Wiseperpad

Ontdek het prachtige landschap rond Wezep en Hattemerbroek: over landgoed IJsselvliedt, door bossen, over heide en door uitgestrekte weidegebieden. Klompen aan, rugzak op en gaan!

Rondwandeling: Wiseperpad (17 km)

Startpunt: Station Wezep, Stationsweg in Wezep

Opstappunten: Boerderijcamping ’t Heeterveen, Zuiderzeestraatweg 451 in Wezep. Cafetaria Nagelhout, Zuiderzeestraatweg 687 in Hattemerbroek

Openbaar vervoer: Station Wezep

Markering: paarse markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen

Route combineren: U kunt het Wiseperpad combineren met het Assenradepad en het Vreepad. Overstappunten en -routes zijn aangegeven op de kaart en in het veld

Heeft u een opmerking over dit Klompenpad of een tip, dan horen we dat graag van u! Stuurt u ons dan een mailtje via het contactformulier.

1. fijn weer om te wandelen en zo dichtbij voor ons. Mooi en afwisselend pad. Complimenten aan de uitzetters van dit pad, echt een aanrader om te lopen

2. Prachtige klompenpad i.h.b. het landgoed IJsselvliedt, het bomenrijkdom ’t Vinkennest en de Wezeper Heide. De rest is wat minder. De Wezeperheide staat nu mooi in bloei! Met behulp van paaltjes -een schildje met een klomp en een pijltje, die de richting aanduidt-. is deze wandeltroute goed aangegeven. Chapeau vrijwilligers!

3. Wat een mooie, afwisselende route; met veel plezier gelopen. Nooit geweten dat landgoed IJsselvliedt zo groot is. En fijn te zien dat de Wezeper Heide mooi bloeide. Route staat goed aangegeven, wat lekker loopt. Zeker een aanrader! Gaan zeker eens vaker een klompenpad lopen. Een vriendelijke groet uit IJsselmuiden.

4. Vandaag 4 augustus genoten van het weseperpad. Tijdens de wandeling in Hattemerbroek werden we gastvrij ontvangen door mevrouw Nagelhout,zij bood ons een heerlijk bakje koffie aan.Graag willen we U daar voor bedanken.

Jan en Coby

5. Vanmiddag het prachtig klompenpad ‘Wiseperpad’ gewandeld. Een mooie wandeling met afwisselend en verrassend landschap van bos, heide, stukje bebouwde kom, ‘parken’, open land en grasland. Dit laatste was wat minder toen er net een regenbui gevallen was maar dat frist de boel ook weer op. Mooi dat de klompenpaden in twee richtingen te wandelen zijn. Zo kom je af en toe mensen tegen die je al eerder gezien of gesproken hebt. Ook deze wandeling is weer heel goed aangegeven met de welbekende schildjes. De klompenpaden blijven verrassen en ik blijf ze met veel plezier wandelen.

6. Met heel veel plezier deze week het klompenpad gelopen. Wat een mooi pad en wat afwisselend . Prachtig Ijsselvliedt en nooit geweten dat er daar een pinetum is . Tot onze verrassing stond er op tafel bij nagelhout een mandje met flesjes drinken om te gebruiken.Het was op een zondag, en er is dan weinig horeca open Natuurlijk hoor je de snelweg maar we wonen wel in Nederland hè dit hoort ook bij de samenleving . Zeker voor herhaling vatbaar in een ander jaargetijde.

7. Vele paden reeds gewandeld, gisteren voor het eerst een klompenpad.
    Wat een verrassing!
    De zon , het lichte groen, aardige mensen, het werkte allemaal mee.
    Maar het pad, in zijn afwisseling van landschap,wonderschoon!
    En, niet onbelangrijk, zeer goed gemarkeerd.

8. Allemachtig, wat genoot ik vandaag van het Wiseperpad.
    Wat een afwisseling.
    Wat een gewiekste route.
    Spoor en snelweg doen mij niets, zo is het nu eenmaal.
    En zo’n nieuw bedrijventerrein zorgt voor scherpe contrasten tussen nieuw en oud.
    En dan dat landgoed IJsselvliedt, volkomen terecht dat de route daar uitgebreid doorheen slingert.
    Mooi vond ik ook hoe ik vanaf dat Landgoed werd weggeleid met vervolgens als extra verrassing dat prachtige pinetum.
    Dat alles bij erg fijn fris wandelweer en een uitbundige lente-natuur.
    Bedankt beste mensen.

9. Dank voor al jullie reacties, zijn we als “beheerders” van het Wiseperpad blij mee. Natuurlijk hebben jullie gelijk met het bezwaar van de doorsnijding van snelweg en spoorlijn. Helaas kunnen we die niet weghalen want anders kwam je mogelijk niet op de plek. We hebben even overwogen om 2 paden te maken, aan iedere kant van de snelweg 1 maar dan moest je altijd door de woonkern en dat lijkt ons ook geen goede optie.
    Ik heb nog enkele zeer bruikbare tips over de bewegwijzering gekregen, daar zijn we ook blij mee.
    Tip, gebruik ook de app voor de minder mooie stukken, daar zit veel extra (leuke) info in. Nogmaals bedankt voor alle reacties, fijn.

10. De dag voor Koningsdag heb ik dit klompenpad gelopen. Mijn start maakte ik op het station van Wezep. Een afwisselende route, met landgoederen, weilanden, heide en bossen. Onderweg kwam ik meerdere wandelaars tegen die dit klompenpad liepen. Delen van de route kwamen mij bekend voor van het Westerborkpad (LAW) en van De Langste Boswandeling van Nederland (uitgeverij Gegarandeerd Onregelmatig). En inderdaad er is een snelweg en inderdaad er is een spoorlijn. Dankzij de spoorlijn kwam ik aan de start en wellicht kwamen andere wandelaars aan de start dankzij de snelweg. Bij het station begint ook de aanlooproute naar een ander Klompenpad : het Vreepad. Voor een verslag van mijn wandeling op dit klompenpad (en andere wandelingen) kijk op https://willemswonderlijkewandelingen.com/2019/04/27/klompenpad-wiseperpad/

11. We hebben weer genoten, wat een prachtig pad, heel verrassend (vooral een prachtig landgoed en veel mooie lanen inderdaad)!
    En wat een aardige mensen hebben we ontmoet, vooral bij het ontzettende leuke winkeltje Nagelhout, waar we gebruik mochten maken van het toilet en zelfs klompendropjes meekregen voor onderweg.
    Een aanrader!

12. Inderdaad hoor je regelmatig het gezoem van de A28 en de drukke Zuiderzeestraatweg (die je ook indd 4x moet oversteken. ) in de weilanden en op landgoed Ijsselvliedt. Toch is de wandeling verrassend en zeker de moeite waard door de vergezichten, de vele oude bomenlaantjes. Wij hebben ook de vogels gehoord en hwt vee. We hebben vooral genoten van de diversiteit; Weilanden, landgoederen, bos, heide en een kleine zandverstuiving in het dorp zelf. Bewegwijzering is duidelijk. Wij gaan hem zeker ook nog eens andersom lopen.

13. Paar mooie stukjes, maar teveel asfalt, lawaai door snelwegen, gevaarlijke oversteekpunten. Als geheel geen mooi Klompenpad! Wij hebben er al 105 gedaan!

14. Vandaag de stoute schoenen aan voor een rondje Wezep. Nieuw pad, nieuwe bordjes, goed aangegeven, soms wel om de 200 mtr :-))
    Wel veel asfalt in dit rondje, goed dat we de klompen niet aan hadden, de bodem had eruit gelegen. Een paar gevaarlijke oversteekpunten dragen ook niet bij aan het gevoel van veiligheid. Het gebied ligt kennelijk net in een driehoek tussen snelwegen, wij vonden het vooral érg lawaaiig op de hele route, behalve het laatste stuk over de hei maar toen hadden we het einde al in zicht. Wat we wel erg verrassend vonden was een stukje door een pinetum. Daar doken we zo in recht vanaf een stukje weiland. Onze gps klokte in totaal 20 km. Dit rondje gaan we niet nog eens andersom lopen.

15. Ook ik gisteren 15 april mijn 112e Klompen pad gewandeld natuurlijk alle mensen die er aan meegewerkt hebben bedankt voor de inspanningen.
    het pad is heel duidelijk zichtbaar wat betreft de peiling, natuurlijk had ik GPS bij me maar toch heel goed te zien
    ook de vele bankjes op de route waren heerlijk om even uit te rusten. het pad zelf was erg gevarieerd zeg maar van alles wat, wel vraag ik me af waarom het deze lengte heeft vooral voor vele mensen is dit te lang.
    Ook zal het nooit behoren tot het mooiste pad al heb ik wel erg genoten
    P.S wil iemand foto`s zien doe een mailtje of op facebook Hennie Roelofsen of hennieroelofsen@caiway.net

16. Vandaag dit nieuwe pad gelopen, tegen de klok in en gestart bij ’t Heeterveen op IJsselvliedt.
    Dit pad wordt doorkruist door de spoorbaan en de A 28 en een lange drukke prov. weg.
    Ijsselvliedt is prachtig, dan 1,5 km door woonwijk, dan 3,7 km prachtig bos en hei (hier ook stapels hout door houtkap), dan langs/door park/camping (ziet er niet zo fraai uit). Dan om Hattemerbroek heen, 3,5 km asfalt, woonwijk en stuk langs spoor, (wel mooie gerestaureerde boederijen gezien), dan langs industrie (bah) en dan over de A28 (vreselijk).
    Laatste stuk valt mee, zelfs stukjes weiland en mooi park met prachtige hoge sparren/dennen. Helaas op dit laatste stuk soms ook de snelweg te zien en bijna overal te horen. Dan weer via prachtig IJsselvliedt naar de camping/boerderij ’t Heeterveen. 33% is verhard. Dat is niet zo veel.
    Het naburige Vreepad (3 x gelopen) heeft meer asfalt, maar heeft bij mij toch de voorkeur.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.