

Problemen met app op iPhone
Hoe krijg je de Klompenpadenapp weer aan de praat wanneer locatievoorzieningen voor de Klompenpadenapp niet goed staan?
Er doen zich (inderdaad al enige tijd) problemen voor met de Klompenpadenapp. Deze problemen blijken gelukkig op alle versies van de iPhone oplosbaar via de instellingen op de telefoon.
Je ziet dan onderstaande melding als de kaart wil openen.
Klik vervolgens op 'Instellingen'.

Check bij 'Instellingen' op onderstaand scherm de 'Locatie' (op Altijd & Exacte locatie Aan) en ‘Meldingen’.

Bij Locatie moet deze Altijd worden toegestaan. Ook Exacte locatie moet worden aangezet voor een goede werking van de Klompenpadenapp.

Sta ook Meldingen toe, anders zullen Points of Interest langs de route geen melding geven.

Hierna zal de Klompenpadenapp weer normaal werken.
Maar let op:
Vanaf iOS 13 en hoger waarschuwt de iPhone je af en toe dat een app je locatie op de achtergrond gebruikt. De iPhone stelt dan voor om je instellingen aan te passen. Dat kan natuurlijk.
Maar als je dan weer kiest voor locatie ‘bij gebruik van de app’, dan werkt de Klompenpadenapp de volgende keer opnieuw niet goed.
Overigens wordt er in samenwerking met de appbouwer nog gewerkt aan een meer gebruiksvriendelijke oplossing.