Kelrepad

Ontdek Kilder. Loop over boerenland, door het bos en glooiend buitengebied van Kilder. Klompen aan, rugzak op en gaan!

Wandeling: het Kelrepad (13 km)

Route verkorten: U kunt de route verkorten tot 11 km. Dit staat op de kaart aangegeven en is onderweg als zodanig gemarkeerd.

Route verlengen: U kunt de route verlengen tot 16 km. Dit staat op de kaart aangegeven en is onderweg als zodanig gemarkeerd.

Startpunt: Dorpshuis ’t Kelrehuus, Zuiderstraat 12 in Kilder

Opstappunt: Hoek Loolaan-Zeddamseweg in Kilder

Openbaar vervoer: Bushalte Dorp in Kilder

Markering: Blauwe markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u zowel links- als rechtsom kunt lopen.

Route combineren: U kunt het Kelrepad combineren met het Staickheimerpad. Overstappunten en -routes zijn aangegeven op de kaart en in het veld.

1. Gisteren eerste deze wandeling gemaakt en daarna het Bevermeersepad gelopen. Het Kelre pad is mooi. De verlenging rondom de plas voegt (idd) niet zo heel veel toe. Ik had ook het idee dat er aan het einde van de omleiding (gelopen vanaf Land van J.K., de plas rond, na de slagbomen de weg oversteken en dan kom je weer in de buurt van dat survivalterrein) een pijl wat verwarrend staat.
    Verder prima aangegeven, wel heb ik een moment gehad dat ik graag een logo had gezien (of ik heb er over heen gekeken, gelukkig niet verkeerd gelopen). Dat is op het moment dat je ergens hoog in de bossen bent en dan naar beneden loopt en dan passeer je enkele kruisingen en ‘pas’ bij de Duits eenmansbunker – aan de voet van de heuvel – zag ik weer een logo.

2. Echt een mooi pad,weinig verhard,we wilden starten bij het startpunt,bij de voetbalvelden,maar hier was de parkeerplaats al helemaal vol! Uitgeweken naar de parkeerplaats bij t opstappunt bij t Bergherbos,hoek Loolaan-Zeddamseweg,achteraf een veel mooiere plaats om te staan(zou ook veel mooiere plek zijn voor startbord),na afloop hier nog even aan picknicktafel gezeten met mooi uitzicht! Begonnen dus door t Bergherbos,fantastisch, heerlijke hoogteverschilletjes ,mooie paadjes en uitzichtpunten !Bij t Kilderseveld een leuk stuk door de weilanden,dan ri. Kilder,om vervolgens op de Loolaan naar Stroombroek te komen.Hier pakken we de verlenging dan ook mee,de ronde rondom het meer,dit stuk loop je geheel op een fietspad,er is genoeg te zien(denk zomers nog meer),maar het is zo,n ander gedeelte dan de rest vh klompenpad, leuk, maar heeft geen toegevoegde waarde voor dit klompenpad. (Onze mening,houd niet weg dat t een leuk rondje is) Gelukkig is de route terug vanaf t meer naar t opstappunt weer afwisselend en door de natuur.Een prachtig klompenpad, weer genoten vandaag,pad 111 voor ons !

3. Afgelopen dinsdag dit pad gelopen. Wat een prachtig pad is dit. We hadden veel geluk; het had gesneeuwd en de zon kwam door, dat staat garant voor mooie foto’s. Het gehele pad is erg mooi, met name het Bergherbos.

4. Vandaag weer wandelaars met 2 grote honden aangesproken op ons stukje Klompenpad. Het hondenverbod geldt blijkbaar niet voor hen. Hoe krijgen we het in hemelsnaam tussen de oren van mensen om de viervoeters thuis te laten! Ons landschapje staat open voor wandelaars die van het landschap houden en die begrijpen dat honden wilde dieren verjagen. De konijnen, egels, de spaarzame das, de reeën. Laat je hond aub thuis op ons Klompenpad. Dat is de afspraak.

5. Vandaag dit mooie pad met de verlenging rond Stroombroek gelopen. Gevarieerde landschappen en schitterende uitzichten. Een aanrader! Vrijwilligers, bedankt voor het onderhoud en de bewijzering.

6. Een tropisch warme septemberdag werd voorspeld, dus voldoende water mee en vroeg op pad gegaan voor het lopen van dit klompenpad. Makkelijk parkeren bij de start, altijd fijn. Een mooi afwisselend en goed onderhouden pad. Akkers, bloemenvelden, bos en glooiende heuvels. Veel lijsterbes en tamme kastanjebomen langs het pad. Het werd toch al snel heel erg warm en dat maakte de 13 km al met al alsnog een pittige wandeling. Gelukkig ook wat schaduw in het bos. De beesten hielden zich schuil, we zagen slechts een eekhoorn en een buizerd. Terug bij de auto een heerlijk koud blikje uit ons wandel-koeltasje. De gebruikelijke beloning en vandaag wel heel erg verdiend. Bedankt, vrijwilligers van dit pad!

7. Vandaag dit pad gelopen met de verlenging rond Stroombroek.
    Wat een fantastisch pad. Ik vind de Achterhoek nog mooier dan de Veluwe, meer variatie.
    Gelopen tegen de klok in. Mij is gebleken dat de “beklimming” van de Kale Jacob dan makkelijker is dan van de andere kant (dan veel korter en steiler).
    Het gedeelte waar loslopende honden zijn toegestaan hoeft voor mij niet, jammer.
    Boven op het plateau van de Kale Jacob heb ik een prachtige foto kunnen maken van een ree.
    Helemaal gelopen op de bordjes, uitstekende bewegwijzering.
    Rondje Stroombroek vond ik wel leuk. Wij komen altijd in Bussloo, dat is 2,5 maal groter en ook van Leasure. Omtrek Bussloo 8 km en van Stroombroek ongeveer 3 km.
    Hard is ongeveer 25% en dat is weinig, hier zelfs te verwaarlozen, overal rustig.
    Zojuist lees ik het stukje van Jessica Winter. Waren alle mensen maar zo tolerant en begrijpend. Hulde voor deze vrouw.

8. Vanavond trof ik iets naast het graspad in onze landschaptuin loopt- vlak voor het overstapje door de heg, iets wits aan. Een stevige dot wc-papier! Ik snap het dat je aan het eind van je wandeling behoefte hebt aan een toilet. En nee, ik vind het niet leuk dat mensen onze tuin als openbaar toilet gebruiken. Maar vooruit, als je nodig moet.. Maar echte natuurliefhebbers nemen dan toch hun gebruikte wc-papier in een plastic zakje mee!

9. Graag gedaan Anna. Met dank aan de timmerman van de klompenpaden Gert Jan en onze vrijwilliger Johan die het gaas er over heeft gespannen.
    groet van Anneke

10. Beste vrijwilligers,

paar maanden geleden heb ik aangegeven dat het opstapje vlak voor het eindpunt (linksom lopend) voor mij echt te hoog was. Gisteren heb ik weer genoten van dit prachtige Klompenpad! Heerlijk weer met mooie Hollandse vergezichten en dito luchtpartijen!
    Nogmaals bedankt voor het uitzetten en bijhouden van dit Klompenpad. Natuurlijk was ik ook benieuwd naar het opstapje, en wat fijn om nu een mooie opstap tegen te komen met twee treden! Bedankt voor het oppakken en herstellen van deze ‘horde’ :))

Hartelijke groet Anna

11. Dag Arie,
    Dank je wel voor de complimenten voor ons Kelrepad. Mooie foto’s heb je gemaakt.
    Groet van Anneke

12. 14 juli dit mooie klompenpad gelopen. ( Mijn 82e) Een van de weinige paden waar je een paar stukken dwars door de landerijen loopt. Veel akkers met randen met wilde bloemen. Mooi stuk bos. Het klimmetje naar de Kale Jacob vond ik stevig 🙂 Beloning: het bankje met mooi uitzicht. Een stukje historie bij de Kochbunker. Onderweg besloot ik ook de routeverlenger te lopen. Leuk rondje Stroombroek. De hele route staat goed aangegeven. Paden goed onderhouden. Kortom mooi klompenpad. Een fotoimpressie op mijn website: https://www.arievanhensbergen.nl/

13. 30 juni dit mooie pad gelopen . Helaas geen bordjes gezien voor de omleiding bij het festival. Gelukkig hebben we de app!

14. Vanaf nu 28 juni tot eind volgende week 7 juli is het niet mogelijk om over het terrein van Markant te lopen. Er wordt daar een festival georganiseerd genaamd: Lago Lago festival.
    Met tijdelijke bordjes hebben wij een omleiding aan gegeven.

15. Prachtig klompenpad !!!! Mooie heuvels bossen en landerijen complimenten
    Wij hebben de 16 km gedaan en meer dan dubbel en dwars de moeite waard met de verlenging konden we in de recreatie plas ook nog heerlijk het water in 🌞🌞

16. Eerder liepen we dit pad vlak na de opening, dus een ander jaargetijde. Vandaag genoten van weidebloemen, goudgele akkers, biddende roofvogels, koele bospassages en mooie vergezichten. Wij eindigden met de route dwars over het weiland, dat kort daarvoor bemest was. Bijzondere ervaring. Geen last van het afstapje . Kortom, een heel afwisselende route en een aanwinst voor de verzameling klompenpaden.

17. Afgelopen donderdag (1 juni) liep ik dit pad. Zodra je bij de (doorgaande) weg vandaan bent, wordt het heerlijk rustig. Je loopt eerst letterlijk dwars door de groene velden, met zicht op het hoger gelegen Bergherbos.
    Ik liep tegen de wijzers van de klok in, incl de verlenging rond recreatieplas Stroombroek.
    Het overstapje waar hieronder over geschreven wordt is vanaf deze kant goed te nemen. Vanaf de andere kant moet je iets beter opletten, omdat je een stap naar beneden zet.
    Het (grote!) gedeelte door het bos vond ik erg mooi. De stilte werd opgevuld door vogelgeluiden. De Kale Jakob zorgt voor wat serieuze hoogtemeters – ik waande me even in Zuid-Limburg … Op het hoogste punt is er een prachtig uitzicht!
    Vrijwilligers, bedankt voor het onderhouden van dit mooie klompenpad!

18. Het overstapje is nog niet gemaakt. De timmerman was eerst op vakantie en nu moeten andere werkzaamheden eerst nog afgemaakt worden. Daarna wordt er een afspraak gemaakt..
    groet van Anneke coördinator beheer Kelrepad.

19. Beste wandelaars,

Zodra de timmerman terug is van vakantie komen er aangepaste opstapjes.

groet van Anneke
    coördinator beheergroep Kelrepad

20. Wij hebben dat “hoge” opstapje gespot (van een vorige reactie). Namelijk bij het verlaten (bij tegen de klok inlopen) van het Kilderse veld naar het weggetje dat overigens ook Kilderse veld heet. Het prikkeldraad is keurig samengebonden. Maar direct op zo’n 5cm daarvoor heb je een flink hoogteverschil. Ik ben 1,85m lang maar kon daardoor mijn voet nauwelijks over het prikkeldraad krijgen. Dat je de andere kant op een buiteling kan maken lijkt ons logisch. Wellicht is een echt opstapje met plankje en stevige paal hier zinvol. Verder is dit overigens een prachtig en zeer afwisselend pad.

21. Hele mooie route met een prachtige berg! Met de klok meegelopen, de klim was prima te doen en ging geleidelijk omhoog. Veel rupsen in de bomen deze tijd van het jaar, soms aan hun draadje in groepjes bungelend over het pad. Makkelijk te omzeilen en ze doen niks, ook niet als je er een op je krijgt, niks aan de hand. Verder een paar superleuke delen over een aantal mooie velden. Aanrader!

22. Heel goed onderhouden pad goed aangegeven mooi afwisselend en n beste klim erin in t bos heel mooi bedankt mensen

23. Beste vrijwilligers,

Hartstikke bedankt voor het onderhoud van dit supermooie wandelpad.
    Prachtige afwisseling in het landschap en zeer goede informatie op diverse punten.
    Voor mij helaas geen patrijs vandaag maar wel 3 reeën, goudfazant, grote lijster en de eerste jonge meerkoet gespot.
    Dit is een typische 4 seizoenen wandeling dus tot over 3 maand.

grt Richard

24. Hallo Anna,

Allereerst fijn om te horen dat jullie genoten hebben van het Kelrepad!
    Betreffende het opstapje. Om een richtlijn te bepalen hebben we vanuit Klompenpaden een hoogte van opstapjes vastgesteld op circa 40 cm. Dit om te voorkomen dat dit op alle Klompenpaden verschilt. Erg vervelend dat dit tot een val heeft geleid, ook al was deze zacht.

Beheer Klompenpaden Gelderland

25. Vandaag de 16 km route gewandeld. Een mooi klompenpad over land en door bos. Bedankt voor het uitzetten en verzorgen van deze route!
    Een kleine opmerking: wij zijn linksom gewandeld en kort voor we weer bij Kilder waren moesten we via zo’n plankje over de afrastering heen. Dat opstapje was iets te hoog voor mijn niet al te lange benen, dus dat ging niet helemaal goed, gelukkig viel ik zacht. Misschien dat daar, voor de kleineren onder ons, iets aan gedaan kan worden?
    Verder dikke pluim!

26. Dit pad gewandeld op zaterdag 12-2, een mooie dag voor ’t carnavalsfeest in Kilder. Niet veel zon, maar droog. Je ziet de stuwwal mooi liggen, en op t westelijkste putje kwam er nog eventjes een zonnetje doorpiepen. Ook het Bergherbos is mooi, de Kale Jakob op is een steile klim (we liepen tegen de klok in), met als bekroning een mooi uitzicht. Ook het dichte berkenbos daarna was zeker fotogeniek. De lus bij ’t Stroombroek genoot niet onze bekoring, maar daarna kwam weer een fraai uitzicht op de stuwwal. We kijken terugg op een geslaagde wandeling. Dank aan alle vrijwilligers.

27. Vrijdag 10 februari 2023

Dit klompenpad begonnen met een flets zonnetje en wat mistflarden. Een heerlijk afwisselend pad met in het bos een verrassend steile bult maar vervolgens met een prachtig uitzicht richting de Veluwse vallei. Complimenten voor de mensen die dit pad hebben uitgezet.

28. Weer geïnspireerde door de film van de goeroe wandelaar Hiking Dutchman (Steven).
    Hebben we deze dag het Kelre klompenpad gelopen, het is een goed uitgezet en veelzijdig klompenpad.
    Met mooie vergezichten in dit glooiende landschap.
    En het was ondanks de vele regen van de laatste tijd, goed te belopen.
    Geen modder wat je zou verwachten, en keurig verzorgd.
    Met dank aan de vrijwilligers, en diegene die hun grondgebied beschikbaar stellen.

29. Dit pad is weer een mooie aanwinst. Zeer afwisselend met weiland, bos en mooie klimmetjes naar fraaie uitzichten. Kilder in en uit is even een stuk verhard en minder aantrekkelijk en ook de ronde om de plas vonden wij niet echt iets toevoegen. Maar verder zeker de moeite waard om voor op pad te gaan.

30. Op 19/1 dit mooie pad gelopen en genoten. Heerlijk fris weer met een zonnetje, prachtige vergezichten, grote stukken door het “open land”, mooi geaccidenteerd terrein, mooie klim door het Bergherbos met prachtig uitzicht vanaf “Kale Jacob”. Veelal onverhard en goed aangegeven. De verlenging langs de recreatieplas is landschappelijk en natuurlijk het minst interessant maar aardig om even langs de lopen. Toen wij terugliepen langs de weg naar Kilder was het wel even heel goed opletten om de aanduiding te vinden (die wij niete zagen) die aangaf dat wij over dienden te steken om voor Kilder linksaf te gaan.
    Prima klompenpad en zelfs na dagenlang regen heel goed te lopen, wederom een prima wandeling (de 113e maal).

31. Heb niet heel veel toe te voegen aan de reacties hieronder, prachtig pad! Komt in mijn top 10.

Wel aardig om te vermelden dat ondanks alle regen van de afgelopen dagen/weken dit pad uitstekend begaanbaar is. Zelfs de stukken door het weiland. Komende weken kan het wel eens een blubberboel worden langs de rivieren dan zeker deze eens lopen!

32. Op 3 januari het verlengde Kelrepad gelopen. Een prachtige route, afwisselend weiland en bos. Zelfs een beklimming naar de top van een heuvel waar je een prachtig uitzicht hebt over het landschap. De verlenging was aardig maar geen must om te lopen. Zeer goede bewegwijzering, dat was maar goed ook want het bereik is slecht, dus even de app raadplegen is er niet bij. We hebben er weer van genoten.

33. Vandaag liepen we de 13 km variant. Ofwel de normale lengte van het pad. Het begon en eindigde wat minder. Langs verharde wegen & auto’s.
    Maar toen begon het direct veel leuker en mooier. We doorkruisten weiland / akkerland en liepen uiteindelijk het Bergherbos in (na wat omzwervingen).
    Erg mooie delen zagen we, terwijl het een gewone droge winterdag was. In de lente en zomer is het pad vast nog veel mooier.
    Het leek af en toe wel Frankrijk of Zwitserland. Kleine klimmetjes en afdalingen door soms sprookjesachtig bos.
    Zeer de moeite waard, 80 tot 90% onverharde paden / wegen. Top 10 pad !!

34. We hebben deze mooie route in een winters landschap gelopen. Incluis de ronding om de Stroombroek plas kwamen we op een totale afstand van ruim 18km. Hij is prima gemarkeerd. Het trapje door de heg aan de beekseweg in Kilder zouden wij voorzien van kippengaas aangezien hij spiegelglad was. Bij Horeca onderweg zou ik ook het eetcafe bij het Landal greenpark (Palestra) vermelden. Afhankelijk van het seizoen kunnen horeca gelegenheden gesloten zijn.
    Complimenten.

35. 13 november 2022
    Wij hebben een prachtige afwisselende wandeling gelopen. Overal prima aangegeven. Fantastische herfst kleuren. Zeker een aanrader.
    Complimenten aan de vrijwilligers en boeren.

36. Fraaie nieuwe aanwinst;

Vandaag onder een heerlijk herfstzonnetje dit mooie nieuwe klompenpad gelopen.
    Wat een variatie; weilanden, bossen, vergezichten. De route is goed aangegeven, wel één keer verkeerd gelopen, kwamen uit op het Landalpark, bij de routeverlenging, niet goed op de stickers gelet, maar dan is daar klompenpadapp, dus ben je zo weer de goede weg😀
    Wij vonden trouwens, in tegenstelling tot de schijvers hieronder,de verlenging, om de recreatieplas Stroombroek heel mooi, dus wel een goede aanvulling. Daarna op de Loolaan even wat verwarring, want daar ging de “gewone” route om een watertje, maar je moet echter gewoon rechtdoor, nog even de verlenging volgen. We hebben genoten, dank aan alle vrijwilligers en landeigenaren die dit mogelijk hebben gemaakt.

37. Beste Gerrie,

Dank voor uw berichtje. Ik vraag de vrijwilligers die het beheer van dit
    Klompenpad verzorgen om even te bekijken wat hieraan gedaan kan worden.

Team Klompenpadenbeheer

38. Vandaag de 16 km versie van dit “nieuwe”pad gelopen.
    …WE HEBBEN GENOTEN;.Dwars over graslanden, heuvelachtige vergezichten, de herfstkleutren, mooie uitzichten, Het mooie Bergherbos met het ( voor ons zeer toepasselijke 🙂 uitkijkpunt Kale Jacob, de bijzondere Kochbunker ( hadden nog nooit van gehoord), de mooi gekozen paadjes: Echt allemaal prachtig.Een klompenpad zoals wij denken dat een klompenpad hoort te zijn. een topper………….maar
    Maar ook eerlijk: voor ons had de verlenging om de recreatieplas Stroombroek absoluut geen enkele meerwaarde. jammer zelfs. Laat er maar uit. Het doet eerder afbreuk aan de rest van het mooie pad.
    De route was goed te volgen en het pad was top onderhouden. Compliment aan alle vrijwilligers, dankjulliewel voor een super wandeldag

39. Zaterdag 5 Nov. dit prachtige pad gelopen. Het was druk met de wandelaars. Het pad heeft idd. alles wat een klompenpad moet hebben. Had het pad linksom gelopen. Het stukje langs de doorgaande weg neem je maar voor lief. Soms kan het niet anders.
    Daarna het weiland in. Daar ging het met de route fout. Je moet op een gegeven moment richting de houten afzetting voor paarden lopen. Maar volgden het pad langs de slootkant. Kwamen toen op de verharde weg. Misschien niet duidelijk aangegeven?
    Waren gelukkig niet de enige. Een boer die wandelaars zag lopen, was zo vriendelijk om te vertellen hoe we weer op het pad kwamen. Waren niet de eerste deze ochtend. Misschien toch even een aandachtspuntje.
    Het Berghse bos was prachtig in de herfsttinten. Een mooie klim naar uitkijkpunt Kale Jacob. Goed voor je conditie.
    Verder staat de route goed aangegeven.
    Alle jaargetijden lijken mij prachtig om dit mooie pad te lopen.
    Boeren en vrijwilligers bedankt. Zonder jullie hulp was dit mooie pad er niet geweest.

40. O, wat een dag. Heerlijk wandelweer, prachtige streek en fijne afwisselende route.
    En weer zo’n mooie papieren brochure plus duidelijke kaart.
    Fraaie foto’s en zinnige informatie.
    De twee foto’s behorende bij de tragedie uit de Tweede Wereldoorlog vind ik een mooie keuze.

41. Het Kelrepad rond Kilder in de Achterhoek is net een week geopend. Het is een erg afwisselend klompenpad: weilanden, prachtige bossen, smalle en brede paden wisselen elkaar af.
    Kunnen we dit klompenpad tot de toppers rekenen? Bekijk de video en oordeel zelf.
    video: https://youtu.be/zR1HBgVKTvA

42. Aanvulling op de sjaal: hij hangt op de paal van wandelknooppunt R76 in de buurt van beschrijving nr 4 op de route .

43. Op 27 oktober deze nieuwe wandeling gelopen en geparkeerd bij het Dorpshuis. Bij het informatie paneel troffen we een stel aardige dames aan waarvan 1 daarvan had meegewerkt aan een gedeelte in het ontwikkelen van dit pad. Óf we maar eens met een “andere” blik wilden kijken of de route duidelijk was.
    Dit gedaan en we vonden het moment dat je de wei mag doorkruisen niet overtuigend genoeg. Bij de Rinkomsweg “tijdens landbouwwerkzaamheden moet de alternatieve route gevolg worden” staat dan op de app maar niet in het veld. Als je alleen de bordjes volgt staat er niet wanneer je wel/niet door t weiland kan.
    Op het laatste stukje, bij een ander weiland met de bedoeling om de Beekse weg over te steken een hoge klim (extra paaltje/stapje nodig en de heg moet lager zoals Josephine al schreef). Het is zeker een uitdaging als je er al 16 km op het zitten 🤪.
    De wandeling was een geweldige belevenis, heel veel afwisseling in landschap en hoogteverschillen (Kale Jacob) mooie vergezichten. Prachtige kleuren van de herfst.
    De verlenging richting Stroombroek was voor een horecastop zeer prettig maar qua natuurwaarde vonden we het niet veel toevoegen. Maar leuk dat je het daar kon uitbreiden tot 16 km.
    Laten we nu langs het huis komen van de mevrouw die we aan t begin tegenkwamen!!! Ze nodigde ons uit voor koffie op haar terras en hebben zo met haar t hele pad doorgenomen.
    Ook stopte een boer met zijn trekker en kwam naar ons toe om te vragen hoe we het pad vonden.
    Wát zijn de Achterhoekers toch vriendelijke mensen. Aan het eind van de wandeling gebruik gemaakt van eten en slapen bij Carpe Diem in Vethuizen en het arrangement “wild eten in de Achterhoek”. Jullie begrijpen dat dit onze favoriet wordt!
    Dit was ons 80 ste klompenpad van dit jaar.

44. Beste Josephine,

Bedankt voor je oplettendheid. We zullen de benoemde punten nader bekijken.
    Fijn dat je verder van het pad genoten hebt!

Team Klompenpadenbeheer

45. Net dit mooie Klompenpad gelopen. Helaas mijn beige sjaal verloren. Heeft iemand die misschien gevonden?

46. Ook wij hebben vandaag genoten van dit nieuwe gevarieerde pad. Verrassend was het deel over het Kilderse veld dwars door de percelen. Lijkt ons voor de boer(en) wat minder handig. Bij de Beekseweg de overstap over de heg zou een tweede steunpaal een verbetering zijn. En voor oudere mensen de haag iets lager snoeien. Verder alleen maar complimenten. We gaan dit pad zeker nog eens lopen.

47. Nog een aanvulling:
    ik kon het paaltje voor de route verlenger richting Stroombroek niet vinden.

48. Gaarne aandacht voor het volgende:
    De overstap met één trede bij zowel het begin als bij het einde van de route is voor kleine mensen te hoog. Mogelijk om twee/drie plankjes aan te brengen zodat men over struik heen kan stappen. Trouwens dat gedeelte van de struik zou misschien wat korter mogen vanwege vele doorns. Hierdoor heb ik mijn hand bezeerd.
    Verder een mooie route.

49. Vandaag, twee dagen na de opening, samen met Robert dit pad linksom gelopen, de 13 km versie. We hebben al vaker in deze omgeving gelopen. De kale Jacob is geen vreemde. De stukken door de weide waren verrassend. Mijn complimenten aan de ontwikkelaars! Dit pad is veelzijdig, gevarieerd en goed gemarkeerd. Een aanrader voor iedere klompenpadliefhebber!