies op te sporen.
    Leuke wandeling met tot besluit heerlijke poffertjes op landgoed Kernheim.

38. Vandaag in het heerlijke voorjaarszonnetje genoten van deze mooie diverse route; door het bos, langs de weilanden, langs de molen, over het erf van een grote boom/struikkwekerij en weer door de weilanden, naar het bos. Ook nog even genoten van een jonge jachthond (een golden retriever) die op een braak liggend terrein getraind werd door zijn baasjes om de ‘uitgezette’ dummies op te sporen.
    Leuke wandeling met tot besluit heerlijk poffertjes op landgoed Kernheim.

39. Vandaag 20 maart 2021 deze route gelopen. Heel goed aangegeven en een mooie gevarieerde route. We hebben genoten . Bedankt aan iedereen die hieraan heeft meegeholpen
    We gaan hem zeker nig een keertje lopen.

40. Een mooi klompenpad door landerijen, kwekerij en bossen..
    Perfect aangegeven routes.
    Wij hebben de 8 km gelopen maar de route is ook in te korten.

41. Bijzonder hoe wisselend mensen een tocht kunnen ervaren. Deze route vond ik helemaal niet zo mooi. Slingerde veel langs de spoorlijn en open veld. Dit waren verbindingen naar korte mooie stukjes. De mooie stukken waren zeker in de minderheid. Jammer.

42. Wat een leuke en afwisselende route. Een echt klompenpad met verrassende details. Halverwege kom je langs een workcenter van 50/50 (Zonneoord) waar ze onder andere zelfgemaakte houten vogelhuisjes verkopen. Zo met het komende broedseizoen leuk om er één te kopen. Vriendelijke mensen en een praatje in het zonnetje met de deelnemers die hier werken. Leuke combinatie met de prachtige lentewandeling.

43. Koffie en poffertjes

Op deze heldere, zonnige en winterse dag is er gelukkig nog plaats op het parkeerterrein bij Landgoed Kernhem. Dat blijkt een uitstekende keus want in de middag is het pannenkoeken-restaurant voor take-away geopend. Na zo’n koude wandeling smaakt de koffie met poffertjes uitstekend. Ik moet er even op wachten want voor de vele wandelaars zijn ze niet aan te slepen.
    Het 8 kilometer klompenpad brengt me langs agrarisch gebied, stukjes bos, een boomkwekerij en uiteraard langs de Doesburgermolen. De aanwijzingen zijn uitstekend en heb ik de app totaal niet nodig. Op deze mooie zondag in corona -tijd is het file lopen maar gelukkig vind ik nog rustmomenten in deze landelijke omgeving rond Ede. Het is koud, dus stevig doorstappen. Ik word zeer aangenaam verrast door het Rustpunt In Goede Aarde waar ik in tegenstelling tot het klompenpad niemand anders aantref. Hoe is het mogelijk?
    Het is heerlijk zitten in het zonnetje op het overdekte terras met verse koffie en eigengemaakte Doesburger-koek. Het Rustpunt heeft een uitstekende toiletvoorziening. Dat geeft veel extra punten. Een aanrader dit Rustpunt.
    In dit jaargetijde is dit pad goed te bewandelen. Geen weidegang of drassige paden. Alles heel goed te lopen. Een hele toegankelijke tocht. Veel plezier.

Voor een paar winterse sfeerimpressies:

44. Vandaag deze mooie route gelopen. Prima aangegeven. En goed te doen qua ondergrond: de afgelopen weken zijn we regelmatig ‘weggeglibberd’ bij andere wandelingen, maar dit was prima te doen. De route is erg afwisselend: stukken bos, wat meer open terrein, onverharde wegen, stroken langs een (niet drukke) spoorlijn, langs en door lichte bebouwing en zelfs over het terrein van een boomkwekerij. Zeker voor herhaling vatbaar!

45. Wat een fantastische route! Ik heb hem vandaag in mijn eentje gelopen, wat een mooie omgeving en verschillende natuur kom je tegen! De route stond perfect aangegeven. Tijdens de wandeling zag ik ook duidelijk de verkorte- en overstaproutes. Fijn om te weten dat dit zo goed staat aangegeven als ik een keer een andere route ga lopen. Dank je wel beheerders voor het mogelijk maken van deze wandeling!

46. Vandaag het Doesburgermolenpad samen met het Kreelsepad gelopen. Gestart vanaf congrescentrum Belmont. Doesburgermolenpad met de klok mee gelopen, Kreelsepad tegen de klok in ivm corona-regels bij de Kreelse plas. Overstaproute heen volgens de de bordjes, terug op eigen houtje mbv de app. De Ginkelse hei blijft een prachtige gebied om te lopen. Maximaal genoten van al het moois onderweg. Beide routes zijn zeer de moeite waard, maar het Kreelsepad heeft mijn voorkeur. Onderweg bij boerderij “Mossel” een heerlijke beker soep op. Het was lekker weer om te lopen. Vrijwilligers bedankt voor de mooie routes.

47. Vandaag de 8 km route van dit mooie klompenpad gelopen. Heerlijk gewandeld op, ook in dit natte jaargetijde, makkelijk te lopen paden. Bijna jammer dat het “maar 8 km” lang was. Dank aan de vrijwilligers voor dit goed onderhouden (ook zonder zwerfafval) klompenpad. Henk en Ilonka.

48. Vandaag dit pad gelopen met zijn drieën, waaronder mijn dochter van zeven. Wij vonden het een heel leuk pad en voor mijn dochter ook goed te doen!

49. 29 december 2020

Vandaag het doesburgermolenpad gelopen.
    Ondanks de vele regen van afgelopen dagen, is dit pad heel goed te lopen! En dat niet omdat er veel asfaltpaden bij zitten. Zeker een aanrader!! Een leuke afwisselende tocht!

50. Ook wij hebben gisteren dit mooie klompenpad gelopen. Wilde het combineren met het Kreelsepad.
    Maar de aanlooproute was dusdanig lang dat we maar de helft van het Kreelsepad gelopen hebben. Was wel een erg mooie wandeling. Ondanks de mist en de regen hebben we genoten. Zelfs nog koffie to go gescoord. Gaan het Kreelse pad zeker nog een keer helemaal lopen. Was ook super mooi.

51. Wij liepen dit klompenpad gister, in de mist! Maar dat maakte de wandeling zeker niet minder mooi. Een afwisselende (niet al te lange) wandeling met maar kleine stukjes asfalt. De Doesburgermolen is mooi. Ook leuk is dat je bij de start (of het einde natuurlijk) een bezoekje kunt brengen aan Huis Kernhem, met mooie exposities. Zie voor meer informatie ook mijn blog op http://www.mareistverder.com

52. Wat een fijn klompenpad! Makkelijk te lopen en lekker afwisselend, nauwelijks modderige stukken onderweg. In het straatje na de molen worden kerstkransen en kerststukjes verkocht en bij het pannenkoekenhuis in ieder geval op 5 en 6 december koffie en lekkers to go.

53. Leuk mooi pad. Goed bewegwijzerd. Genoeg bankjes onderweg om te genieten van de omgeving.

54. Woensdag 18 november. Vroeg in de middag dit pad bewandeld. Afwisselend qua landschap en veel bankjes om te lunchen of gewoon om te genieten van het landschap. Een aanrader.

55. Qua lengte een mooi pad voor een avondwandeling. Prima bewegwijzering. De verhoging achter het hek links van het meest noordelijke deel van de route maakt nieuwsgierig naar wat daar achter ligt.

56. Vandaag het Doesburgermolenpad gelopen. Mooie route door het open veld en bos.
    Laatste stuk hebben we het zelfde gelopen door een verkeerde keuze. We zijn op het punt waar je kunt kiezen rechts gegaan en we hadden links moeten gaan. Richting verkorte route. Deze fout hebben meer mensen gemaakt lees ik. Maar dat gaan we nog een keer overdoen.

57. Een mooie goed aangegeven wandeling. Afwisselend landschap, akkers, bos en het landgoed van Kernhem. Genoeg opties om wat te gaan drinken onderweg.

58. Een mooie rustige route die ik geregeld hardloop. Hij start bijna in onze achtertuin. Afwisselend landschap, bijna volledig onverhard. Deze route geef ik een 9.

59. Afwisselende en heel rustige wandeling. We hebben genoten. Dat begon al bij de start: we aten een heerlijk taartje bij Pannenkoekenhuis Kernhem.
    Bij de molen hebben we niet goed opgelet, dus we hebben een deel van de route andersom gelopen, maar dit mocht de pret niet drukken. Aanrader als je niet te ver wilt of kunt wandelen.

60. Prachtige afwisselende wandeling, deze klompenpad route gaan we zeker nogmaals lopen.
    Aanrader.

61. Mooie en afwisselende route, gewandeld in een middag. Even een aangename koffiestop bij ’t Doesburgererf, waarna het pad hervat. Weide, landbouw, bossen. Chapeau voor de bewegwijzering!

62. Mooi pad, afwisselend.
    Als 8 km te kort is, dan is dit pad heel eenvoudig te verlengen door de overstaproute (molenweg) naar Lunteren te nemen, bij de Bosweg vlak voor Lunteren rechtsaf en een paar honderd meter verder weer rechtsaf door een mooi gemengd bos met lange lanen en smalle kronkelpaadjes weer terug steken. Goed te doen via de app om weer uit te komen bij het opstappunt Belmont. Zo 16 km van gemaakt. Kan ook korter.

63. Wat een mooie en verrassende route gelopen.
    Doesburgermolenpad een onderdeel van het klompenpad.. Het is een route die ik erg kan aanbevelen, let tijdens de wandeling even extra op want ik heb een aantal stenen langs de route gelegd om gevonden/verplaatst te worden.

64. Dit pad gelopen (8km) samen met onze dochters van 5 en 7 jaar. Een mooi pad, afwisselend en zeker prachtig het gedeelte van de wandeling bij en rondom de Doesburgermolen. Genoten van deze wandeling, zit wel een minder stuk in.
    Minder vonden wij wel het vierkante stuk wanneer je de spoorbaan oversteekt en later weer terug oversteekt (gedeelte van Peteweg en Barteweg). Teveel rechte weg, zeker de Barteweg. Weinig afwisseling daarin en daardoor saai.

Verder goed bewegwijzerd, wij het kunnen vinden op de bordjes.

65. Vandaag dit pad gelopen en ondanks dat we voorbereid waren op wat onduidelijkheid in de route, zijn wij nabij de molen verkeerd uitgekomen en via de routeverkorter weer het pad opgepakt in de tegengestelde richting. We hebben als het ware een 8-tje gelopen. Leuke wandeling. Bij passeren van de molen werd deze net in werking gezet. Helaas geen los geld en rugzak bij ons om wat meel te kopen die op het tafeltje staat.

66. Ik (hard)loop deze route bijna wekelijks. Deze route is bijna geheel onverhard en zeer goed aangeduid; enkel op het punt van de Woutersweg naar de Barteweg moet je zeer goed opletten. s’Ochtend is er zeker kans op het zien van wild. Langs de route zijn genoeg zitplekken met afvalemmers met als hoogtepunt de Doesburgermolen!

67. Samen met mijn man dit pad gelopen, lekker vroeg in de ochtend van start gegaan, hierdoor was het heerlijk rustig. Mooi afwisselende route, door bos en licht glooiende landschappen. Goed op de markering letten, zijn wel 2x de fout in gegaan. Dus op de app gekeken en de route uit gelopen. Door het coronavirus, geen terrasjes, staan wel voldoende bankje om even te zitten.

68. Gisteren dit pad gelopen. Mooie route. Waarschijnlijk doordat ik zelf niet goed gekeken had, liep ik het laatste stuk fout en kwam ik terug over hetzelfde stuk als waarmee ik begonnen was. Extra fijn om te zien dat het zwerfvuil waar ik me op de heenweg aan geërgerd had nu al opgeruimd was.

69. Leuke wandelroute, heel afwisselend. Jammer dat ik in het Edese bos bij het raadplegen van de routekaart mijn wandel/skistok per ongeluk heb achtergelaten. Heeft iemand hem misschien gevonden?

70. Met veel plezier de route gelopen, praktisch in onze achtertuin. Markering goed op orde, enkel komende vanaf de Barteweg is markering weg voor afbuigen naar links richting Peteweg. Enkel hier voor de zekerheid app geraadpleegd.

71. Op 31 maart het Doesburgermolenpad gelopen. 4 jaar geleden dit pad ook al eens gedaan, toen was het een zoekplaatje met een A4tje als route beschrijving. Nu met de app maar ondanks dat gemak toch weer 3x fout gelopen… Goed op de bordjes letten dus en de app regelmatig raadplegen ? Verder een leuk pad, bos afgewisseld mij brede zandpaden door het veld (makkelijk met 1,5 meter te doen) De zon maakte de dag compleet ☀️ Een mooi pad in onze “achtertuin”

72. De gehele (vrijwel niet geasfalteerde) route geeft voldoende ruimte om te passeren. Dus de 1,5 meter afstand houden is goed mogelijk. Geen smalle stukken tussen prikkeldraad en sloot of holle weggetjes. Route is best wel gevarieerd. In het begin vooral door het buiten gebied en het laatste deel vooral door bosrijk gebied. In deze tijd van het jaar is er helaas geen veelheid aan bloemen. Maar het weer was prachtig vandaag.

73. Dit pad vandaag gewandeld. Ondanks de regen was het héérlijk. Een mooi pad. Het is idd meer 9 dan 8 km., maar dat maakt niet uit. We hebben met de klok mee gewandeld. Aan het eind, als je het bos uit komt bij het spoor, is het route bordje weg. Er waren daar net flink wat bomen gekapt. Waarschijnlijk is het paaltje omver gereden en ligt het daar ergens. Maar lig, je moet daar naar links ?. Bedankt weer voor deze mooie route.

74. Vandaag dit pad gelopen en mijn complimenten voor de juiste wegwijzering in het veld. Op 1 punt de app nodig gehad, verder totaal op de bordjes gelopen. Het was heerlijk weer en de route erg mooi en divers. Ik heb er van genoten! Dank jullie wel!

75. Vandaag in winterse sferen dit pad gelopen. Er is goed gebruik gemaakt van de paden om de route uit te zetten. Hulde daarvoor. Volgens mijn Polar app liepen we 9 km. Geen probleem overigens. Na afloop pannenkoek restaurant bezocht om weer op ’temperatuur’ te komen.

76. Gisteren de verkorte versie (ongeveer 5 km) van dit klompenpad gelopen. Het was prachtig zonnig herfstweer! Wat een mooi pad en wat een fijne afwisseling van mooie kronkelende bospaden en weidse uitzichten. Ik heb echt genoten. Met veel dank aan de vrijwilligers

77. Mooie route ’s avonds gelopen,

genoten van de wolken, en een aantal slingerpaden.

Het laatste stuk, miste ik op een aantal punten de bordjes (maar weer terug kunnen vinden uiteindelijk)

Laatste stuk langs spoor ook wat saai, verder helemaal top! Zowat geen asfalt 🙂

78. Vanmiddag het Doesburgermolenpad in tegengestelde richting gelopen.
    Een prachtige route en zeer goed bewegwijzerd.
    We hebben een paar kleine puntjes van aandacht.
    Het paadje langs de Doesburgermolenweg is ver overwoekerd. Daar mag wel met een maaimachine doorheen worden gegaan. Nu loopt iedereen op de weg.
    Ook na het oversteken van de Kernhemseweg mag rondje de paaltjes in het bos gesnoeid worden. Het gras steekt boven het paaltje uit. Succes.
    We gaan hem zeker nog een keer lopen met onze wandelgroep uit Leusden.

79. Vanmiddag dit klompenpad gelopen. Erg van genoten. Leuke, afwisselende route zonder stukken asfalt. Heerlijk door het buitengebied gelopen.

80. Opnieuw een leuk klompenpad.
    Afwisselende route, niet zo lang.
    Met veel genoegen deze route gelopen
    Bij terugkomst genoten van lekkere koffie bij Kernhem, een aanrader.

81. In april 2016 dit pad gelopen en daarna niet meer omdat de afstand wat kort is. Vandaag dit pad weer gelopen, nu vanaf de startplaats van het Meuluntersepad, het Hotel en Eethuys De Wormshoef. Dan loop je dus 2 x ongeveer 3,5 km de overstaproute, maar dat is geen straf, het is een mooie route, grotendeels zand, ook ruim 1 km asfalt.
    De hoofdroute is bijzonder mooi, erg landelijk en erg afwisselend aan de westkant (met een mooie molen) en meer bos aan de oostkant.
    Een prachtige wandelroute dus, maar de klompen kunnen wat mij betreft wel weer thuis blijven, niet een echt klompenpad. Helaas nog een minpuntje: In het bos aan de westkant lopen honden los. Een grote boxer sprong 2 x met zijn grote poten tegen mijn bovenlijf aan. Speels bedoeld, hij/zij was zeker niet kwaadaardig, maar toch. Ik hoorde de bazin roepen: “wat doe je nou weer”. Ze doen nooit wat, maar ze springen ongevraagd wel tegen je op. Ik ben overigens niet zo bang voor honden.

82. Vandaag is bekend geworden dat een Mountainbike route die voorzien was en 2x het Doesburgermolenpad zou doorkruisen in het stuifduinengebiedje de route niet zal doorkruisen maar zal er net langs zal lopen.
    Hartelijk dank aan een ieder die heeft meegewerkt aan deze oplossing, die weliswaar een teleurstelling zal zijn voor de de Mountainbikers, maar nu geen schade aan dit gebiedje dat is ontstaan in de laatste ijstijd vlak naast de eng waar in de voorlaatste ijstijd een uitloper gletsjer door heen liep. (Blijft ook behouden voor generaties na ons)
    Op hooguit 10 meter uit elkaar zijn afzettingen van 20000 (Weichselien) en 150000 jaar geleden (Saalien) te zien.
    Veel loop plezier en rust toegewenst. (Download de app en zie de info terwijl u loopt) (geen wifi nodig tijdens lopen maar wel gps)

83. Hallo Threshka,

Bedankt voor je opmerkzaamheid en het doorgeven van de exacte locatie waar de routebordjes verdwenen zijn.
    Binnenkort zal de route gecontroleerd worden door een vrijwilliger. We hebben hem gevraagd de verdwenen routebordjes te vervangen/ herstellen.

We wensen u nog veel wandelplezier op de klompenpaden,

Annemarieke van der Hoeven,
    Coördinator vrijwilligers Doesburgermolenpad

84. Andere wandelaars hadden ons er al attent op gemaakt, maar er missen helaas een aantal bewegwijzeringsbordjes, in het bosje bij de Wildzoom (bezienswaardigheid nr 9). Als je geen kaart bij je hebt, is er de mogelijkheid om bij de “Wildzoom” gewoon rechtdoor te lopen.
    We hebben genoten van deels een mooi herfstkleurenpad.

85. 18 Oktober gelopen, dit erg mooie pad gedeeltelijk over teer-gras & zandpaden, ook in het bos gedeelte prima paadjes goed voorzien van route bordjes. In het najaar ook een aanrader weidse blik en goed herfstweer. Leuke omgeving bij de molen , genoeg bankjes om de omgeving op je te laten inwerken. Dank aan de uitzetters. ( mijn 20e pad…. 1 van de beter verzorgde )

86. onze top 3. Wat een mooi pad. Duidelijke bewegwijzering, veeeeeeeel bankjes, geocachjes en heerlijk afwisselend. Wij hebben genoten van ons 20e klompenpad ?

87. Ik had iets meer van dit pad verwacht gezien de enthousiaste reacties. Misschien door de ontzettende droogte overal, alles zag er verdord en geel en gortdroog uit, denk dat dat wel mijn mening beïnvloed heeft. Misschien nog een keertje proberen, als de velden groen zijn en de natuur er weer wat frisser uitziet. Dan denk ik dat dit een leuk pad is om te lopen.

88. Als beheerder van landgoed Kernhem ben ik heel blij met dit pad. Het wordt heel goed belopen. Route is relatief kort, 8 km dus ook geschikt voor mensen die een korte route willen lopen! Bij Doesburgermolen zijn bijenranden ingezaaid en ook randen met zonnebloemen langs het klompenpad. Bijenrand bij de molen bloeit begin juli.
    Het Doesburgermolenpad behoort bij de top tien van meest belopen klompenpaden in Gelderland. Bijzonder!
    Met dank aan de vrijwilligers die dit pad onderhouden!
    Fijne wandeling!
    Bert Budding
    beheerder landgoed Kernhem gemeente Ede

89. Wat een geweldige tocht, zeker voor kinderen veel te zien. Veel afwisseling. De jongens vonden het jammer dat ze klaar waren. Mogelijkheid tot een picknick want er zijn bankjes aanwezig. Echt een aanrader!!!

90. Als je de naam klompenpad hoort, denk ik aan paden over boerenerven, langs sloten en door weilanden. En soms ook nog wel een kerkenpad. Maar aan die omschrijving doet dit pad helemaal niet. In het begin en aan het einde is het een boswandeling en daar tussendoor een wandeling door de velden en over de enk. Wil dat zeggen dat het geen klompenpad is. What ever zou ik zeggen. Of het nu wel of niet de naam verdient van klompenpad is verder niet belangrijk. Het staat bij de klompenpaden en is een der mooiste die ik tot nu toe heb gelopen. Juist de wisseling van de landschappen op enkele vierkante kilometers maken het mooi. Met plezier heb ik hier gelopen op dit vijfsterrenklompenpad.Het wordt tijd voor Michelinsterren op klompenpaden. Deze verdient er meerdere. Hulde voor alle vrijwilligers die dit pad hebben gerealiseerd. Een enorme aanrader!!

91. Hartelijk bedankt voor het plaatsen van uw reactie. Leuk om te horen dat ons klompenpad door u gewaardeerd wordt. U bent van harte welkom om het pad nog eens te bezoeken (wellicht in een ander seizoen) om u opnieuw te laten verrassen door het mooie landschap,

Annemarieke van der Hoeven,
    Coördinator Doesburgermolenpad

92. Okay, we hadden vandaag ook wel geluk met het weer, maar de route was erg leuk. Afwisselend landschap, leuke paadjes, goed aangegeven; Een aanrader!

93. Om de drukte op de hei in deze tijd van het jaar te vermijden vandaag dit klompenpad gelopen en daar absoluut geen spijt van gehad. Mooie rustige route en een echt klompenpad met afwisseling (bos en agrarisch landschap), leuke zandweggetjes en weinig asfalt. Voor ons 1 van de mooiste klompenpaden die we tot nu toe gelopen hebben en zeker aan te raden.

94. 10 uur de auto in en op weg naar Ede .onder mooie weersomstandigheden dit pad gelopen met 5 personen. We waren het allemaal eens prachtig pad veel afwisseling en goede bewegwijzering van de klompjes . We lopen altijd op de klompjes . En wel met de folder bij de hand voor informatie onder weg. Hartelijke dank aan de vrijwilligers die het zo goed onderhouden. Ga zo door. Met vriendelijke groet Fam . Nieuwenhuis uit Apeldoorn PS volgens onze tellers is die 9 KLM. En geen 8.

95. zaterdag 25 maart dit pad gelopen. hele goede bewegwijzing. Het toppertje was de molen.
    Al snel kwam de molenenaar naar ons toe om uitleg te geven en ons mee naar boven te nemen.
    zeer stijle trap maar prachtig om de molen in werking te zien. Aangezien er veel wind stond konden we goed voelen hoe de molen schud en kraakt.
    Verder een mooie omgeving en zeer goed begaanbare paden.
    Compliment voor de vrijwilligers

96. 16 maart 2017, stralend weer en op naar het Doesburgermolenpad.
    Klompen aan en gaan. Onderweg een stop bij landwinkel ’t Doesburger Erf. Achter de winkel, op een bank in de zon, even een cappuccino, lekkah.:). Weer op pad en kwam een medewerker tegen die met jeugd met een beperking bezig was, op dat moment hout kloven. Vrijwilligers, wat een pracht initiatief vergeleken bij onze overheid die ook hiervan de handen heeft teruggetrokken.
    Torenvalk, specht, eekhoorn, hazen, bos, weilanden, heerlijk afwisselend. Er is een stuk in het bos dat zelfs geveegd was, wat een service:). Ook hier weer veel foto’s genomen. De bewegwijzering is uitstekend. Terug bij het startpunt aangekomen heerlijk eten bij het mooie en gezellige Pannenkoekhuis Kernhem.
    Wederom een dagje puur genieten. Het geheel smaakte naar meer.:) Bedankt allemaal, thumbs up!

97. Onlangs pas bekend geworden met klompenpaden. 14 maart de eerste gelopen en we gaan er meer doen. Prima indruk van de route en perfecte bewegwijzering. We lopen ook het Pieterpad, ook een aanrader, maar wat klompenpaden als voordeel heeft is dat je een rondwandeling maakt. Dus terug bij het beginpunt. Kortom.. eerste indruk perfect en als gezegd… we gaan er meer doen..

98. Het Doesburgermolenpad met een stukje extra, het was genieten, mooi pad, geweldige natuur, het extra sausje van Koning Winter maakte het helemaal een sprookjesachtige wandeling. Mijn dag kon niet meer stuk. Lees mee en geniet, http://www.anita0407.waarbenjij.nu voor mijn hele verslag. Bedankt bedenkers van dit pad.

Wandelgroetjes,

Anita

99. Op deze lekkere, frisse maandagmorgen in januari een heerlijk pad gelopen. Volgens de stappenteller goed voor 9,2 km. Het bos, de weilanden en akkers waren nog bedekt met een dun laagje sneeuw en je moest af en toe goed kijken waar je de voeten neerzette. De ondergrond was hard, soms wat glibberig en her en der een dun laagje ijs. Maar wat was het een mooi gezicht!
    De route is afwisselend, weinig over asfalt en over het algemeen goed aangegeven. Alleen na de Doesburgermolen (linksom wandelend) was het niet duidelijk dat je schuin over moest steken , het weggetje in…Op de klompenpaden app kun je het goed zien.
    De vogels waren goed te horen en te zien en diverse andere dieren liepen nog in het land (paarden, schapen).
    Helaas heeft Pannenkoekenhuis Kernhem nog steeds haar deuren niet open op de maandagmorgen. Dus voor een lekker broodje nog even de Wormshoef in Lunteren aangedaan, die net een goede recensie had gehad in de regionale kranten.
    Bedankt vrijwilligers voor ook dit pad!!

100. We hebben deze route gelopen op een mooie nazomerdag. Om half 4 vertrokken en om kwart over 5 hadden we echt zin in een bakje koffie. Ineens zagen we vlakbij een molen een bordje met RUSTPUNT staan !! Het heet IN GOEDE AARDE !!
    Yes !!! We liepen erheen en tot onze verbazing zagen we een grote open schuur met daarin een geweldige zelfbediening. Koffie apparaat met heerlijke koffie/cappuccino. Cake of Chocola mochten we uit de koelkast pakken.
    We keken elkaar aan en vonden het ongelofelijk. Er was ook ijs in de andere koeling….Nou Ja….. Wat een gastvrijheid, wat een vertrouwen, We deden onze gemaakte kosten in de gleuf van het geldbakje en lazen op een brief aan de muur dat we in de tuin een mooi plekje konden uitkiezen. Maar onder de berk zouden we een mooi uitzicht hebben. Ja want er is ook een pluk tuin !!
    Een maal met ons heerlijke bakkie en een zalige homp met verrukkelijke cake, streken we neer op lekkere luie tuinstoelen onder die berk.
    Ondergaande zon en dan DIT !!!! Wat een feest !!! Het ontroerde ons !! Dit klompen pad gaan we nooit meer vergeten en zeker nog eens overdoen want naast de cakedoos in de koelkast had ik “chocola ” zien staan op de deksel van die andere doos ……tja……wat zou daar hebben in gezeten. Hihihi….
    Ons advies… ga het echt eens proberen ! Zeker een onvergetelijke ervaring.
    O, ja er kwamen ook nog hordes solexen voorbij tijdens deze route…zo leuk ……soort van reunie van deze gasten. Maar lopen op het Klompenpad, weliswaar zonder klompen, is wel veeeeeel leuker !!

101. Prettig te bewandelen pad met veel variatie in het landschap bestaande uit bos, weiland en akkerland en bovendien is het een cultuurhistorisch interessant gebied. Het pad is met liefde en zorg onderhouden, complimenten voor de boeren en vrijwilligers die hieraan werken. Lengte van het pad was ook precies goed.

102. Heerlijk genoten van dit mooie klompenpad. De bewegwijzering was perfect. Dank aan de boeren die hun land open stellen om deze mooie route te kunnen lopen. Daarna lekker koffie gedronken bij Klein Zwitserland met een lekker koffiekaatje.

103. Beste Cees,

Inderdaad is vorige week op mysterieuze wijze het startpaneel van het Doesburgermolenpad verdwenen/gestolen. Inmiddels is het paneel licht beschadigd terug gevonden. Het paneel wordt binnenkort teruggeplaatst

Nog veel wandelplezier op de klompenpaden, met vriendelijke groet,

Erik van Eek
    Beheer Klompenpaden Gelderland

104. Vandaag het klompen pad gelopen, ik heb alleen de korte route gedaan, volgens route app op telefoon is dit 3.2 km.
    een erg mooie route. Het viel mij wel op dat het startpaneel bij het pannekoekrestaurant weg is.

105. Beste Dorothée,

Jammer dat de route van het Doesburgermolenpad niet voldoende duidelijk was. Er zijn op deze route vanwege een routeverlenger en een aanloop- en een verbindingsroute wel enkele ingewikkelde punten voor wat betreft de bewegwijzering in het veld.

Overigens geldt voor alle klompenpaden (en zo staat dat ook vermeld op de website) dat het aan te raden is om naast de bewegwijzering in het veld (paaltjes met plaatjes of stickers) ook gebruik te maken van of de gratis app voor de smartphone, of de folder met kaartje plus achtergrondinformatie (à € 1,50 verkooppunten op http://www.klompenpaden.nl), of van het eenvoudig uit te printen kaartje op deze zelfde website (gratis). Het aanbrengen van markeringen is lokaal soms aan beperkingen onderhevig en op knooppunten van een 2-zijdig gemarkeerde route complex, vandaar deze aanbeveling.

Nog veel wandelplezier op de klompenpaden, met vriendelijke groet,

Erik van Eek

106. Hallo,

We hadden veel zin om dit pad te lopen, het weer was er goed genoeg voor!
    Helaas ging het al snel mis, ongeveer het derde bordje was niet te vinden….we hebben dus zelf maar wat rond gelopen. Helaas, helaas, dat haalde het niet bij ‘wat vast een mooie route’ zou zijn geweest!

Hopelijk kan hier wat aangedaan worden,

Dorothée

107. Vandaag eerst Nederwoudsepad gelopen (14 km) en daarna Doesburgermolenpad. Van de startplaats bij de camping bij Daatselaar naar opstappunt Hotel Belmont is 10 km (met de auto).
    Dit is een heel mooi pad, ik kende deze omgeving niet. Veel bos. Erg genoten.
    Eerst aan de westkant van het kippenspoortje naar Kernhem gelopen en terug dus aan de oostkant. Alleen de spoorovergang bij Kernhem was (definitief) gesloten. Moest dus zo’n 500 meter richting industrieterrein lopen om daar over te steken. Dit staat (nog) niet op de plattegrond van de site.
    Iedereen weer bedankt.

108. Gisteren zondag 20 maart hebben wij deze wandeling gelopen met de klok mee, zodat je eindigt met een stuk groen en dat is altijd plezierig, De route is volgens de gps 8,4 km en zeer afwisselend. Wederom een mooi klompenpad en een uitstekende bewegwijzering. Alleen bij de molen even oppassen maar als je ook de app gebruikt is het makkelijk.
    De auto stand geparkeerd bij het pannenkoekenhuis en zowaar geopend op zondag. Dat was ook een pluspunt. Vrijwilligers opnieuw bedankt. Op naar het volgende pad.

109. Heerlijke wandeling, start bij een van de oudste landgoederen van Nederland, Kernhem.
    Vandaag 15 februari nog veel sneeuwresten onderweg wat een prachtig effect geeft bij de Doesburgermolen.
    Wij hebben genoten van deze wandeling

P.s. Idd even opletten bij de molen links af hihi

110. Vrij kort na de zomerstorm heb ik dit pad gelopen met één van mijn wandelmaatjes. Een pad nabij het spoor van de Valleilijn was versperd door bomen. (pad dat op de weg langs het spoor uitkomt, waarna je even langs het spoor loopt tot aan een overgang waar je alweer vlakbij Kernhem bent). Ik heb daarover een mail gestuurd, die ook is beantwoord. Vandaag kwam ik weer langs het pad: het is keurig opgeruimd. Van één van de omgewaaide bomen zie je de stronk nog ligeen aan de kant, afgezaagd om de doorgang weer vrij te maken: goed gedaan dus!

111. Begin september hebben wij dit pad gelopen, de begwijzering was prima, een mooi afwisselend pad, genoeg parkeergelegenheid bij huize Kernhem. een aanrader.

112. Vandaag 05-08-2015 genoten van deze prachtige route. Zeker een aanrader!! B&T Ede.